Gigabyte Z77X-D3H - kan niet in BIOS komen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04 07:57
Gisteren voor het eerst een PC in elkaar gezet (engste was die processor vastzetten :o )
Dit is de hardware: inventaris: PC
Bijna alles is goed gegaan, krijg alleen de bovenste exhaust ventilator niet aan de praat, op verschillende manieren van stroom voorzien heeft niet geholpen, ik denk kabelbreukje?

Anyways, gisteravond werkte alles nog prima, en vandaag start ik de PC op, maar kan ik niet meer in de BIOS komen, Windows 7 werkt wel gewoon volledig.
Als ik via "del" bij het opstarten naar de bios ga, krijg ik in beeld "Gigabyte UEFI DUAL BIOS" en zie ik in het midden van het scherm de muiscursor, maar de muis werk niet, en er gebeurt ook niets als ik iets met het toetsenbord wil doen. (ik moet resetten om de pc weer aan de gang te krijgen, krijg dat scherm niet weer weg)
Gisteravond ging het nog goed, volledig BIOS werkte prima.
Voordat ik de PC in elkaar heb gezet, heb ik alle nieuwste drivers van de site van gigabyte gehaald, op USB stick gezet en die geinstalleerd, dat moet dus up-2-date zijn.

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door BeetjeVreemd op 03-06-2012 13:28 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 19:00

epic_gram

undercover moderator

4 pins voeding connector aangesloten op je mobo?
CMOS gereset?
Treed het probleem ook op met zo min mogelijk aangesloten hardware?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 12:47
Sluit je muis en toetsenbord anders aan.
Dus van usb naar ps/2.

Je kan ook proberen, je pc uitzetten, voeding schakelaar uitzetten, dan pc knop 6 seconde induwen.(zo haal je overal de stroom van je pc af).
Hierna de pc weer gewoon starten en naar de bios gaan, en weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik heb het toetsenbord en muis beide draadloos via USB en heb daar ook geen ps/2 versies van...
Zo'n usb>ps/2 adapter zou moeten werken? Dan kan ik die morgen wel even halen.

Maar in eerste instantie werkte het BIOS wel gewoon met het draadloos toetsenbord & muis.

Ik zal even goed kijken of er een 4 pins voeding connector (allemaal nieuw voor me dit soort dingen) op het moederbord is aangesloten en of het probleem zich voor blijft doen als ik wat hardware (externe hdd, meer 'hangt' er (naast toetsenbord/muis) niet aan) los koppel.

Jan99999's tip ga ik eerst even proberen, zou mooi zijn als zo'n easy fix werkt.

Is CMOS resetten niet drastich?
Ik heb het even gegoogeld, dat zou ik dus moeten doen door de pinnetjes van de CMOS jumper tegelijk met een schroevendraaier o.i.d. aan te raken of door de hele batterij er uit te halen?
En moet ik daarna alle mobo drivers opnieuw installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door BeetjeVreemd op 03-06-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Het lijkt weer te werken.
Zo te zien komt het door de externe HDD, als ik die los koppel dan werkt de BIOS, ook met draadloos toetsenbord en muis.

Thnx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 19:00

epic_gram

undercover moderator

Mooi dat het werkt nu, veel plezier met je systeem. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Thnx. Komt wel goed :) Wat een verademing als je van een P4 met 500mb geheugen zonder graka komt! :)

Pagina: 1