Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:09
Hoi, de laatste tijd merk ik steeds meer dat de fan van mijn voeding luid is, deze is luider dan de rest van de pc, terwijl de andere fans niet uitzonderlijk luid zijn. De voeding wordt niet warm, en ook in idle is hij lawaaierig . Het is niet extreem, maar wel storend. Specs:

Mobo: gigabyte z68 ma
CPU: i5 2500k
RAM: Corsair Vengeance 1600mhz (2X4 gb)
PSU: Corsair tx750w
HDD: Samsung Spinpoit 750 gb
SSD: 64 gb Crucial m4
Case: Antec VSK 2000
GPU: hd6870 asus

Is er een manier om deze stiller te maken/zachter te laten draaien? Sorry als ik jullie hiermee niet genoeg info geef, zeg het maar als je meer nodig hebt,

Alvast bedankt voor juliie tijd!

Niek

[ Voor 8% gewijzigd door niekgerfen op 03-06-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
Draait de fan harder of maakt ie meer geluid?
Kan stof zijn of de lagers kunnen verrot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
Het klinkt alsof hij constant op 100% draait. Hoe snel hij draait weet ik niet (volgens mij kan ik dit niet zien op speedfan e.d. , zoja hoe?) Vroegggaaa maakte hij volgens mij een stuk minder geluid, nu komt hij boven de andere onderdelen uit. Ook verplaatst hij behoorlijk wat lucht, dat kan ik voelen aan de achterkant, en bij de fan zelf, en is hij niet warm (ietsje warmer dan omgeving). Zou het verstandig zijn om de fangrill eraf te halen om eventueel stof te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
Het lijkt erop alsof de temperatuur regeling stuk is, zodat de fan max draait.
Ontstoffen kan met wat preslucht gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
Ja, dat dacht ik ook al. Ik zal proberen de fangrill eraf te halen en de fan schoon te maken, en misschien (als het kan), er een fancontroller tussen te zetten. Ik heb hier namelijk geen perslucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
Oke, bedankt, ik dacht dat met het verwijderen van de grille de garantie nog niet verviel. Dan kan ik wel even kijken of ik hem RMA stuur. Op zich maakt hij geen gigantische herrie, hij is enkel luider dan zal moeten, misschien kan ik ermee leven, anders stuur ik hem wel op (RMA duurt ook even , en dan zit je zonder voeding)

Bedankt voor alle reacties! Dan denk ik dat ik er uit ben!
Pagina: 1