Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Beste medetweakers,

Mijn huidige luchtkoeling gaat weg en ben van plan daar voor in de plaats een waterkoeling set te nemen. Heb al even wat onderzoek gedaan op het internet en heb al een paar onderdelen uitgezocht. Toch vraag ik hier even of het wel kan. Ik wilde bijvoorbeeld een XSPC Dual Bay Reservoir/Pump 2 kopen. Het idee van een pomp en reservoir in één is wel praktisch, maar koelt het systeem zo compact nog wel goed? En welke koelblokken kosten niet al te veel, maar koelen wel goed? Ik wil nu alleen mijn CPU en GPU koelen denk ik.
Advies voor een andere pomp en reservoir kan ook.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Je pomp en reservoir locatie hebben weinig invloed op de koelprestaties. In de praktijk wil je de pomp vaak direct onder je reservoir hebben, dan is zo'n bay reservoir/pomp combinatie helemaal niet gek.

Voor de prestaties van verschillende koelblokken verwijs ik je toch echt naar Google voor wat reviews, als je ons helemaal niet verteld wat voor hardware je precies gaat koelen en welke blokken je al op het oog hebt. Er zijn er namelijk ontzettend veel. Kijk eerst eens op een waterkoelingssite als HighFlow.nl wat er zoal te koop is voor jouw hardware en ga dan lezen, voor verschillende sockets/doeleinden hebben verschillende blokken een voordeel. De rest is een kwestie van persoonlijke smaak. Hou je van een groot blok glimmend nikkel, of zie je liever een zwarte of doorzichtige acetal top? Dat is helemaal aan jou.