wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Een betere omschrijving van de hele situatie zou een hoop schelen met het verkrijgen van antwoorden.
Hoe is je HDD aan het internet gekoppeld?
Is dit binnen hetzelfde netwerk?
etc.
Hoe is je HDD aan het internet gekoppeld?
Is dit binnen hetzelfde netwerk?
etc.
Mjah, heb je wel gelijk in.. was een beetje klaar met de hele situatie 
Het betreft een WD MyBook World Edition (v1, wit met blauwe leds). Hij is aangesloten via ethernet, op hetzelfde netwerk. Heb hem momenteel zelfs direct aan m'n mac hangen (beiden met vast IP in hetzelfde subnet).
Hij is niet bereikbaar via internet, want ik heb mionet verwijderd http://mybookworld.wikidot.com/mionet
Heb tevens samba geinstalleerd.
Ik kan de WD niet pingen vanaf m'n mac, krijg gewoon een icmp packet timeout.
Ik kan ook de web interface niet bereiken vanaf m'n mac.
Vanaf een Windows pc is het pingen en het bereiken van de webinterface geen probleem. (Ook die Windows pc heeft dan een vast IP als hij er direct aan hangt).
Het betreft een WD MyBook World Edition (v1, wit met blauwe leds). Hij is aangesloten via ethernet, op hetzelfde netwerk. Heb hem momenteel zelfs direct aan m'n mac hangen (beiden met vast IP in hetzelfde subnet).
Hij is niet bereikbaar via internet, want ik heb mionet verwijderd http://mybookworld.wikidot.com/mionet
Vanaf een Windows pc is het pingen en het bereiken van de webinterface geen probleem. (Ook die Windows pc heeft dan een vast IP als hij er direct aan hangt).
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Yes
Het niet kunnen pingen is in ieder geval niet normaal. Is er een optie in de WD MyBook om enkel toegang toe te laten vanaf bepaalde IP adressen?scorpie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:21:
Mjah, heb je wel gelijk in.. was een beetje klaar met de hele situatie
Werkgroep en dergelijke heeft geen belang, enkel de IP settings moeten juist zijn. Indien deze juist zijn moet je probleem elders zoeken zoals ACL's, firewalls, etc.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Je moet wel de nieuwste firmware hebben om deze schijf te gebruiken in Lion. Mss moet je via je windows pc eens kijken dat je de laatste firmware hebt.
Pagina: 1