Welke wifi extender

Pagina: 1
Acties:

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 17:49
Ik ben enkele maanden geleden overgeschakeld naar internet van telenet.
Maar nu is het probleem dat mijn wifi signaal niet sterk genoeg is om te ontvangen in de tuin.
Nu ben ik opzoek naar een goede wifi repeater die niet zo heel veel geld kost max 50 euro. Want het is alleen om te gebruiken in de zomer wanneer we buiten zitten.
Omdat de router van telenet geen antenne heeft is er dus geen mogelijkheid om deze de te verlengen.
ik heb deze al gevonden maar ben niet zeker of deze wel van goede kwaliteit is.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 13:46
Ik wil niet heel vervelend zijn maar er zit een kopje bij met reviews.... ik vermoed dat daar wel staat of die van goede kwaliteit is of niet }:O

How are you doing?

Verwijderd

Kan je niet gewoon een nieuwe router kopen en de modem bridgen?

• Stijnb_
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:07:
Kan je niet gewoon een nieuwe router kopen en de modem bridgen?
Ja maar dan nog ben ik niet 100% zeker dat het signaal tot aan mijn tuin komt. Omdat de modem van telenet helemaal aan de andere kant staat. Deze van Belgacom stond in het midden van mijn huis.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is het soort situatie waar een repeater daadwerkelijk kan helpen. Dat gezegd, bedenk dat een repeater je snelheid per definitie halveert en nooit meer bandbreedte kan uitzenden dan het zelf van de router ontvangt.

Mijn eerste advies zou zijn om aan de tuinzijde van je huis een access point te hangen ipv een repeater. Dat gaat in de regel om hetzelfde apparaat, alleen dan bedraad aangesloten op je router ipv draadloos. Dan heb je vanaf dat punt volle bandbreedte.

Oslik blyat! Oslik!

• Stijnb_
Ja dan zou ik dan moeten mijn internet signaal versturen via de stopcontacten. Want ik heb nergens in huis utp kabels in de muren zitten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabel langs de plint? Boven het plafond?

Waar een wil is, is een weg. En je wil het echt bedraad doen. Powerline is mogelijk beter dan wat je nu hebt, probleem is dat dat net zo moeilijk van tevoren te voorspellen is als WiFi. MoCA (over coax) is wel betrouwbaar en snel, maar is in EU erg moeilijk te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1