Toon posts:

nieuwe pc-multipurpose

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een nieuwe pc samenstellen. Te gebruiken voor office, multimedia, internet, (af en toe wat games maar niet het belangrijkste). Videos en fotos bwerken af en toe etc (meer als hobby af en toe, wil hier niet te veel extra voor betalen in pc). Ik heb vaak veel tegelijk open staan, dus 8 gb geheugen lijkt me wel goed. In de toekomst wil ik 2 schermen aansluiten, en mischien ooit 4 (voor werk).
Aan de hand van bestbuys zat ik aan het volgende te denken:

- intel core i5 2400 of i5 3450 of 3570k
- corsair vengeance 8 gb 1600 mhz
- seagate baracuda 2 tb
- solid state drive Crucial m4 64 gb
- msi h61ma-e35
- monitor dell ultrasharp 23" of liyama 24"?
- cooler master Elite 331 plus
- corsair bUILDER cx500v2

- saphire hd 6850 1GB DDR5 PCIE ????

videokaart vind ik het lastigst. Op kantoor heb ik niet hele goede ervaring met ATI met 4 monitoren (Dell pc), maar mischien ligt dit aan Dell? Crossfire lijkt voor veel problemen te zorgen, ook al staat het uit? Of mischien ligt het toevallig aan de kaart die in de Dell pc zat.

En hoe zit het met i5 3450 , werkt niet volgens bestbuyguide op De MSI h61ma-e35 moederbord, maar zou een biosupdate voor komen als het goed is ? maar hoe installeer ik een biosupdate als de processor niet herkend wordt?? En hoe zit het met de 3570k. werkt deze op dit moederbord?)

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 14:16
Waarom neem je dan geen GTX560 videokaart?
Als je op de MSI site kijkt, kan je zien dan alleen de i5-2400 cpu uit je lijstje wordt ondersteund.
http://nl.msi.com/product...B3-.html#/?div=CPUSupport
Deze cpu ondersteund max. 1333Mhz geheugen, dus als je niet gaat overclocken heeft 1600Mhz niet zo veel zin.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Wellicht verstandig om een iets grotere SSD te nemen, uiteraard afhankelijk van de grote van je OS en geinstalleerde programma's. Zorg iig. voor 10 tot 20 % vrije ruimte op je SSD. Hoe meer vrije ruimte hoe langer die meegaat. TRIM-support in je OS is ook aan te raden (in geval van Windows: W7 of later).
Kijk ook eens naar backup oplossingen...

Mocht een Bois-update nodig zijn dan kun je aan de winkel vragen of ze die er voor jou op willen zetten.

Dell en andere grote merken hebben vaker een eigen moederbord, of iig. een eigen bios. Dit zou de reden kunnen zijn dat sommige hardware minder goed werkt.