Omdat mijn laptop is overleden ben ik op zoek naar een nieuwe pc. Een laptop is niet meer nodig aangezien ik nog een oudje heb om de bank voor de tv te hangen/surfen. Ik heb nog nooit zelf een desktop in elkaar gesleuteld dus dat voor installatie wordt dat dus nog een paar guides doorlezen.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem
Voornamelijk gamen. Overige functies zijn mooi meegenomen
Wat mag het systeem gaan kosten
Maximaal € 900. Dit moet zijn inclusief Windows, een beeldscherm en een toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je mee kan nemen
Een muis
. Verder niets.
Voorkeuren/wensen
Ik besteed nu liever iets meer aan een betere processor dan aan een dure videokaart. De videokaart vervang ik wel als hij niet meer toereikend is. Met het huidige budget moet ik de meeste spellen wel op goede kwaliteit kunnen spelen (toch?).
Een SSD schijf staat ook nog op het verlanglijstje maar die komt denk ik rond december.
Na een beetje rommelen en zoeken op internet ben ik tot de volgende setup gekomen:
Ik ben benieuwd of er nog ergens op de beknibbelen valt of om te ruilen. Aangezien ik geen ervaring heb zou het met niet verbazen als er ergens nog een enorme flater in zit
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem
Voornamelijk gamen. Overige functies zijn mooi meegenomen
Wat mag het systeem gaan kosten
Maximaal € 900. Dit moet zijn inclusief Windows, een beeldscherm en een toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je mee kan nemen
Een muis
Voorkeuren/wensen
Ik besteed nu liever iets meer aan een betere processor dan aan een dure videokaart. De videokaart vervang ik wel als hij niet meer toereikend is. Met het huidige budget moet ik de meeste spellen wel op goede kwaliteit kunnen spelen (toch?).
Een SSD schijf staat ook nog op het verlanglijstje maar die komt denk ik rond december.
Na een beetje rommelen en zoeken op internet ben ik tot de volgende setup gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock Z68 PRO3 GEN3 | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | TP-Link Wireless N PCI Adapter TL-WN851ND | € 12,40 | € 12,40 |
| 1 | Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | LG E2251T | € 117,32 | € 117,32 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Sharkoon T9 Value White edition | € 52,10 | € 52,10 |
| 1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 9,99 | € 9,99 |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 190,10 | € 190,10 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5 | € 132,- | € 132,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 849,71 | |
Ik ben benieuwd of er nog ergens op de beknibbelen valt of om te ruilen. Aangezien ik geen ervaring heb zou het met niet verbazen als er ergens nog een enorme flater in zit