Bootable usb met slax zonder internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Hallo, wilde een bootable usb stick vullen met slax, en dat is ook wel gelukt, maar het is na het booten niet mogelijk verbinding te maken met het internet (Can't connect).
Combo is Asrock 870 Extreme 3 / Phenom II X4 945 / GTX460 waarop normaal gesproken XP draait en ik wilde eens een linux distro proberen zonder deze direct op m'n HD te parkeren.
Ben een N00B vwb linux en behalve DOS in vroegere jaren eigenlijk alleen met Windows bezig.
Heb 002-r8168.lzm in \slax\base geparkeerd en r-8168-8.031.00.tar in \slax geparkeerd maar heb geen idee of dat klopt en wat verder te doen.
Had verwacht dat slax m'n netwerkkaart direct zou herkennen maar dat is blijkbaar niet zo.
Wilde met deze installatie BOINC laten grazen om te bekijken of dit sneller gaat en zo ja, hoeveel ?
Ben de hele dag al aan het surfen maar heb geen adequate oplossing kunnen vinden.
Heb ergens gelezen dat linux problemen heeft met de 8111.
Iemand die wat licht kan werpen op dit probleem ?
Gebruik een 1Gb stick en als er een andere distro is welke zo uit de doos werkt met m'n netwerkkaart dan verneem ik dat ook graag.

[ Voor 4% gewijzigd door MAB The Frisian op 02-06-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Slax, die is intussen erg verouderd, ik denk dat je gewoon geen drivers hebt? Kan je eens kijken of ie wel een module heeft geladen voor je netwerkspulletjes? In een prompt kun je lspci intikken om te kijken welke devices je hebt, en dan met lsmod even kijken of er een module is geladen.

Alternatief waar je denk ik wat meer aan hebt is een live-cd (of usb-stick) van Ubuntu gebruiken ipv Slax. Die is wat meer up-to-date, als je de laatste pakt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Net lspci en daarna lsmod ingetikt maar krijg verder niets te zien.
Als ik de slax module manager gebruik toont ie diverse modules waaronder r8168.lzm wat volgens mij de lan-driver zou moeten zijn. Deze heb ik tenminste bij realtek opgehaald.
Nu laat ie "Server not found" zien.
Geen probleem als ik beter een andere distro, liefst passend op een 1GB stick, moet gebruiken als ik daar dan de juiste drivers bij krijg of eenvoudig kan installeren is dat ook OK.
Heb linux mint geprobeerd te usb-en maar dan krijg ik steeds een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Als die module geladen is moet je 'm terugzien bij lsmod.
Kan je wel ip-adressen pingen? Probeer eens 8.8.8.8 te pingen bijvoorbeeld.

Ubuntu moet wel passen op een 1GB stick vermoed ik. Van Mint weet ik het niet. Het is goed te doen met unetbootin. Installeer dat op Windows, start het, en de rest wijst zich redelijk vanzelf. Daarmee maak je vrij makkelijk een bootable USB-stick met een van de beschikbare distros. Dat kan je allemaal binnen unetbootin doen ook.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb nu linux mint op een 16GB stick gezet en zoals je ziet werkt het prima.
Moest in \syslinux\syslinux.cfg "default vesamenu.c32" vervangen door "default live" en het werkt.
Bedankt voor je moeite.
Zal nu eens boinc e.d. er op gooien.

Firefox crasht wel steeds, bij XP weinig last van.
Iets met moonlight oid, opgelost. Had echter bij 12 al opgelost moeten zijn.
Nu nog eens zien of en hoe ik boinc en de nvidia driver erop krijg.

[ Voor 29% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-06-2012 09:42 ]