Small Size Gaming PC (750 max)

Pagina: 1
Acties:

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 14:48
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe gaming PC. Na enkele jaren gegamed te hebben op laptops ben ik nu weer toen aan een vaste PC. Naast gamen zal deze gebruikt worden voor surfen en office. Video- of fotobewerking is niet aan de orde.

Verder is de WAF erg belangrijk, ik wil een zo'n klein mogelijke case welke goed koel blijft en redelijk neutraal is qua uiterlijk. Verder wil ik mogelijk in de toekomst een tweede videokaart kunnen toevoegen, zodra de PC de extra power nodig heeft en de prijzen gedropt zijn.

De monitor zal apart worden aangeschaft in de loop van deze week en wordt een Iiyama E2473HFS-B1. Andere accesoires als toetsenbord en muis heb ik al. Tenslotte ligt het budget op ongeveer 750euro.

Met deze gegevens ben ik tot de volgende setup gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design ARC MINI€ 73,90€ 73,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,95€ 203,95
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 54,90€ 54,90
1Samsung 830 series 128GB€ 104,99€ 104,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9W Low Profile White€ 48,99€ 48,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 696,73

Openstaande punten: Case is voor mij nog een punt van twijfel. Bij voorkeur zou de case nog kleiner zijn, maar de optie voor crossfire wil ik wel graag open houden.

Verder heb ik voor de ivy bridge gekozen omdat de TDP lager ligt en dus zuiniger en koeler is. Echter heb ik nog geen keuze voor het moederbord gemaakt vanwege mijn bepertke kennis met Crossfire. Zo zie ik verschillende z77 moederborden met 1x 16x en 1x 8x. Heb je niet minimaal 2x 16x voor nodig? Qua moederbord heb ik verder geen eisen en wil graag met veelbang voor weinig buck ;)

Reden dat er een alleen een SSD in zit is omdat ik een NAS heb staan waar alle data opstaat en hierdoor geshared wordt over alle devices via LAN/WAN.

Graag ontvang ik feedback op deze build.

P.S. Zie een typfout in de titel, kan een mod deze aanpassen naar 750

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 09:32
Goedenavond!

Paar kleine tips:
- Neem geen OCZ-ssd. Deze staan niet bekend als betrouwbaar. Kies voor een Crucial M4 of Samsung 830 :)
- OCZ voedingen zijn ook niet je-van-het. Corsair, Seasonic of beQuiet hebben de voorkeur.
- Ik begrijp dat je een micro-ATX case wilt, dan wordt Crossfire/SLI meestal wel lastiger.

Als je even inleest in moederbordchipsets kom je tot een simpele conclusie voor Ivy Bridge;
- Je hebt de keus tussen H77, Z75 en Z77.
- Tabel
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/32/IMG0032117.png
Ik denk daarom dat jij voldoende hebt aan zelfs een Z75 chipset, toch heb ik een z77 moederboardje gevonden wat prijs-kwaliteit goed scoort.
pricewatch: Gigabyte GA-Z77M-D3H

[ Voor 3% gewijzigd door Genos op 02-06-2012 22:03 ]

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 14:48
Timmeh_PS3 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:02:
Goedenavond!

Paar kleine tips:
- Neem geen OCZ-ssd. Deze staan niet bekend als betrouwbaar. Kies voor een Crucial M4 of Samsung 830 :)
- OCZ voedingen zijn ook niet je-van-het. Corsair, Seasonic of beQuiet hebben de voorkeur.
- Ik begrijp dat je een micro-ATX case wilt, dan wordt Crossfire/SLI meestal wel lastiger.

Als je even inleest in moederbordchipsets kom je tot een simpele conclusie voor Ivy Bridge;
- Je hebt de keus tussen H77, Z75 en Z77.
- Tabel
[afbeelding]
Ik denk daarom dat jij voldoende hebt aan zelfs een Z75 chipset, toch heb ik een z77 moederboardje gevonden wat prijs-kwaliteit goed scoort.
pricewatch: Gigabyte GA-Z77M-D3H
Ten eerste hartelijk dank voor je reactie! Naar aanleiding van dit heb ik in ieder geval al de SSD aangepast naar de Samsung 830. Prijsverschil is relatief klein en dan is de betrouwbaarheid van de schijf toch wel erg fijn.

Over de voeding heb ik ook enkele reviews gecheckt waar deze voeding juist als erg goed uit de test kwam, door het gebruik van prima kwaliteit onderdelen, en goede prestaties. Zoals bijvoorbeeld deze review: http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/973/10

Reden dat ik hier even op door vraag is omdat dit juist een modulaire voeding is voor een prima prijs en andere modulaire voedingen met soortgelijke specificaties toch weer twee tientjes duurder zijn. Aangezien ik mijn (kleine) kast zo leeg mogelijk wil houden voor een goede airflow is modulair wel een pre. Maar als de algemene mening op tweakers dat OCZ inderdaad tegenvalt wat betreft deze lijn met voedingen, pas ik deze alsnog aan.

Wat betreft het moederbord zit op bovengenoemde 1x PCI Express 16x en indien er een tweede videokaart wordt bijgeplaatst komt het tweede slot op 4x te draaien. Is dit niet een bottleneck voor een opstelling met 2x een 7850 in de toekomst? Anders is pricewatch: Gigabyte GA-Z77MX-D3H de goedkoopste optie waarschijnlijk . Wat betreft de z75 chipset, hiervoor zijn helaas nog geen Micro ATX moederborden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jwlb op 03-06-2012 08:46 ]