Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Sinds kort gaat mn laptop niet meer aan. Hij geeft 1 lange piep, dan twee korte. Dat geeft een probleem met de videokaaart aan. Nou vroeg ik me af of dat iets eenvoudigs zou kunnen zijn of dat ik echt toe ben aan een nieuwe? Het is een laptop van 4,5 jaar oud met een geïntegreerde videokaart.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja, een reflow kan helpen. Stuur RadioAir even een DM, hij heeft voor mij al twee laptops en een iMac en nog wat spul gerepareerd.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 18:43
Ik kan je inderdaad wel verder helpen. Wat voor laptop praten we over? Stuur me anders inderdaad even een DM :)

Verwijderd

Het is als je een beetje handig bent ook zelf te doen, het lijkt me van dit forum niet de bedoeling om als probleemoplossing een ''mannetje'' aan te dragen.

Over welke laptop hebben we het hier? Dit is een veel voorkomend probleem bij laptops met een Nvidia grafische chip, en is inderdaad op te lossen met een zogenaamde "reflow". Dit houd in, videokaart uitbouwen (of wanneer onboard, moederbord uitbouwen) en 8min op 200c in de oven. Daarna werkt je laptop eigenlijk altijd weer, maar het probleem is nooit helemaal weg en zal in de toekomst weer terugkomen, het is een productiefout in de nvidia chips.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:44:
Het is als je een beetje handig bent ook zelf te doen, het lijkt me van dit forum niet de bedoeling om als probleemoplossing een ''mannetje'' aan te dragen.

Over welke laptop hebben we het hier? Dit is een veel voorkomend probleem bij laptops met een Nvidia grafische chip, en is inderdaad op te lossen met een zogenaamde "reflow". Dit houd in, videokaart uitbouwen (of wanneer onboard, moederbord uitbouwen) en 8min op 200c in de oven. Daarna werkt je laptop eigenlijk altijd weer, maar het probleem is nooit helemaal weg en zal in de toekomst weer terugkomen, het is een productiefout in de nvidia chips.
Ja en dat werkt dus niet goed, je mist een paar stappen en spullen. Ik raad een ervaringsdeskundige aan omdat niet iedereen een heteluchtsoldeerstation heeft. Oven is leuk maar is geen duurzame oplossing.

Reflow is zoals ik al zei het sleutelwoord maar er zijn meerdere routes. Bas z'n knutselblog: [repair] iMac 24inch graphic card reflow