medion pc md8371

Pagina: 1
Acties:

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-04 19:19
Hallo Tweakers,

Ik zag in de folder van aldi een desktop staan, de medion MD8371:
- Intel®CoreTM i7 3770 processor (3.4 GHz, Intel® Turbo Boost techniek 2.0, 8 MB Intel® Smart Cache)
- AMD RadeonTM HD7670 DirectX® 11 videokaart 1024 MB DDR5
- 8 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
- 1 TB harde schijf (1.000 GB)
- DVD-/CD-brander
- WiFi b/g/n
- gigabit LAN
- aansluitingen: 3x USB 3.0, 7x USB 2.0, HDMI, VGA en DVI-D

Voor €679,00, vanaf 4 juni verkrijgbaar, zijn dit hele goede specs voor een desktop?

Mijn huidige dekstop is een Acer M7811,
Acer Aspire M7811 (PT.SDHE2.083)

Is deze desktop vele malen beter dan mijn huidige systeem? en is deze videokaart een gamingkaart?

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-04 13:37
xtaix schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:51:
Is deze laptopdesktop vele malen beter dan mijn huidige systeem? en is deze videokaart een gamingkaart?
Als ik jou was zou ik de videokaart van je huidige systeem vervangen voor een betere. Dan moet je weer in staat zijn om flink te gamen.

Verwijderd

Shivan_20 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:56:
[...]

Als ik jou was zou ik de videokaart van je huidige systeem vervangen voor een betere. Dan moet je weer in staat zijn om flink te gamen.
Eens, koop een dikkere videokaart en hou de rest van t geld lekker op zak

• xtaix
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:57:
[...]

Eens, koop een dikkere videokaart en hou de rest van t geld lekker op zak
bedankt voor de reacties, wat voor videokaart wordt aangeraden in zo'n systeem van acer, de voeding kan maximaal 450 watt aan.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Past er geen andere voeding in ?

• xtaix
DukeBox schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:04:
Past er geen andere voeding in ?
De kast van acer is vrij klein.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-04 07:23
Voor de rest, de prijs van de Medion PC is toch vrij laag te noemen? En je krijgt nog Windows 7 en Office erbij geleverd ook.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
xtaix schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:07:
De kast van acer is vrij klein.
Wat ik zo 123 google, lijkt het gewoon een normale ATX voeding.

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:06:
Voor de rest, de prijs van de Medion PC is toch vrij laag te noemen? En je krijgt nog Windows 7 en Office erbij geleverd ook.
Alleen is dat systeem wel zo uit belans dat je er toch weer even wat geld in moet steken voor dat opgelost is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als je grafisch niet zoveel eisen stelt (niet de nieuwste games op high) is het een prima gebalanceerd systeem, wellicht wat overkill voor de dagelijkse taken.
Een SSD erin zou nog mooi zijn, maar nodig is het niet.

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:19:
Als je grafisch niet zoveel eisen stelt (niet de nieuwste games op high) is het een prima gebalanceerd systeem, wellicht wat overkill voor de dagelijkse taken.
Een SSD erin zou nog mooi zijn, maar nodig is het niet.
Totdat je een keer iets wil upgraden/toevoegen en dat al te veel is voor de gebruikte voeding -_-' Dat is niet altijd zo, maar ik heb het zien gebeuren.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:52
Medion PC is meer bedoelt voor "henk en ingrid" en niet voor de gemiddelde tweaker.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-04 16:58
AtlAntA schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 03:45:
Medion PC is meer bedoelt voor "henk en ingrid" en niet voor de gemiddelde tweaker.
Beetje bullshit deze reactie. Er zit zeer waarschijnlijk gewoon een MSI bordje in, een Intel CPU, een reference AMD GPU, Kingston/AData geheugen, en een rebranded PSU. De kwaliteit zal bij medion zooi echt wel in orde zijn. En groot voordeel, geen gezeik met garantie, terugbrengen is geld terug of een nieuwe. Dat is juist een van de voordelen van medion. (Medion is echt een groot computermerk in Duitsland)

Iets meer ontopic, de 7670 is de OEM versie van de 6670. Niet een bijster snelle kaart. Te vergelijken met de 9800GTX. (High end van 4 jaar terug)
http://www.videocardbench...up.php?gpu=Radeon+HD+6670

Een 6850 zou een stuk meer bang for buck geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Biersteker op 08-06-2012 04:23 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Biersteker schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 04:18:
Er zit zeer waarschijnlijk gewoon een MSI bordje in, een Intel CPU, een reference AMD GPU, Kingston/AData geheugen, en een rebranded PSU. De kwaliteit zal bij medion zooi echt wel in orde zijn.
Waar baseer je dat op?

Vaak zitten er in dergelijke PC's gekortwiekte varianten van bestaande zut. Dan klinkt het op typenummer vergelijkbaar, want dat verkoopt lekker, maar zit je opeens met een kleinere bus of GDDR3, een voeding die net aan is of een moederbord zonder veel opties. Anders komt ook wel eens voor, maar dat is wel een klassiek symptoom van OEM-bakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 04:26 ]

Pagina: 1