Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eigen teletext uitzenden op prive netwerk(satelliet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontvang tv via sattelliet in het gebouw maar dit gebeurt gemeenschappelijk met de andere hotel residenten.
Ook zend het hotel op een eigen kanaal uit met betreffende info voor de residenten.

Dit zijn enkele afbeeldingen die elkaar vervangen na bepaalde tijd.
Lijkt mij dat daar best wel meer mogelijkheid in zit.

Weet iemand hoe het hotel dit mogelijk doet of best zou doen?
Om zelf teletext op het kanaal uit te zenden wat het nu niet heeft?

Bedoeling zou zijn wat info het hotel voor te leggen zodat het kanaal beter tot zijn recht komt.
Interactief de beelden zelf switchen zou leuk zijn indien het mogelijk is.

Teletext met info zoals tv gids van de sattelliet programma's.
Men heeft bijvoorbeeld de bbc omroepen gekreupelt met auto soft subtitles en ontbrekende teletexten.
Welke provider er nu juist is weet ik niet (weekend) maar ik vermoed tv vlaanderen.

Mogelijk via script een tv gids die zich auto update met data vanaf een webpage gehaald omdat ze daarin mogelijk niet elke maand voor willen inspannen.
Zelf heb ik dan ook liever een beschrijving van de programma's die uitgezonden worden.
Dat is al snel omslachtig.

Zijn hier mensen met de nodige kennis?
Ps. Lijkt me ook wel leuk als ze de muziek van de lokale bar of radiozenders uitzenden op eigen kanaal met zwart scherm zodat je op je tv radio kan ontvangen (sabam?) via het lokaal netwerk?

Soms komen de zenders slecht binnen waarna de tv de video aspect ratio verkeerd instelt.
Kan dit simpelweg verholpen worden met een vast videoformaat te 'forcen' via soft of hardware?

Andere leuke ideën zijn natuurlijk ook welkom.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 21:06 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Budget?

Ik gok dat je trouwens geen teletekst bedoeld, maar een soort van kabelkrant.

Verder gok ik dat je geen schotelontvanger hebt staan, maar ''gewoon'' analoog. Vermoedelijk staat er ergens een schotelontvanger + modulatoren, die de betreffende zenders omzetten naar een analoog pakket en dat via coax verder distribueren.
En daar hebben ze gewoon een extra zender opgeprikt voor de 'eigen'' pakketten. Dat is een veel gebruikte oplossing voor hotels en parken.

Recentere installaties maken gebruik van DVB-C, schotel in (DVB-S) en dan RF out (DVB-C) om zo iig TV digitaal te kunnen bekijken.

Grundig is hier een grote speler in, hun oplossingen kom je in veel hotels enz tegen. (Meeste kopstations die ik in dergelijke situaties gezien heb zijn uit de Grundig GSS http://www.gss.de/ )

Tegenwoordig zie je ook hier een verschuiving naar IPTV,omdat hier meer mee mogelijk is, en ook bv video-on-demand. (en HD enz)
Alleen zal er dan wel een IP netwerk moeten zijn (dus kabels aanwezig zijn of andere technieken als powerline enz) en moeten er STBs bij enz.

Ik gok dat er nu een ''conventionele'' dvb-s -> analoog of dvb-c hangt. Bij analoog is het simpel, daar kan gewoon een modulator bij waar je een PC op aansluit.

Op die PC kun je dan een kabelkrant-systeem draaien ( Scala Infoplayer wordt hier veel voor gebruikt) of simpeler: Powerpoint.
Voor powerpoint zijn ook plugins beschikbaar om bv een RSS feed te laten zien of info uit een database te halen. Op die manier kun je bv ook een tvgids dynamisch laten updaten binnen een presentatie. (en hoef je dus niet handmatig die presentatie te editten)
http://presentationpoint.com/software/index.htm

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 02-06-2012 22:41 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Of je maakt in je favoriete web taal een "website" waar je informatie laat switchen. Je kan heel simpel bv gewoon IE9 in fullscreen laten draaien, en dan extern een backoffice maken waar je de informatie inzet (is wel wat meer werk dan een powerpoint presentatie natuurlijk).

Zo deden we dat ook bij de lokale TV omroep bij verkiezingen.

[ Voor 39% gewijzigd door Megamind op 02-06-2012 22:44 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Als je meer wilt weten over Teletext of Kabelkrant kijk dan even op http://www.phecap.nl deze heeft bijde en vanuit daar kan je andere software gaan zoeken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag wel toekomst in de teletext om gebrekkige zenders hun slechte teletext ontvangst op de vangen via de hotel zender voor mensen zonder krant of computer toch nog toegang te hebben naar nieuwtjes en tv gidsen. (hoewel er internet inbegrepen is in het hotel maar wel zonder computer welk 'zelf voorzien' is)

Dat lichtkrantje begrijp ik maar voor tv gids is het helemaal niet geschikt omdat je al snel 10-tal zenders gaat emuleren.
Oftewel moet de staat allerlei tv omroepen verplichten op hun teletext een plaatsje vrij te maken voor het tv programma van andere tv omroepen om de teletext storingen te omzeilen.
Aangezien dat ik voor het volledige pakket betaal heb ik er ook recht op dan vind ik dat enkel normaal dat er een solidariteit bestaat onder tv omroepen ook zonder dat deze verwant zijn.

Verder voorzien de meeste omroepen via internet hun teletext zodat een script teletext pagina's automatisch aanvullen makkelijk wordt.

Wel is het leuk voor nieuwe residenten om weg wijs te worden met de gang van zaken.
Het is zoals het nu is zeer basic maar dacht er nog wel potentieël in te zien nadat een vakantieganger de managers vroeg naar bezigheden maar over zijn tong struikelde (weinig gelegeheden hier)
Met dat in het achterhoofd dacht ik zulke mensen ideën te leveren alsook een database waarin ideën/ervaring konder delen. (denk fietsroutes,cafe's en eettavernes) ook mogelijk op eigen zender.

Ik ga een keer navragen welke setup ze nou juist hebben want bij mijn google'n zag ik dat FREE TO AIR satelliet ontvangst best wel uitgebreid is en die radio zenders er automatisch in verwerkt zit (gratis en ongecodeerd, denk ik dan) maar ik ontvangt er geen.
Misschien hebben ze een klein aanbod genomen zonder radio zenders, kan ook.
In dat geval kunnen ze een ontvanger aankopen en analoge radio zenders alsnog uitzenden als tv zenders?
Lijkt me toch een goedkope setup met z'n meerwaarde.

Als belg moet je 300 euro per jaar aan (gebrekig in kwaliteit en aanbod) analoge tv ontvangst betalen in belasting.
Met wat ik nu weet kan je die 300 euro beter besteden welk een enorm aanbod van zenders biedt.
Ben ik alvast mee gedient :p

De beschikbare verbindingen zijn analoge tv (en radio???) alsook een internet netwerk met bende routers via utp bedrading.
Met die 2 netwerken is er nog potentieel voor het netwerk waarin de residenten graag gebruik maken?
Het hotel heeft namelijk slechte geluids isolatie (of te luidruchtige residenten soms)
dat een radio op de achtergrond toch een verschil kan maken,
zonder dat deze mensen op een eigen radio voorzien zijn. (sommige verblijven dan ook maar 1 nacht)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Teletekst is idd meer voor gegevens door te geven die je vrij snel bij de hand wilt hebben zoals programma overzicht en lokaal nieuws. De kabelkrant is meer bedoelt voor generale informatie en wat er te doen is in en rond je bedrijf.

Teletekst mag je uitzenden op je eigen kanaal wil je teletekst via laat we zeggen SB6 of zo dan dien je een contract te sluiten met hun. Omroepen gebruiken het zelfde soort systeem als waar ik naar gelinkt heb alleen hun hebben meer mensen in dienst om de pagina's erop te krijgen. Omroepen hebben nu eenmaal een bepaalde functie in de wetgeving is aangegeven wat ze wel en niet mogen op teletekst.

FTA zender op de satelliet zijn er genoeg alleen als je een brede ontvangst wil dien je wel naar meerdere satellieten te kijken de meeste die in trek zijn momenteel is 13, 19, 23 en 28 graden te hier zijn genoeg FTA zenders op te krijgen. Let wel dat als je meerdere kamers heb een speciale diseqc nodig heb die van 1 schotel meerdere ontvangers kan aansturen. Dit is goedkoper dan meervoudige LNB of schotels plaatsen.

Service naar de klanten toe kan veel verschil uitmaken dat mensen terug komen of langer blijven.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > OH

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1