xp instralleren op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Goedemiddag ,
heb een nieuwe systeem in elkaar gezet had er vrij weinig problemen mee todat ik windows xp erop wou gooien.
ik krijg deze error blue screen. Hij gaat ook niet verder met instralleren hij blijft gewoon hangen en komt niet verder.

Systeem wat ik ervoor gebruik :

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,45€ 14,45
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 398,98€ 398,98
1GeIL Evo Corsa GOC38GB1866C9DC€ 54,20€ 54,20
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,95€ 203,95
1Corsair Professional Gold AX750€ 147,-€ 147,-
1Samsung 830 series 128GB€ 104,99€ 104,99
1Asrock Z77 Extreme4€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.262,42

deze fout code geeft hij bij het blue screen aan :

pci.sys
STOP: 0X0000007E (0XC0000005, 0XF748E0BF, 0XF78DA208, 0XF78D9F08) pci.sys - Address F748E0BF base at F7487000, Datestamp 3b7d855c

wat ik zelf al heb gedaan

- First boot heb ik al naar CD ROM gezet
- Omdat xp AHCI niet ondersteund heb ik al geswitched naar IDE
- Videokaart zit er momenteel niet in! , omdat ik dan geen beeld krijg gebruik dus de onboard graphics card.
- Geheugen al getweaked naar 1866 MHZ op 1.5 volt

zoek zsm hulp :D
bedankt alvast

[ Voor 131% gewijzigd door Ralphhh op 02-06-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:33

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom nog klooien met XP en niet 'gewoon' W7 er op zetten?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

XP ondersteunt prima AHCI, je moet minimaal SP2 slipstreamen op je CD en dan kun je extra drivers ook slipstreamen.

Maar waarom inderdaad een 10 jaar oud OS installeren op splinternieuwe hardware.
Beter haal je een verse Win7 licentie, kun je weer jaren mee vooruit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
Of een image van xp sp3 nemen.
(misschien wil hij helemaal geen Directx 11 ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Komt vaker voor inderdaad: GOOGLE

Succes met instralen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

xp op ee

n budget pc-tje snap ik nog wel. Maar win7 draait gewoon goed op een moderne pc. Laat staan een nette i5.
volgens mij is de stop error een generieke aansturings error. kan je moederbord wel goed met xp overweg. kijk voor een bios update of op google naar deze melding icm jouw mb

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Fiber schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:20:
Waarom nog klooien met XP en niet 'gewoon' W7 er op zetten?
Dat heeft te maken dat ik geen legale copy van windows 7 heb
En in winkels het nog steeds aardig aan de prijs is + het feit dat ik wat oudere spelletjes competitie gericht speel waarvan ik weet dat ze het doen op windows xp. Het is gewoon zekerheid voor mij daarom gebruik ik xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:00
Ik ben nog geen competitiegericht spel tegengekomen dat niet goed op W7 draait..Ooit zul je toch de overstap moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:26:
[...]

Dat heeft te maken dat ik geen legale copy van windows 7 heb
En in winkels het nog steeds aardig aan de prijs is + het feit dat ik wat oudere spelletjes competitie gericht speel waarvan ik weet dat ze het doen op windows xp. Het is gewoon zekerheid voor mij daarom gebruik ik xp
Niet heel lullig maar kans is groot dat jouw legale xp licentie illegaal is/word zodra je hem op deze pc gaat zetten. Daarbij kan je dan net zo goed nog 90,- voor een oem licentie betalen van win7.
tenzij de spellen echt niet werken. dan is je beste kans om te gaan slipstreamen met drivers zodat alles aanwezig is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Volgens je profiel doe je nog een opleiding:
http://slim.nl/shop/default.aspx
https://www.surfspot.nl/h...urnUrl=%2fSURFspot%2fTask
daar krijg je flink wat korting

[ Voor 23% gewijzigd door sjaakwortel op 02-06-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardig aan de prijs valt wel mee (18 euro voor win7 ultimate) als je op culgame een key koopt en dan de cd download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:32:
Aardig aan de prijs valt wel mee (18 euro voor win7 ultimate) als je op culgame een key koopt en dan de cd download.
Gek genoeg lijkt me die prijs niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:04

Nikeo

Jawelles

ga please windows 7 kopen want je koopt ook geen nieuwe auto en wil hem dan op kolen laten rijden

[ Voor 21% gewijzigd door Nikeo op 02-06-2012 17:34 . Reden: zinfix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Nikeo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:34:
ga please windows 7 kopen want je koopt ook geen nieuwe auto en wil hem dan op kolen laten rijden
Ik snap het maar dan heb ik 1 vraag ,
Als ik windows 7 legaal zou kopen via het internet hoe kan ik hem dan openen als ik geen CD-Rom heb ?
+ ik zie alleen maar windows 7 exemplaren voor boven de 100 - 125 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link is al door meerdere tweakers gegeven.
Toen win7 net uit was heb ik via een medewerker van ms een legale ultimate voor 25 euro gekocht via zijn mederwerkers korting.
Nu 3 jaar later en met win8 op de stoep staat gaat de prijs alleen maar omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:36:
[...]

Ik snap het maar dan heb ik 1 vraag ,
Als ik windows 7 legaal zou kopen via het internet hoe kan ik hem dan openen als ik geen CD-Rom heb ?
+ ik zie alleen maar windows 7 exemplaren voor boven de 100 - 125 euro
als je een windows 7 key koopt, mag je gewoon de cd downloaden op waarever je hem vandaan wilt halen (isohunt, thepiratebay, enzovoorts)

Het is echt gigantisch onzinnig om op die hardware windows xp te zetten. Das inderdaad je nieuwe ferrari laten besturen door en stoomtreinmachinist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem ook online kopen.
Je krijg dan een link naar de cd download die je dan zelf brand of eventueel op een usb stick zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:38:
[...]

als je een windows 7 key koopt, mag je gewoon de cd downloaden op waarever je hem vandaan wilt halen (isohunt, thepiratebay, enzovoorts)

Het is echt gigantisch onzinnig om op die hardware windows xp te zetten. Das inderdaad je nieuwe ferrari laten besturen door en stoomtreinmachinist.
Ik ben bijna over de streep getrokken dat ik toch voor windows 7 ga maar ik heb al jaren zekerheid met windows xp en windows 7 is gewoon totaal nieuwe voor mij en weet ik ook niet hoe gaat gaat met drivers etc.

ps : Kan ik via een USB stick gewoon windows 7 instralleren ? want heb geen cdrom o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29
Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:42:
[...]

Ik ben bijna over de streep getrokken dat ik toch voor windows 7 ga maar ik heb al jaren zekerheid met windows xp en windows 7 is gewoon totaal nieuwe voor mij en weet ik ook niet hoe gaat gaat met drivers etc.

ps : Kan ik via een USB stick gewoon windows 7 instralleren ? want heb geen cdrom o.i.d
?

In je TS noem je de specs van je systeem. Daar staat toch echt een optical op...
of heb je nu ineens een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:42:
[...]

Je zult simpelweg merken dat W7 veel beter is dan XP qua drivers e.d.
.iso op een (Bootable) USB is gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
DJSmiley schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:46:
[...]

?

In je TS noem je de specs van je systeem. Daar staat toch echt een optical op...
of heb je nu ineens een andere pc?
Geen cdrom van windows 7 bedoel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07
Daarnaast heeft XP geen TRIM support aangezien je een SSD hebt. W7 lijkt me niet onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Chuckiej schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:47:
[...]

Je zult simpelweg merken dat W7 veel beter is dan XP qua drivers e.d.
.iso op een (Bootable) USB is gewoon mogelijk.
laatste vraag hoe weet ik dat een externe hardeschijf of een usb stick (Bootable ) is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kan win7 vanaf een usb stick installeren als je een stick van 4 gig hebt en een orginele cd (of iso bestand)
Hoe je dat kan doen staat hier

Zou je misschien willen vertellen welke spellen of programma's jij je zorgen over maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:49:
[...]

laatste vraag hoe weet ik dat een externe hardeschijf of een usb stick (Bootable ) is ?
*zie ook hierboven

klik

[ Voor 6% gewijzigd door OfferedPoet op 02-06-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07
Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:49:
[...]

Heb je zelf al iets gezocht?
USB stick kan je gewoon bootable maken. Microsoft heeft een simpel tooltje om de installatie ISO van W7 op een USB stick te zetten: http://emea.microsoftstor...oadprogramma-voor-USB-dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:14
Bovendien: je hebt waarschijnlijk de 32 bits versie van XP. Maximale hoeveelheid adresseerbaar geheugen ligt dan rond de 3.2GB. Het grootste gedeelte van je 8GB ram kun je dus niet eens aanspreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
nieuws: Microsoft geeft download Windows 8 Release Preview vrij
Dan kun je zelfs (tijdelijk) helemaal voor niks aan de slag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:32
idd, maar je moet wel herinstalleren als 8 echt uit is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:50:
Ja je kan win7 vanaf een usb stick installeren als je een stick van 4 gig hebt en een orginele cd (of iso bestand)
Hoe je dat kan doen staat hier

Zou je misschien willen vertellen welke spellen of programma's jij je zorgen over maakt ?
ik speel het spelletje Counterstrike 1.6 wat nogal een oud spelletje is daarbij maak ik ook gebruik van het zogenaamde mousefix voor windows dat haalt de acceleratie uit je muis ik weet niet of ze dat op w7 hebben vandaar kleine details.

Ik ga dan maar windows 7 proberen kijken of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:32:
is dit trouwens wel betrouwbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even snel op google kijk op mousefix en couterstrike.

Vind ik voor mousefix een download.

Voor cs 1.6 twee youtube filmpjes 1 waar je in windows ultimate dep moet uitschakelen voordat het werkt, en een waar je de compatibiliteitmodus aan moet aanzetten.
Dus met wat kleine aanpassingen werkt het spel.

Hoe betrouwbaar culgame is kan je in dit topic op tweakers vinden.

Daar staat culgame in de lijst als betrouwbaar, voor het kopen van gamekeys. ook staan er in dat topic meerdere andere sites en acties waar je legaal windows keys kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Als je de 0xE7 error niet kan identificeren is het een Hardware incompatibility.
Lijkt me ook wel logisch met hardware uit 2012 en een OS uit 2008.
De hardware wordt nooit specefiek backwards compatible gemaakt met oude operating systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de TS dan per sé Windows XP wil gebruiken is het gewoon de oplossing om een reepje RAM er uit te halen.
Zo heb ik toen ik Windows 7 installeerde ook 12GB RAM moeten verwijderen, omdat de installatie anders niet goed ging. Bleek dat de installatie (vanaf DVD) de 32 bits variant was die opgestart werd, niet de 64...

Na de installatie kan je proberen om de 4GB RAM bij te plaatsen, maar bedenk je wel dat je het nooit zal kunnen gebruiken omdat Windows XP 32 bits is en daardoor maximaal 3,2768GB kan adresseren.
jeroen3 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:03:
Als je de 0xE7 error niet kan identificeren is het een Hardware incompatibility.
Lijkt me ook wel logisch met hardware uit 2012 en een OS uit 2008.
De hardware wordt nooit specefiek backwards compatible gemaakt met oude operating systems.
XP komt uit 2001, 7 jaar eerder dus al. Daarnaast hoeft de hardware het OS ook niet te ondersteunen. Het is dan eerder andersom.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 02-06-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
moet ik trouwens voor 64 bit gaan of 32 ?
kan ik nog wel oude programma's draaien op 64 bit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
XP 64 bit is geen goed plan, gerommel met drivers.
XP SP3 is uit 2008.

Een 32 bit systeem heeft 4 GB aan adressen. Dat zijn adressen voor alle "memory mapped"" devices.
zoals diverse PCI bus apparaten, daarna komt je werkgeheugen pas. Dat je dan 3,2768 GB kan overhouden klopt. Maar is niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:35:
moet ik trouwens voor 64 bit gaan of 32 ?
kan ik nog wel oude programma's draaien op 64 bit ?
Als je meer dan 4GB wil gebruiken, kun je alleen voor 64Bit gaan. Minder dan 4GB kan ook 64Bit, maar 32Bit kan maximaal 4GB aan.

Wat versta je onder oude programma's? Zijn dat 16 bit applicaties (stenen tijdperk programma's)? Je kunt zelf kijken bij de fabrikant of het het operating system ondersteunt wat je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
jeroen3 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:01:
XP 64 bit is geen goed plan, gerommel met drivers.
XP SP3 is uit 2008.

Een 32 bit systeem heeft 4 GB aan adressen. Dat zijn adressen voor alle "memory mapped"" devices.
zoals diverse PCI bus apparaten, daarna komt je werkgeheugen pas. Dat je dan 3,2768 GB kan overhouden klopt. Maar is niet altijd zo.
ik bedoel eigenlijk windows 7 moet ik dan voor 32 bit gaan of voor 64?
zijn op windows 7 64 bit ook veel problemen met drivers?

@ shadowman

Nee zo erg is het ook niet gesteld gewoon wat oudere programma's spelletjes zoals counterstrike
quake etc

[ Voor 15% gewijzigd door Ralphhh op 02-06-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs727
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:46
Ik draai al een paar jaar windows 7 64-bit, nog nooit driver problemen mee gehad.
Zoiezo, de enige drivers die ik geïnstalleerd heb zijn die voor de videokaart, de rest van de standaard windows drivers zijn prima.
64 bits is onderhand toch de standaard, gezien de meeste computers die nu in de winkel liggen 6 of 8 gigabyte ram hebben.
Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:44:
[...]

ik bedoel eigenlijk windows 7 moet ik dan voor 32 bit gaan of voor 64?
zijn op windows 7 64 bit ook veel problemen met drivers?

@ shadowman

Nee zo erg is het ook niet gesteld gewoon wat oudere programma's spelletjes zoals counterstrike
quake etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik denk dat de TS eerder gewoon even een cursus Google moet krijgen, alle vragen duiden niet op maar enige inzet. Stop 0x7E, CS op Win7, etc., allemaal heel simpel te googlen ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
SKiLLa schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:19:
Ik denk dat de TS eerder gewoon even een cursus Google moet krijgen, alle vragen duiden niet op maar enige inzet. Stop 0x7E, CS op Win7, etc., allemaal heel simpel te googlen ...
ik ben bijna 1.5 dag bezig geweest met software te installeren. Denk je niet dat ik zelf ook wat eigen onderzoek heb gedaan? ik ben het nu wel zat na bijna 2 dagen en dat systeem doet het nog steeds niet. Vandaar af en toe dat mijn inzet matig is sorry daarvoor!.
Nu vraag ik alleen advies aan de mensen nothing less nothing more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ralphhh schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:30:
[...]

ik ben bijna 1.5 dag bezig geweest met software te installeren. Denk je niet dat ik zelf ook wat eigen onderzoek heb gedaan? ik ben het nu wel zat na bijna 2 dagen en dat systeem doet het nog steeds niet. Vandaar af en toe dat mijn inzet matig is sorry daarvoor!.
Nu vraag ik alleen advies aan de mensen nothing less nothing more...
Ik ben wel is 4 dagen bezig geweest om software te installeren, dus gewoon doorzetten! Nu Windows 8 eraan komt zou ik echt niet meer Windows XP installeren, Windows 7 64Bit is het beste om te gebruiken. Ik heb geen idee of counterstrike werkt, dat zou je moeten proberen.

Als je Windows 7 vanaf USB wil installeren, heb je wellicht wat houvast hieraan:
Start your computer from a Windows 7 installation disc or USB flash drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
love dat <3

ontopic: waarom ben je "bijna over de streep getrokken" terwijl er wel een paar duizend argumenten zijn die aangeven dat W7 beter is dan XP??

XP is een leuk stabiel systeem, alleen zoals eerder genoemd gaat W7 gewoon veel beter om met drivers etc.

daarbij heb ik een vreselijke hekel aan XP omdat het gewoon zo ontiegelijk lelijk en omslachtig is.

en daar is W7 weer heel goed in, het is veel overzichtelijker en stukken gemakkelijker dan XP

[ Voor 51% gewijzigd door w4v3g0d op 02-06-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
shadowman12 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:48:
[...]

Ik ben wel is 4 dagen bezig geweest om software te installeren, dus gewoon doorzetten! Nu Windows 8 eraan komt zou ik echt niet meer Windows XP installeren, Windows 7 64Bit is het beste om te gebruiken. Ik heb geen idee of counterstrike werkt, dat zou je moeten proberen.

Als je Windows 7 vanaf USB wil installeren, heb je wellicht wat houvast hieraan:
Start your computer from a Windows 7 installation disc or USB flash drive
bedankt shadowman dat heeft mij veel geholpen heb intussen windows 7 erop staan. Nu moet ik er wel ontzettend aan wennen vooral hoe snel het is!:).
Verder heb ik klein probleempje met het installeren van windows updates dat hij niet door startte maar blijkt ineens weg te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Waarom in godsnaam schaf je voor 1200 euro een systeem aan om een spel te spelen wat op een 5 jaar oude machine hetzelfde zal draaien?
Op XP zul je geen nieuwe games kunnen draaien (DX10/11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Koop dat gelijk Windows 7 Pro of Ultimate, daarin zit namelijk ook een complete XP versie (virtueel dan), dus als je nog iets hebt wat XP moet draaien kan het via virtual pc.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als aanvulling daar op: gamen is met Windows XP mode, zoals het heet, niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:23:
XP ondersteunt prima AHCI, je moet minimaal SP2 slipstreamen op je CD en dan kun je extra drivers ook slipstreamen.

Maar waarom inderdaad een 10 jaar oud OS installeren op splinternieuwe hardware.
Beter haal je een verse Win7 licentie, kun je weer jaren mee vooruit.
Als je onboard raid hebt wordt die wel ondersteund zonder sp1 , wel met extra drivers niet out of the box :)

Je kan voor xp het beste een slipstream CD maken met alle drivers die je nodig hebt om je mobo te laten draaien http://www.nliteos.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
ik heb windows 7 gekocht moet eerlijk toegeven het draait echt super was binnen 25 min klaar met installeren en drivers duurde ook niet lang. Alles lijkt wel op elkaar aan te sluiten programma's zien dat ik al op 64 bit draai alle drivers zijn ook goed geïnstalleerd. Enige wat ik wel vervelend vind zijn die pop-ups als je een programma opent of dat wel kan ivm veiligheid enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Dat kun je aanpassen zodat het scherm niet meer dimt/helemaal geen message meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Ralphhh schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:58:
ik heb windows 7 gekocht moet eerlijk toegeven het draait echt super was binnen 25 min klaar met installeren en drivers duurde ook niet lang. Alles lijkt wel op elkaar aan te sluiten programma's zien dat ik al op 64 bit draai alle drivers zijn ook goed geïnstalleerd. Enige wat ik wel vervelend vind zijn die pop-ups als je een programma opent of dat wel kan ivm veiligheid enzo
Je bedoelt de UAC :) hier kan je lezen waar je dat kan uitzetten klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom overstappen naar W7 als je gelukkig bent met XP. Teveel naar de loftrompetten geluisterd van MS.
Voor veel hardware zijn geen w7drivers beschikbaar maar het ergste is de software, Alles een andere naam geven, op een andere plaatszetten en overboordgooien van standaards. Dit is iets compleet anders en kan je weer opzoek gaan naar software die wel gebruikersvriendelijk en functionaliteit bezit. Wel eens geprobeerd op papier te krijgen welke software geinstalleerd is of welke bestanden erin een folder zitten.En als je een cdspeler van de blokker koopt voor een paar tientjes kan die wel alles shuffelen maar mediaplayer niet.
Maar ja je moet het leven nemen zoals het is en denk aan de toekomst wat komt er na w8. Als w8 niet aanslaat dat valt er een groot doek.
Succes met je XP,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:54:
Waarom overstappen naar W7 als je gelukkig bent met XP.
Het houdt een keer op met ondersteuning (hotfixes, de nodige security updates).
Teveel naar de loftrompetten geluisterd van MS.
Jouw woorden.
Voor veel hardware zijn geen w7drivers beschikbaar maar het ergste is de software, Alles een andere naam geven, op een andere plaatszetten en overboordgooien van standaards. Dit is iets compleet anders en kan je weer opzoek gaan naar software die wel gebruikersvriendelijk en functionaliteit bezit.
Pardon? Die andere plekken zijn al sinds 2006 dezelfde.
En driverondersteuning is vele malen beter dan onder XP ooit het geval geweest is.
Wel eens geprobeerd op papier te krijgen welke software geinstalleerd is of welke bestanden erin een folder zitten.
Ja, vaak zat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
$a = New-Object -comobject Excel.Application
$a.visible = $True 

$b = $a.Workbooks.Add()
$c = $b.Worksheets.Item(1)

$c.Cells.Item(1,1) = "Name"
$c.Cells.Item(1,2) = "Version"
$c.Cells.Item(1,3) = "Publisher"
$c.Cells.Item(1,4) = "InstalledOn"
$c.Cells.Item(1,5) = "HelpLink"
$c.Cells.Item(1,6) = "UninstallString"

$d = $c.UsedRange
$d.Interior.ColorIndex = 19
$d.Font.ColorIndex = 11
$d.Font.Bold = $True

$intRow = 2

$Keys = Get-ChildItem HKLM:\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

$Items = $keys |foreach-object {Get-ItemProperty $_.PsPath}

foreach ($item in $items)
{
$c.Cells.Item($intRow,1) = $item.Displayname
$c.Cells.Item($intRow,2) = $item.DisplayVersion
$c.Cells.Item($intRow,3) = $item.Publisher
$c.Cells.Item($intRow,4) = $item.InstallDate
$c.Cells.Item($intRow,5) = $item.HelpLink
$c.Cells.Item($intRow,6) = $item.UninstallString

$intRow = $intRow + 1
}

$d.EntireColumn.AutoFit()

Alstublaft, output in een Excel sheet.

Oh, wilde je ook nog de folder inhoud van je pr0n natuurfilm op papier hebben?

dir /s /oGN  > lpt1:

-O-
Troll is not serious enough.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.