Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 2.0 / PS2 problemen

Pagina: 1
Acties:

• jelmer2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo mensen,

Ik ben nieuw bij tweakers maar ik wou meteen maar van de gelegenheid gebruik maken om jullie mijn interessante probleem voor te leggen:

Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe computer in elkaar gezet. Alles ging goed, geen bliebjes geen niks, maar toen ik windows 7 probeerde te installeren kwam ik erachter dat mijn usb toetsenbord/muis het niet deden(doen het overigens ook niet in de BIOS scherm). Alleen een PS2 muis/toesenbord doet het als USB2.0&3.0 uit staat in de BIOS.

Ik kan windows dus niet installeren met USB2/3 poorten aan in de BIOS, dus doen ze het ook niet na de installatie..

Ook nog geprobeerd met Ubuntu, maar daar hetzelfde verhaal met uitzondering van dat USB3.0 poort het wel doet.

BIOS gereset, hielp ook niets.

Invoerapparaten krijgen wel stroom, moet doen het zowel in front/achter ports niet.

Edit: Audio doet het ook niet

Windows 7 nu wel geïnstalleerd met PS2 combi, werkt perfect(op USB2/3 poorten na)

Zou iemand mij alsjeblieft hiermee kunnen helpen?

Systeem:

MB: Asrock 970 extreme3
Processor: AMD FX8120
Grafische kaart: Shaphire HD6950 2G
Voeding: Coolermaster 500W

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42
Een vriend van mij had er ook problemen mee, tot hij even de kabeltjes had gecheckt. Zoek eens naar los/verkeerd zittende kabels? (moederbord handleiding helpt). Ik denk dat je op zoek bent naar front USB en HD AUDIO. (kan iets anders zijn afhankelijk van de case)

• jelmer2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02-2022
Hmm, ja dat is idd een goeie :9 Heb nu alles opnieuw erin gedaan, goed aangedrukt en alle front case usb/audio eruit gehaald, maar het mocht niet baten....

Wat ik ook zo vreemd vind, is dat als USB 2.0 / 3.0 geactiveerd staat in de bios, windows en ubuntu de ps/2 eruit knallen bij startup.

Heb ook nog bios cmos gecleared, maar wederom zonder succes.

Begin sterk te vermoeden dat het toch aan het mobo ligt... Al kan ik wel diablo3 spelen op max settings :D

Nog verdere ideeen?