Na het installeren en verwijderen van pantheon-greeter uit de elementary-daily PPA, slaagt Gnome er niet meer in de juiste instellingen te laden. Ik gebruik momenteel Gnome Shell (Ubuntu 12.04 met Gnome3 PPA).
Het probleem deed zich vroeger ook al voor onder Unity, maar aangezien ik dat niet meer gebruik, deerde me dat niet. In de tussentijd werkte alles onder Gnome Shell zoals het hoorde.
Concreet heb ik de volgende zaken al opgemerkt:
Wanneer ik de gast-account opstart, gedraagt alles zich echter normaal. Daarom heb ik al geprobeerd van ~/.config/dconf/user te verwijderen. Hoewel de instellingen dan gereset waren, waren ze nog steeds niet te wijzigen. De enige instelling die ik wel kan wijzigen, is de window decoration.
Het probleem deed zich vroeger ook al voor onder Unity, maar aangezien ik dat niet meer gebruik, deerde me dat niet. In de tussentijd werkte alles onder Gnome Shell zoals het hoorde.
Concreet heb ik de volgende zaken al opgemerkt:
- Instellingen m.b.t. cursorsnelheid/-gevoeligheid,
- GTK-thema dat is ingesteld (bv. Adwaita) wordt niet geladen; GTK3 programma's gebruiken echter wel Ambiance, andere zitten vast op het standaard Gnome thema (dat er nogal jaren '90 uitziet),
- Idem voor icon theme,
- Achtergrondafbeelding wordt niet geladen,
- Niet alles sneltoetsen in werken nog; bv. Ctrl+Alt+t voor terminal is defect, hoewel de Super-toets nog altijd gewoon Activiteiten opent in Gnome Shell.
Wanneer ik de gast-account opstart, gedraagt alles zich echter normaal. Daarom heb ik al geprobeerd van ~/.config/dconf/user te verwijderen. Hoewel de instellingen dan gereset waren, waren ze nog steeds niet te wijzigen. De enige instelling die ik wel kan wijzigen, is de window decoration.