Toon posts:

Pc pakt niet alle RAM geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend nieuwe RAM geheugen 8GB binnen gekregen maar toen ik het geheugen ik me pc had gedaan en keek bij Systeem stond er bij geïnstalleerd geheugen 8,00 GB en (3,12 GB Beschikbaar) zou niet weten wat het probleem is.

Crucial 8 GB DDR3-1333 Kit - RAM Geheugen

ASRock H55M Pro - Moederbord

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Welk besturingssysteem en welke versie gebruik je? iets met 32 en 64 bit ondersteuning...

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Als je een 32bit versie van windows hebt, dan kan je niet meer dan 3 GB ram gebruiken, met een 64 bit kan je wel meer dan 3GB ram gebruiken, hoeveel precies hangt van de versie van windows af.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hebt inderdaad een 32-Bit besturingssysteem volgens mij, die ondersteunt slechts een bepaalde hoeveelheid geheugen. Installeer Windows 64-Bit om je volledige 8GB te gebruiken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb inderdaad een 32-Bit Versie zal 64-Bit even installeren Bedankt!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Om even hierop in te haken, Windows XP is vaak 32 bits, aangezien de 64bits (correct me if I'm wrong) niet echt stabiel was en daardoor niet populair was. Er zijn ook minder drivers te vinden voor XP 64 bits.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ruubster schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:26:
Om even hierop in te haken, Windows XP is vaak 32 bits, aangezien de 64bits (correct me if I'm wrong) niet echt stabiel was en daardoor niet populair was. Er zijn ook minder drivers te vinden voor XP 64 bits.
XP64 was perfect stabiel. Het lag naar mijn idee echter aan de (inderdaad) beperkte driverondersteuning ervoor en applicaties die er niet op berekend waren. Het deelt de codebase/drivers/updates/service packs met Windows Server 2003 x64.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
spone schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:28:
[...]

XP64 was perfect stabiel. Het lag naar mijn idee echter aan de (inderdaad) beperkte driverondersteuning ervoor en applicaties die er niet op berekend waren. Het deelt de codebase/drivers/updates/service packs met Windows Server 2003 x64.
Ja ik heb zelf geen ervaring ermee, daarom zeg ik ook 'correct me if I'm wrong' ;) Dit is van wat ik heb gehoord over XP64.
Pagina: 1