Toon posts:

Medion PC welke moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.medion.com/nl/...category=multimedia_pc_34

of deze:

http://aldi.medion.com/md8371/nl/?refPage=aldi

Grote verschillen zijn: de i5 en de i7 processor.
Maakt dat veel verschil uit?

De grafische kaart en Ram geheugen zijn hetzelfde.

De i7 heeft als extra een draadloze lan verbinding maar dat boeit mij niet.
En verder zitten er iets meer usb poorten op en een optie om een hdd bovenin te schuiven wat ik niet ga gebruiken.

De i5 heeft weer 2 TB aan hdd en de i7 maar 1 TB.

Wat zouden jullie doen?

De i5 kost 629 en de i7 679 euro.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:49:
Grote verschillen zijn: de i5 en de i7 processor. Maakt dat veel verschil uit?
Tussen een Sandy Bridge i5-2320 en een Ivy Bridge i7-3770 zit nog wel een aardig verschil, nou kun je hiervoor niet alleen afgaan op droge specs maar er zijn op internet ook genoeg benchmarks over te vinden.

Verwijderd

Geen Medion kopen ... :X

Kijk vooral eens naar de laatste desktop BBG: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012
Als je dan de 'basis game' versie neemt van net onder de 600 euro heb je voor hetzelfde geld toch (veel) betere en betrouwbaardere componenten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 16:48 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 16:15

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 09:32
Geen medion, maar dit systeem kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 63,90€ 63,90
1Aerocool Vs-3 Advance€ 31,-€ 31,-
1Intel Core i5 2400€ 165,-€ 165,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 57,95€ 57,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 39,-€ 39,-
1Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5€ 153,70€ 153,70
1Gigabyte GA-Z68AP-D3€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,51

[ Voor 9% gewijzigd door Genos op 02-06-2012 18:32 ]

• Mektheb
Precies zoals hierboven, en als je het eventueel niet zelf in elkaar kan zetten kan je dat door de winkel laten doen waar je de " parts besteld "

Wel vergeet je een OS :), dit zit ingebakken bij een Medion.
Dus er komt nog ong €95,00 euro bij.

Maar dan heb je meer waar voor je geld, en beter componenten.
Service van Medion is dan wel weer goed, maar dat is persoonlijk
Ervaring met sommige webshops valt dat vaak zwaar tegen...

Verwijderd

Mektheb schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:11:
Wel vergeet je een OS :), dit zit ingebakken bij een Medion.
Dus er komt nog ong €95,00 euro bij.
Hoeveel keuze wil je hebben uit Open Source besturingssystemen?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 14:34

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Moet ie wel student of medewerker zijn van een aangesloten organisatie.

Verder heeft die Medion ook een optical drive, en zoals gezegd een OS, en verder toetsenbord/muis/office (starter)

al met al is een medion niet slecht, zeker niet in prijs/prestatieverhouding. Zelfbouw is mooier, zeker een SSD is een enorme snelheidswinst te behalen, maar niet iedereen is handig genoeg om zelf een kast samen te stellen. En dan zit je ook nog met verzendkosten.

Bottomline: imho is een Medion een prima optie, mits je verder niet of nauwelijks wilt uitbreiden. Wil je flexibel zijn en ben je handig genoeg om een kast zelf te bouwen, dan is dat een betere optie..

Verwijderd

Als je dan toch een Windows licentie wil, dan kan je er hier wel erg goedkoop aankomen

Let wel: je koopt daar ALLEEN een activatie code. Voor de DVD zal je zelf moeten zorgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 23:12 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
Wat ga je met de pc doen?

Verwijderd

Topicstarter
Vooral muziek/films downloaden, foto's bewerken, films bewerken. Gamen ga ik er niet op doen.

Mijn vader en mn broer hebben altijd een aldi pc gehad (medion) en daar toch wel goede ervaring mee.

En een pc zelf in elkaar bouwen dat kan ik niet. Een harde schijf inbouwen ofzo lukt nog wel maar verder houd het op.

En bij een medion pc zit altijd windows 7 met dvd. En als je nu na 2 juni een pc koopt krijg je eind van het jaar windows 8 voor ongeveer 15 euro. Ga er vanuit dat dat ook bij medion pc's is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 10:13 ]

• Mektheb
Dat is inderdaad leuk en aardig, maar niet iedereen wil dat en dan kom je dus alleen op Windows uit.

• mitsumark
De i7 is wel echt een stukje sneller voor de taken die jij gaat doen, ik zou de €50 extra neerleggen.
1TB is voor de meeste gebruikers voldoende, mocht dat niet zo zijn kun je er later vrij gemakkelijk een harde schijf bij plaatsen.

Ik kan zo gauw voor hetzelfde geld geen systeem bij elkaar verzinnen wat van betere kwaliteit en/of sneller is, dus ik zou het gewoon doen.
(ik kom incl windows en assemblage al gauw €100 hoger uit met bewezen goede kwaliteit spullen).

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 03-06-2012 15:20 ]

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:49
Nog een plus voor de Aldi PC: 3 jaar garantie.
OK, bij een pc boer kan je hem al vlug eens binnen steken voor een klein softwareprobleem, terwijl dit bij de Aldi niet zal doen, want de oplossing zal dan waarschijnlijk formatteren zijn + 3 weken pc kwijt. Maar met hardware problemen: Zonder vragen vervanging gedurende 3 jaar.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:10:
Vooral muziek/films downloaden, foto's bewerken, films bewerken. Gamen ga ik er niet op doen.

Mijn vader en mn broer hebben altijd een aldi pc gehad (medion) en daar toch wel goede ervaring mee.

En een pc zelf in elkaar bouwen dat kan ik niet. Een harde schijf inbouwen ofzo lukt nog wel maar verder houd het op.

En bij een medion pc zit altijd windows 7 met dvd. En als je nu na 2 juni een pc koopt krijg je eind van het jaar windows 8 voor ongeveer 15 euro. Ga er vanuit dat dat ook bij medion pc's is.
Je kan ook gaan voor:
http://www.medion.com/nl/...ategory=performance_pc_35

Waarom? Nvidia heeft CUDA ondersteuning. Wel even controleren of je favoriete editing programma het ondersteunt. Ja, jammer van de 4GB ram, maar dat is dezelfde moeite als een harde schijf inbouwen. Uiteindelijk meer prestatie voor je geld dan het dure i7 systeem.

Moet er wel bij zeggen, aangezien je eisen weinig specifiek zijn, dat het wellicht handig is om te kijken wat je nu echt gebruikt. Als het namelijk 95% downloaden, 4% foto's resizen en 1% youtube filmpjes uploaden is zijn al deze systemen zwaar overkill.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• mitsumark
Ik denk niet dat hij programma's gebruikt die CUDA ondersteunen, dat zijn er namelijk opvallend weinig.
Ik denk dat ie meer heeft aan dubbel geheugen en een zo snel mogelijke processor.

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 12:45
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:11:
Als je dan toch een Windows licentie wil, dan kan je er hier wel erg goedkoop aankomen

Let wel: je koopt daar ALLEEN een activatie code. Voor de DVD zal je zelf moeten zorgen.
Dat is handig :) even in mijn favorieten gezet
Pagina: 1