• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 10:53
Hoi,

Sinds gister heb ik een probleem met lage fps bij het spelen van games. Ik ben in bezit van 2x een HD6950 2gb, en voorheen werkten ze altijd prima. Ik heb deze beeldschermen erop aangesloten:

1x primair de fullhd scherm via DVI.
1x secundair, nog een fullhd scherm via displayport-to-hdmi.
1x een lg-tv ook fullhd en die is aangesloten met hdmi.

De verandering die gister heeft plaatsgevonden is dat ik mijn secundaire scherm had vervangen. Eerst was dat namelijk een VGA scherm met een resolutie van 1680x1050 die eraan zat met een dvi-to-vga adapter.

Sinds gister heb ik dus lage fps, maar ik zou denken dat dat echt niet aan die upgrade kan liggen.

Ik heb gecheckt of mijn driver up-to-date is, en ook gecontroleerd of crossfire wel aanstond. Dit was beiden het geval. En ook Speedfan detecteert 2 grafische kaarten.

Hier is een screenshot zoals het eruitziet in ccc:
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/1550/naamloosck.png

Wat ik daar vreemd aan vind is dat hij beeldscherm nummer 3 links zet. Dit klopt ook, want 3 staat ingesteld als mijn hoofdscherm, maar waarom maakt hij daar niet 1 van? Kan het zo zijn dat scherm 3 een lagere prioriteit heeft?

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-02 12:26
Je geeft aan dat je sinds gister je oude monitor heb vervangen voor een full hd monitor.
Aangezien die ene een resolutie heeft van 1680x1050 heb je waarschijnlijk op een eyefinity resolutie van 5040x1050 gespeeld.
Nu met drie full hd schermen heb je een resolutie van 5760 x 1080.
Dat zijn 1 miljoen pixels meer
Dat merk je in je fps.
Dat is de oorzaak denk ik