Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stevige notebook gezocht

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Beste Tweakers,

Mijn ouders willen een nieuwe laptop, en omdat degene die ze nu hebben na 4 jaar fysiek volledig opgebrand is (usb poorten kapot / plastic laat overal los / adapter al 3x vervangen / heatsink verbogen / touchpad gaar) is vereiste nummer 1 dat de volgende notebook zo stevig is dat 'ie zonder probleem een aantal jaar mee kan zonder uiterlijk kapot te gaan. Ter informatie, ze hebben nu een Toshiba Satellite L300D (AMD Athlon X2 Tk-57 / ATI X1350).

Normaal ben ik zelf meer geïnteresseerd in de beste prijs / prestatie verhouding, maar hier is dat dus niet het belangrijkste. Betrouwbare merken staan automatisch op numero 1.

De notebook wordt gebruikt voor internet (ook browsergames met java), webmail, YouTube, fotobewerking, en af en toe een dvd draaien. Verder geen moderne games, dus een fatsoenlijke videokaart is geen vereiste, in principe zou de HD 3000 van de Sandy Bridge voldoende moeten zijn.

Dus qua prestaties gaat het vooral om multitasking en snel kunnen browsen. Snel kunnen opstarten is ook een pré.

Budget maximaal 600 euro, wordt veel aan tafel gebruikt, batterijduur / gewicht is dus niet heel belangrijk. Hoewel het natuurlijk wel een pluspunt is, want wordt ook wel eens op schoot gebruikt. Schermformaat ligt vast, 14 of 15 inch.

Had zelf al een aantal dingen gezien, maar doordat het ding degelijk moet zijn wordt je keuze qua merken aardig ingeperkt. Zo heeft Dell de Inspiron 15R en 14Z die voldoen aan de meeste eisen, en Dell is volgens mij qua bouwkwaliteit wel goed.

De Toshiba's van dit moment met Sandy Bridge hebben allemaal 2 usb poorten, en dat is gewoon een afknapper. Asus levert de X54 en K53, alleen de laatste is steeds slechter verkrijgbaar doordat Ivy Bridge er aan komt. de X54 vind ik niet overtuigend qua bouwkwaliteit, dus eigenlijk valt die al af.
HP's DV6 is helaas net boven budget. de HP G6 is van smerig, hard, goedkoop plastic, al een paar keer in mijn handen gehad en absoluut niet fijn. Hoewel deze wel goedkoop met een Core i5 te krijgen is..

Dus roept u maar, alles wordt serieus in overweging genomen ;)

• MuFFIN 007
Iemand een suggestie?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13
Ik denk dat je je budget op moet schroeven, of je ouders er voorzichtig mee om laten gaan.

Ik heb voor school een laptop 2 jaar gebruikt zonder hoes, en gewoon in mn tas gedaan en geen enkel probleem gehad of kapotte onderdelen. Daarna heb ik er een gehad, en die was in een half jaar al stuk ben er toen ook niet echt voorzichtig mee omgegaan.

Zucht...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je toch even fatsoenlijk op rij moet zetten welke eisen je hebt. En deze eisen dan toepassen op de pricewatch
De FAQ even doornemen, en dan specifiek:
Het algemeen beleid #verbodenanders
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Zakelijke lijn van Dell a la Latitude of Vostro zijn ook wel interessant. Je kan via Klein Zakelijk er gewoon een aanschaffen. wel even rekening houden met BTW die er bovenop komt. Zaker de Latitude lijn is als een tank gebouwd. Vostro's zijn daar tegenover wat minder stevig (maar dat zie je ook aan de prijs).

• MuFFIN 007
D4NG3R schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:59:
Ik denk dat je toch even fatsoenlijk op rij moet zetten welke eisen je hebt. En deze eisen dan toepassen op de pricewatch
Was ik uiteraard ook al mee bezig geweest, alleen jammer dat je in de pricewatch niet kunt selecteren op bouwkwaliteit / betrouwbaarheid. Dus misschien kun je zelf een (inhoudelijke) suggestie doen?

EDIT: kwam net op de Dell site ook nog de XPS 15 tegen, die tegenwoordig nog maar €629 kost. Met 7% shopkorting zou dat dan op €588 (instapmodel is al snel zat) komen, waardoor hij binnen het budget past. Omdat de XPS 15 eigenlijk in een hoger segment zit, is de bouwkwaliteit volgens mij erg goed, met aluminium delen etc. Dus het zou goed kunnen dat we daarvoor kiezen. Tenzij jullie natuurlijk goede alternatieven hebben in de genoemde prijsklasse.

[ Voor 31% gewijzigd door MuFFIN 007 op 02-06-2012 22:56 ]

Verwijderd

Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8" epp korting heb je ook nog.

volgens mij is de XPS 15 wel met afstand de stevigste notebook in de prijsklasse. Erg goed touchpad, prima keyboard, goede bouwkwaliteit. Maar als je hem laat vallen, dan is hij alsnog stuk. De term 'beste bouwkwaliteit' blijft relatief..

• Xudonax
  • Laatst online: 29-11 12:00
Je zou kunnen kijken naar de goeie oude Lenovo Thinkpads. Dit zijn toch wel de stevigere laptops, heb er zelf nog een staan met een Pentium 1 op 233MHz erin mét MMX (goeie oude tijd :P) en ondanks wat lomper gebruik is het ding nog in goede staat.

Natuurlijk gaan laptop's relatief eenvoudig kapot als je ze laat vallen, maar dat is dan ook iets waar niet echt tegen te beschermen is zonder een volledige bumper aan de alle kanten te maken ;)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Xudonax schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:30:
Je zou kunnen kijken naar de goeie oude Lenovo Thinkpads. Dit zijn toch wel de stevigere laptops, heb er zelf nog een staan met een Pentium 1 op 233MHz erin mét MMX (goeie oude tijd :P) en ondanks wat lomper gebruik is het ding nog in goede staat.

Natuurlijk gaan laptop's relatief eenvoudig kapot als je ze laat vallen, maar dat is dan ook iets waar niet echt tegen te beschermen is zonder een volledige bumper aan de alle kanten te maken ;)
Panasonic Toughbooks. Voor als het extreem moet.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Xudonax schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:30:

Ik heb ook een Lenovo ThinkPad (T61), ding gaat elke dag mee naar huis, en op het werk klik hem elke dag in zijn dock.
Ik ga er niet bepaald zuinig mee om: ik loop ermee door de regen, hij dondert wel eens van tafel als ik struikel over de draad, valt wel eens van bed als ik in slaap val bij een filmpje. Maar het ding is na 2 jaar trouwe dienst nog steeds als nieuw (heb wel de schijf inmiddels vervangen door een SSD en een nieuwe accu geplaatst).

Houdoe

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:53
De dell xps 15 is echt een hele goed. Werkt goed, is stevig en heeft een prima beeldscherm (in de zon wel een spiegel maar dat heb je overal)
Als je een eenvoudig model van de xps 15 neemt zit je zoals je zei rond de 600.
Pagina: 1