Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe pc- oude nvidia raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moederbord of processor van oude pc lijkt het begeven te hebben.
Ik had een Asus A8n-SLI met nvidia raid0 opstelling.

Als ik een nieuwe pc samenstel, kan ik mijn 2 oude raid sata-disks nog lezen?
Zo ja, moet dit dan een moederbord van Nvidia zijn weer? Enige aanbeveling welk moederbord ik kan nemen dan?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Cross-vendor raid sets meenemen is vragen om problemen. Maak een backup van je set en schaf een nieuw moederbord aan. Zet daarna de backup terug op de nieuwe raid set.

https://discord.com/invite/tweakers

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ga er maar niet vanuit dat deze op een willekeurig nieuw moederbord te lezen is. Ik weet niet hoe de nvidia raid z'n configuratie opslaat (op moederbord of ergens aan het begin van de harddisks). Als dit laatste het geval is, zou je kunnen proberen eenzelfde A8N-SLI ergens vandaan te halen en ze daar aan te hangen en kijken of deze de raidset oppikt. En anders wordt het een kwestie van terugvallen op je backups.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
probleem alleen is dat ik oude pc niet meer kan opstarten, aangezien moederbord het begeven lijkt te hebben.
Dus backup maken gaat niet.

Verwijderd

Probeer een oud bord te vinden voor weinig en zet je data over. Daarna niet meer naar die bende omkijken maar een nieuw setje aanschaffen.

Ik heb hier nog een Abit KN8 Ultra liggen. Die mag je wel hebben voor een appel en een ei. Die heeft dezelfde chipset geloof ik. DM maar als je interesse hebt.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb met een soort gelijk probleem te maken gehad.

Ik heb uiteindelijk een soort leap of faith genomen, en ReclaiMe Recovery Software aangeschaft (Windows editite, 79,95 dollar) met de Free RAID addon. Ze garanderen wel dat als het niet werkt binnen 30 dagen geld terug garantie. Het een een behoorlijke hoeveelheid uurtjes gekost en een paar emailtjes naar hun Support (welke heel behulpzaam zijn), maar ik heb 100% van al m'n data van die RAID set af kunnen halen, terwijl de disks dus als 'gewone' single disk waren aangesloten op een SATA controller.

Als je heel goedkoop een tweedehands bordje op de kop kan tikken is het wellicht goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
@ciris ,

ik woon niet in Nederland momenteel, maar in Azie, dus wat lastig denk ik ;-)
Pagina: 1