2 beeldschermen op pc

Pagina: 1
Acties:

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik wil op een pc graag 2 schermen aansluiten, desktop uitbreiding.
- Office + licht grafische progs, geen 3d.

* Ik heb voor een bestaande pc een nieuwe videokaart gekocht met hdmi, dvi en subd. Daamee zou het aansluiten van 2 schermen dus moeten kunnnen.Echter die machine heeft nog winxp en te weinig geheugen en moet in productie blijven. Ik mag de videokaart verrekenen bij aanschaf van een nieuwe pc.

Zou deze pc standaard, dus met de on-board videokaart, 2 monitoren ondersteunen. Is de videokaart daarvoor krachtig genoeg?
(Bij Gigabyte kan ik er niets over vinden en de verkoper weet het ook niet)

Pc met Gigabyte moederboard H61M-D2H-USB3
-Heeft HDMI, DVI en Sub-d (vga) aansluitingen.

Dan kan ik die pc uitrusten met win 7 en testen zonder de andere machine uit bedrijf te halen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Intel H61-chipset kan dat op zich wel, zie de spec-sheet.

Maar dat is alleen onder Windows 7.
En mogelijk moet de mobo-maker er ook nog wat voor geregeld hebben; Asus adverteert er wel (min of meer) mee bij een soortgelijk mobo, en Gigabyte niet, dus mogelijk werkt het met dat bord nou nèt niet.

In de manual staat alleen dit erover:
Onboard VGA
Always activates the onboard graphics, whether or not a PCI Express graphics card is installed. If you wish to set up a dual-display configuration, set this item to Always Enable.
Houd er rekening mee dat de eigenlijke "videokaart" bij s1155-systemen niet op het mobo zit, maar in de processor (afh. van type).

Wil je het safe spelen, dan koop je gewoon een losse videokaart erbij voor een euro of 40-50.
Of een mobo van een fabrikant die duidelijk aangeeft dat het kan.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-03 16:35
Niet alle onboard kaarten ondersteunen twee uitgangen tegelijkertijd, dus als het niet te vinden is in de manual: gewoon proberen.
Voor gewone kantoortaken is zo'n kaart eigenlijk altijd ruim voldoende.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Hier op mijn werk heb ik een dual monitor (2x 22 inch dell monitors) setup in combinatie met dit werkstation:
Dell Optiplex 760

Afbeeldingslocatie: http://computer.herbruikt.nl/images/items/f/3/f3a2-1220-52aef0bd.jpg

Werkt prima voor basic office en huis tuin en keuken gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door LnC op 04-06-2012 12:49 . Reden: edit ]