Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 11:19
Hallo allemaal:

Als eerste mijn specs: inventaris: Mijn PC

Ik zag dus laatst dat de 128gb versie van de Samsung 830 SSD maar 105 euro is geworden. Aangezien ik in november voor 95 euro de 64GB M4 heb gekocht zat ik te kijken of ik niet misschien nog zo'n SSD zal bijprikken. Ik zit namelijk met het probleem dat ik mijn OS + BF3 + een paar kleine progjes op mijn SSD heb staan en de rest op mijn 1TB Samsung, maar aangezien ik van plan ben om alle DLC's voor BF3 te kopen (die gezamelijk 20GB zijn) + alle patches die zullen komen a 1GB per stuk en ik nog maar 12 GB op mijn SSD over heb. Ik kom dus over time ruimte tekort. Is dit dan een verstandige upgrade? Ik zat te denken aan de 128GB schijf voor de games die ik op dat moment speel, de 64GB voor OS en progjes die meebooten en de 1TB voor alle downloads en files. Of zal ik de SSD's in RAID zetten (als dat uberhaupt kan)? Of zal ik de 128Gb M4 halen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik hoorde net van een vriend dat het misschien een idee is om een 2e 64GB m4 erbij te kopen en die in raid 0 te zetten, is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je die 105 euro hebt, kan je beter de Samsung nemen, dan heb je er 128GB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:47:
Als je die 105 euro hebt, kan je beter de Samsung nemen, dan heb je er 128GB bij.
Je zou inderdaad 2 m4's in raid kunnen zetten, maar daarmee werkt TRIM niet meer, en die functie is toch wel vrij belangrijk voor het behouden van de snelheid op je ssd's. Ik zou zelf voor een enkele 128gb schijf gaan ipv 2 losse 64's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Reepje schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:47:
Het geld is er, ik zit dus met de vraag wat ik zal doen. Dit zijn mijn opties tot nu toe:

- 64 GB m4 houden, niks doen (rest naar 1tb hdd)
- 64 GB m4 houden als OS schijf, extra 128GB SSD voor games en zware apps
- 64GB m4 houden als games schijf, 128 GB SSD als OS schijf
- 64GB m4 houden, extra 64gb m4 in raid 0
- 64 GB m4 verkopen, 128 GB SSd halen en alles daarop gooien

Voor de 128GB SSD zit ik tussen de samsung 830 en de crucial m4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
- 64 GB m4 houden als OS schijf, extra 128GB SSD voor games en zware apps
Lijkt mij een mooie oplossing. 64GB voor OS is meer dan zat. Je kan er dan ook nog prima een hoop programma's opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:28
Persoonlijk zou ik voor optie 2 gaan, Klinkt het meest resultaat gericht.
Maar aan de andere kant. Waren SSD's niet bedoeld voornamelijk voor opslag voor OS en bewerking van zware files zoals Pinnacle, PhotoShop e.d.?
(Dit kan anders zijn, want om eerlijk te zijn ben ik niet echt thuis in SSD's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
PilatuS schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:59:
[...]

Lijkt mij een mooie oplossing. 64GB voor OS is meer dan zat. Je kan er dan ook nog prima een hoop programma's opzetten.
En maakt het dan nog uit voor de performance of ik dan een m4 neem aangezien ik al een m4 erin heb zitten (al is die van lagere capaciteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ironsidetugnl schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:59:
Persoonlijk zou ik voor optie 2 gaan, Klinkt het meest resultaat gericht.
Maar aan de andere kant. Waren SSD's niet bedoeld voornamelijk voor opslag voor OS en bewerking van zware files zoals Pinnacle, PhotoShop e.d.?
(Dit kan anders zijn, want om eerlijk te zijn ben ik niet echt thuis in SSD's)
Ik merk in MP games dat als mijn internet meewerkt ik altijd als eerste in de game zit, dus met games zoals BF3 die mega maps hebben is het een groot voordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:54
Ik zou nog ff doorsparen voor een 256GB disk, plus dat tegen die tijd de prijzen daarvan waarschijnlijk ook weer zijn gezakt. Toch wel lekker wat extra ruimte op een snelle disk... komt op een gegeven moment altijd van pas.

Ik heb pas nog een 128GB M4 gekocht, op zich van de M4 geen spijt, maar had nu achteraf wel het dubbele willen hebben. Mja, misschien is dat persoonlijk en is dat bij jou niet aan de orde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
marcel87 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:03:
Ik zou nog ff doorsparen voor een 256GB disk, plus dat tegen die tijd de prijzen daarvan waarschijnlijk ook weer zijn gezakt.
De 512GB SSD's hebben het licht ook al gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:54
Joa dat wel, maar die zijn nog een stuk duurder. De prijs van een 256GB ligt relatief gezien een stukkie dichterbij voor de TS. 110 euro voor een 128GB, 195 voor een 256GB of ineens 370 voor een 512GB (prijspeil 3 juni 00.03u :9). Naar mijn inziens is de 256GB versie dan ook nog het mooist geprijsd. Maar goed, de keus is uiteraard aan de TS. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 03-06-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, het wordt allemaal snel betaalbaar. 512gb zal dan waarschijnlijk binnen en half jaar ver onder de 300e gaan kosten. Rond de 250e wordt het omslagpunt om deze capaciteit als mainstream te zien.
Pagina: 1