Samsung HD154UI firmware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTF 1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 14:41
Ik heb hier nog een samsung HD154UI hdd liggen die ik graag zou willen inbouwen in mijn PC. Deze schijf gaat altijd na een korte tijd (15 min of zo) in slaapstand, onafhankelijk van de instellingen in windows.
Ik denk dat de schijf afkomstig is uit een externe hdd behuizing.
Graag zou ik nu willen proberen om dit op te lossen door er de nieuwste firmware van samsung in te zetten, maar doordat seagate de hdd divisie van samsung heeft overgenomen, kan ik de firmware van deze drive nergens meer vinden (niet op de site van seagate en ook niet op die van samsung).
Is er iemand die weet waar deze firmware nog te downloaden is of mij de nodige files kan doorsturen?

Het gaat hier om een drive met:
Model nr. HD154UI
Part nr. HD154UI/VPK

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20
WTF 1 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:01:
Graag zou ik nu willen proberen om dit op te lossen door er de nieuwste firmware van samsung in te zetten, maar doordat seagate de hdd divisie van samsung heeft overgenomen, kan ik de firmware van deze drive nergens meer vinden (niet op de site van seagate en ook niet op die van samsung). Is er iemand die weet waar deze firmware nog te downloaden is of mij de nodige files kan doorsturen?
Klopt niet, de firmware voor Samsung schijven die een update/patch nodig hebben gehad (zoals de F3 en F4) is gewoon te downloaden van de Seagate site. Heb je als eens geprobeerd om met tooltjes de power management / APM instellingen van de schijf aan te passen? Onder Windows zou je bv hddscan eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTF 1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 14:41
Er zijn wel degelijk geen updates beschikbaar voor dit type van drive: er staat bij global in de download finder van seagate: 'No firmware available for this serial number'. Ik heb het ook al eens geprobeerd met een serienumer die ik op internet had gevonden, maar dit levert precies hetzelfde op.

Ik heb het inderdaad al eens geprobeert met een APM app, en dan bleef de schijf wel aan totdat de pc opnieuw werd opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20
WTF 1 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:49:
Er zijn wel degelijk geen updates beschikbaar voor dit type van drive..
Er worden voor hdd's praktisch nooit publieke firmware updates uitgebracht, alleen bij heel serieuze problemen, en die zijn me bij de F2 niet bekend.
Ik heb het inderdaad al eens geprobeert met een APM app, en dan bleef de schijf wel aan totdat de pc opnieuw werd opgestart.
Ja, helaas overleven die apm instellingen geen power off/on cycle. Eventueel zou je een batchfiletje kunnen maken en die in autorun gooien.