[Arduino] Ethernet/wifi shield 'nabootsen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik ben bezig met een Arduino projectje. Het zit zo, ik wil over ethernet of wifi het stukje hardware binnen mijn netwerk verbinden om vervolgens met HTTP GET (of simpelweg HEAD) requests bepaalde kleine stukjes code uit te laten voeren (wat pins switchen bijvoorbeeld). Nou ben ik nog niet helemaal zeker of ik wil investeren, aangezien de shields vrij kostbaar zijn (toch?), in een ethernet/wifi shield. Daarom heb ik twee vragen eigenlijk. Als eerste:
Mijn kennis is niet zo hoogdravend dat ik geweldige dingen maak. Tot nu toe is het me gelukt om een SD kaartslot aan te sluiten, een relais te bedienen en een temperatuur sensor uit te lezen. Ik zit te overwegen om bijvoorbeeld via zoiets zelf een ethernet shield te bouwen. Is dit te doen (eventueel met hulp natuurlijk)? Uiteindelijk is het de bedoeling dat alles draadloos wordt, dus als iemand een gemakkelijke tutorial heeft voor een DIY wifi shield hoor ik dat heel graag.

Als tweede:
Het bovenstaande daargelaten, de keus of ik investeer dus. Is er een mogelijkheid om (middels de USB serial) zo'n GET request te simuleren zodat ik toch mijn code kan testen en door kan gaan met ontwikkelen? De Arduino zou gewoon het IP van mijn laptop over kunnen nemen of zelf een IP krijgen, dat maakt niet veel uit.

Door het (tijdelijke) gebrek aan hardware loop ik momenteel dus een beetje vast.
PS: dit is niet zo heel duur. Is dat wel gewoon kwalitatief spul? Probleem is natuurlijk dat het zo lang duurt voordat het in NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Ik zou voor die ebay aanbieding gaan, 12$ is echt NIKS.
Ik ben alleen al 5 euro kwijt aan een MagJack :(

Wat is lang? Binnen 2 tot 3 weken heb je het wel binnen wat vast korter is dan dat je zelf van scratch iets ontwerpt ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Sphere- op 02-06-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ondertussen heb ik die ook al besteld ja. Echter gaat dat natuurlijk een tijdje duren aangezien het van zo ver komt. Is er echt niets dat ik in de tussentijd kan simuleren of iets dergelijks?

Dat klopt. Bovendien is het wel handig dat er een SD slot op zit, aangezien ik mijn schakeling daarvoor ook nog steeds niet werkend heb. Ik vertrouw namelijk niet helemaal dat die klopt. Al kan dat ook aan de library liggen. Volgens mij is het een MicroSD kaartje dat er in gaat, klopt dat?

Welke libraries kan ik het beste gebruiken om dat shield aan te sturen? Gewoon de standaard Ethernet library?

[ Voor 52% gewijzigd door GWTommy op 02-06-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 17:43

StapelPanda

PB0MV

Je kunt kijken naar PPP of SLIP, hiermee kan je het via de Seriele poort netwerkverkeer versturen.

http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1265176385