Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3nnOWski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 20:45
Beste Tweakers,

Eerst even mijn specs:

AMD FX 4170 BE
AsRock 970 Extreme4
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9 (2x4Gb)
Nexus Tranquillity RX-8500 850Watt PSU.

Heb het setje geheugen pas gekocht met de intentie om het op 1866hz te laten lopen aangezien het zou moeten kunnen met de hardware die ik heb maar als ik de snelheid dus selecteer in de bios dan krijg ik regelmatig een blauw scherm. Zet ik de snelheid terug naar 1600hz dan is er niks aan de hand.

Als ik de snelheid op "Auto" zet in de bios dan selecteerd hij zelf 1333hz.

Heb een aantal dingen geprobeerd maar dus zonder succes: (Niet erg veel verstand van)

-BIOS geflashed naar de laatste versie
-Voltage verhoogd naar 1.55v , dufde niet hoger te gaan en weet ook niet of het daar aan ligt?

Graag hoor ik wat tips of suggesties van de ervaren Tweakers.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg

Menno77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het voltage van de geheugencontroller ook al iets verhoogd?
En staat dit geheugen op de QVL van je moederbord. Als het op 1600MHz stabiel draait zou ik het lekker daar op laten draaien, evt dan de CL iets naar beneden zetten (van 9 naar 8) mocht dat stabiel zijn.
Die extra snelheid heb je toch (bijna) niets aan,dus daar hoef je op zich niet heel veel moeite voor te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Standaard (JEDEC) is in je SPD van je geheugen de frequentie 1333Mhz geprogrammeerd.
Wil je je 1833Mhz halen dan moet je dit zelf instellen in je bios, dus geen auto instelling.
Zie in je bios/uefi de overclock gedeelte. (pas goed op wat je daar insteld, te hoge instelling en je MB start niet meer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Je geheugen is not supported, het kan dus zijn dat deze helemaal niet gaat werken op die hoge snelheid. Voor supported memory modules zie: http://www.asrock.com/mb/memory.asp?Model=970 Extreme4.

Je kunt natuurlijk nog heel wat uitproberen, het kan ook nog zijn dat het geheugen defect is, gebruik hiervoor memtest. Als het geheugen defect is dan kan deze op een lagere snelheid wel prima werken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3nnOWski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 20:45
Het geheugen staat idd niet in de QVL , systeem loopt nu al een tijd Stabiel op 1600hz.

Zal nog even controleren met Memtest of het geheugen niet kapot is , en mocht dat niet het geval zijn dan volg ik TERW_DAN zijn advies op en laat ik het zo maar staan.

Bedankt voor de tips !

(Mag een slotje op wat mij betreft)

Mvg

Menno77