Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een 2e hands Androidtje voor zo rond de €225.

Ik ben op zoek naar:
1) Goede/stabiele WiFi Tethering (HotSpot, geen peer-to-peer access point)
2) Snelheid - ik stap over van een HTC Hero, die zelfs na het rooten met VillainROM niet al te snel is

Verder:
* Liefst niet al te groot. Mijn Hero is 3,2", ik zou graag voor 3,7" gaan of eventueel 4,0" - het moet goed met 1 hand te bedienen zijn
(* Bouwkwaliteit - ik reis vaak en verander daarbij vaak batterijen en simkaarten, ik zou niet willen dat er iets afbreekt als de phone vaak uit elkaar wordt gehaald.)

Hebben jullie suggesties? Zelf zat ik te kijken naar de One V maar ik heb gehoord dat die nogal wilt haperen bij het browsen (vooral bij zware sites met flash enzo). Android 4.0 zou leuk zijn als het kan, maar ik heb veel liever een 2.3 die geheel soepel werkt. De Galaxy Nexus lijkt ook erg leuk maar dat past (nog) niet in mijn budget...

Bij voorbaat dank! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 01:44 ]

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:07

deepvreezo

Redacteur
Is de Xperia U misschien een idee (review)? Die is nieuw precies 225 euro, heeft een 3,5 inch scherm, dualcore-processor en ook een aardige bouwkwaliteit. Camera is echter minder, MicroSD slot niet aanwezig, en de Android 4.0.3 update lijkt last te hebben van een tethering-bug (voor de hele Xperia-lijn, dus dat gaat waarschijnlijk wel opgelost worden). De Xperia Sola zou ook kunnen, die zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de One V. Een goedkopere optie is wellicht de Xperia Neo (of Neo V), 170,- nieuw in de V&A.

Overigens werk ik niet voor Sony :). Er lijken naast de One V en bovenstaande modellen gewoon niet zo heel veel aantrekkelijke toestellen te zijn met een scherm kleiner dan 4 inch en toch goede specificaties, bouwkwaliteit etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Ja de Xperia Sola zat ik ook net naar te kijken, en het ziet er interessant uit! Enige wat opvalt is dat het geen populaire phone lijkt... marktplaats is leeg - terwijl ik net een 2e hands toestel zoek.... een tethering bus is natuurlijk ook niet echt waar ik op zit te wachten, máár ik hoef hem op zich voorlopig ook niet per se op Android 4 te hebben. Liever op stabiele OS die ook nog eens lekker snel draait.

De Xperia U is maar 3,5" maar wel erg goedkoop - die zou ik zelfs nieuw kunnen kopen. Valt in overweging te nemen. Ik blijf er echter mee zitten dat ie niet zo populair is. De Neo heeft geen dual-core, dus die valt sowieso af.

Ook kwam ik trouwens achter dat de One V een ingebouwde batterij heeft - die valt dus ook weg.

Verder zat ik nog wat rond te kijken en heb ik de Samsung Galaxy Ace 2 gevonden. Die lijkt aan alles te voldoen wat ik wil, echter is hij in Nederland niet verkrijgbaar? :? Op tweakers forum vind ik er niks over.

De Samsung Galaxy S Advanced is 4.0" en ietsjes boven mijn budget, maar het lijkt wel een erg goede en populaire toestel te zijn?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 18:33
Wat maakt het uit of een gsm populair is of niet?
Mocht dit te maken hebben met custom roms de Xperial U en Sola zijn nog niet zo lang uit, maar aangezien diverse phones uit de xperia lineup dezelfde CPU gebruiken zal er vroeg of laat wel wat custom roms uit zijn.

Kan me tevens goed indenken dat de mensen wachten op de officiele ICS rom voordat ze hieraan beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Deadsy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 04:43:
Wat maakt het uit of een gsm populair is of niet?
Ja, omdat ik in beginsel een 2e hands telefoon zoek moeten er wel mensen zijn die het ook echt 2e hands verkopen :P Er staat op dit moment bijvoorbeeld geen enkele Sola op marktplaats. ROMs zijn wel aardig, maar niet per se nodig. Echter lees ik hier ook weer over browsing problemen. Verder vind ik op eBay slechts 1 !! aanbieding voor een reserve batterij terwijl dat toch een must is voor mij. Maar dit kan ook zijn omdat het relatief jong is.

Ik denk nu dat de S Advanced een interessantere keuze is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan is http://tweakers.net/aanbod/latest/aanbod verplichte kost voor de TS!

Als ik de specs bekijk van de Galaxy S Advanced, is dat gewoon een teruggeklokte SGS2, verder echt weinig verschil volgens mij.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 02-06-2012 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de tweakers V&A kende ik al ;) maar ook daar geen Sola's.
CptChaos schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:41:
Als ik de specs bekijk van de Galaxy S Advanced, is dat gewoon een teruggeklokte SGS2, verder echt weinig verschil volgens mij.
Grootste verschil is dat de S Advanced 4.0" is, wat voor mij nog te accepteren valt. De SGS2 heb ik mee kunnen spelen, en het valt eigenlijk niet echt te gebruiken met 1 hand.

Ik heb trouwens nog een leuke kandidaat gevonden: Motorola Atrix 4G. Die heeft erg goede specs, en is erg populair op xda enzo. Motorola als merk staat volgens mij wel niet al te best bekend...

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:36
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:09:
Ja, de tweakers V&A kende ik al ;) maar ook daar geen Sola's.
Ding is volgens mij een week uit, dus waarom verwacht je dat er tweedehands al worden verkocht? En de Xperia U voldoet sowieso nieuw al aan je budget, dus waarom tweedehands?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik had niet door dat ie pas uit was. Maarja, als ik alles al wist zou ik jullie niet om hulp vragen ;)

Is het te verwachten dat er een grote community achter komt te zitten (development, custom ROM's, etc?). Dat zou ik namelijk graag zien, en dan zou ik ook liever voor een Atrix 4G gaan die dat sowieso wel heeft.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 09:15

E-Rick

I love it :7

Al gekeken naar een Motorola Defy (plus)? Nieuw te krijgen binnen je budget, relatief stevig apparaat, android 2,3. 3,7". Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het klinkt alsof het iets voor je zou kunnen zijn.

Choose life

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
de belgische ibood misschien iets voor jou? (nieuw voor 270 euro...)

aanbod geldig tot middernacht:
HTC Rhyme Android Smartphone met multifunctioneel laadstation, 8GB microSD en een Charm oproepindicator

iBOOD Prijs Nu! € 269,95 + (5,95)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:43
HTC Desire? Nogsteeds erg populair, en met een custom ROM erop is hij ook lekker snel.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:21

13art

Moderator Mobile
soulrider schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:20:
de belgische ibood misschien iets voor jou? (nieuw voor 270 euro...)

aanbod geldig tot middernacht:
HTC Rhyme Android Smartphone met multifunctioneel laadstation, 8GB microSD en een Charm oproepindicator

iBOOD Prijs Nu! € 269,95 + (5,95)
Grappig zat ik ook al naar te kijken voor mn vriendin, maar denk dat je dan beter af bent met de net zo dure Xperia Arc S on de hier ook al genoemde Xperia U.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1