Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mijn abbo loopt bijna af bij T-mobile.

Nu had ik i-200 met onbeperkt internet voor 34,95 per maand.

Nu kan ik verlengen en zat ik eens te bekijken wat de toestellen zijn die ik kan kiezen, echter als je ziet wat de prijsstijging van de maandelijkse abonnementskosten zijn, dat vind ik echt niet normaal meer.

i smart 200 kost opeens 49,95!!!

Tevens zie ik dat andere providers ook heel erg gestegen zijn...
Ben ik nu echt de enige die dit belachelijk vind?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Exirion

Gadgetfetisjist

dfrenner schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:06:
Nee, maar dit heet nou marktwerking. Kartelvorming? Welneeeeee! Ze hebben enorm moeten investeren om de kwaliteit te kunnen waarborgen, blablabla...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:18

Quad

Doof

Het lijkt erop dat je de laatste tijd het abonnementen niet meer hebt gevolgt?

Providers willen van hun investeringen geld zien, daardoor proberen ze op verschillende manieren het terug te verdienen, zie toestellease of gewoon de abo's omhoog gooien waar je nog wél een gratis telefoon krijgt.

Ik mocht bij Hi verlengen en heb 12 maanden 50% korting incl. HTC One X 1GB internet en 75 min bellen.
Na veelvuldig vergelijken bleef dat gewoon het goedkoopste oplossing te zijn.

Moet erbij vermelden dat het wel incl. 3,50 euro korting per maand is ivm studenten abonnement, scheelt ook nog wel wat.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 02-06-2012 00:11 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Is het niet zo als je gaat verlengen dat je onder de oude abo verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee, je gaat verlengen onder nieuwe (of op het moment van verlengen) voorwaarden, staat duidelijk in de voorwaarden van je provider.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom moet je ook niet verlengen als je geen nieuw toestel nodig hebt. Gewoon je oude abbo laten doorlopen dan veranderd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

330d schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:16:
Stilzwijgend door laten lopen kan wel onder de huidige voorwaarden. Kwestie van die besparing gebruiken om geld op te sparen voor een nieuwe telefoon. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Het is overigens niet opeens dat een nieuw abonnement van T-Mobile meer kost dan in het verleden, dit is in april al aangekondigt ( reviews: Mobiele abonnementen: de nieuwe prijzen op een rij) overigens heeft Vodafone onlangs haar abonnementen aangepast en KPN dit al een tijd je terug gedaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:03

MikeWazowski

Look into my eye

NMe schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:23:
Stilzwijgend door laten lopen kan wel onder de huidige voorwaarden. Kwestie van die besparing gebruiken om geld op te sparen voor een nieuwe telefoon. :P
Heb ik ook over zitten denken, maar dan bespaar je dus 10 a 15 euro per maand, dus op een 2-jarig abo 240 a 360 euro per jaar - daar heb je geen nieuw actueel toestel voor (of in ieder geval dus niet binnen 2 jaar). Ik ben dus bij Vodafone van 32,50 p/m naar 42,50 p/m gegaan, met 4 maanden gratis en een nieuwe Samsung Galaxy Note twv 450 euro - overall dus goedkoper uit.
Staar je dus niet blind op de hogere tarieven, maar bekijk de totale kosten over de abo periode. Wil je wel een nieuwe telefoon: gewoon een nieuw abo afsluiten. Is je huidige telefoon nog prima, dan je abo gewoon door laten lopen op de oude voorwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeWazowski op 02-06-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Exirion schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:10:
Nee, maar dit heet nou marktwerking. Kartelvorming? Welneeeeee! Ze hebben enorm moeten investeren om de kwaliteit te kunnen waarborgen, blablabla...
Welke kwaliteit?
We hebben het over t-mobile...
Quad schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:10:
Het lijkt erop dat je de laatste tijd het abonnementen niet meer hebt gevolgt?

Providers willen van hun investeringen geld zien, daardoor proberen ze op verschillende manieren het terug te verdienen, zie toestellease of gewoon de abo's omhoog gooien waar je nog wél een gratis telefoon krijgt.

Ik mocht bij Hi verlengen en heb 12 maanden 50% korting incl. HTC One X 1GB internet en 75 min bellen.
Na veelvuldig vergelijken bleef dat gewoon het goedkoopste oplossing te zijn.

Moet erbij vermelden dat het wel incl. 3,50 euro korting per maand is ivm studenten abonnement, scheelt ook nog wel wat.
Ik heb wel wat dingen gehoord, maar 15 euro (bijna 50%) duurder per maand en dat ik er een datalimiet voor terugkrijg!? Dat is toch gewoon belachelijk!

Krijgen de mensen die bij T-mobile werken ook 50% opslag?
330d schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:16:
Zelfs in mijn oude "goedkope" abbo, zit gewoon toestellease in de prijs bij...
Dan kan ik nog beter overstappen naar een sim only aanbieder.
MikeWazowski schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:48:
Heb ik ook over zitten denken, maar dan bespaar je dus 10 a 15 euro per maand, dus op een 2-jarig abo 240 a 360 euro per jaar - daar heb je geen nieuw actueel toestel voor (of in ieder geval dus niet binnen 2 jaar). Ik ben dus bij Vodafone van 32,50 p/m naar 42,50 p/m gegaan, met 4 maanden gratis en een nieuwe Samsung Galaxy Note twv 450 euro - overall dus goedkoper uit.
Staar je dus niet blind op de hogere tarieven, maar bekijk de totale kosten over de abo periode. Wil je wel een nieuwe telefoon: gewoon een nieuw abo afsluiten. Is je huidige telefoon nog prima, dan je abo gewoon door laten lopen op de oude voorwaarden.
In je huidige abbo zit sowieso al toestellease in de prijs in...
Door laten lopen is het stomste wat je kan doen...

Kun je beter overstappen naar simpel/ben simyo o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

MikeWazowski schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:48:
[...]

Ter aanvulling, gaat je telefoon nog een hele tijd mee dan kun je natuurlijk ook overwegen om een toestel los te kopen. Maar zoals ^^ zegt, bereken de totale kosten over een of twee jaar, welke bij jou van toepassing is.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dfrenner schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:01:
Welke kwaliteit?
We hebben het over t-mobile...
Je hebt de ontwikkelingen blijkbaar totaal niet gevolgd. Er is niks mis met het T-mobile netwerk. En waarom zou je kijken bij verlengen als je de kwaliteit bagger vindt?
Ik heb wel wat dingen gehoord, maar 15 euro (bijna 50%) duurder per maand en dat ik er een datalimiet voor terugkrijg!? Dat is toch gewoon belachelijk!

Krijgen de mensen die bij T-mobile werken ook 50% opslag?
De abonnementsprijzen gelden voor iedereen. Daarnaast zijn alle providers een stuk duurder geworden.
Zelfs in mijn oude "goedkope" abbo, zit gewoon toestellease in de prijs bij...
Dan kan ik nog beter overstappen naar een sim only aanbieder.
Als je geen nieuw toestel wilt wel ja. Wil je echter enigszins gebruik maken van internet en neem je een bundel van boven de 500mb kom je al snel op minimaal 20 euro per maand uit. Voor mij was sim only van 20 euro of 29,95 per maand en een Galaxy Nexus voor nada een betere deal.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 02-06-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:07:
Je hebt de ontwikkelingen blijkbaar totaal niet gevolgd. Er is niks mis met het T-mobile netwerk. En waarom zou je kijken bij verlengen als je de kwaliteit bagger vindt?
Zal dan wel net niet gelden waar ik vaak ben.
Ik heb steeds vaker H ipv 3G...

Waar ik dat vooral merk is mijn werkplek... Vroeger altijd 3g, nu heel vaak H...
De abonnementsprijzen gelden voor iedereen. Daarnaast zijn alle providers een stuk duurder geworden.
Een stuk? 50% is niet normaal, niet gezond en totaal niet representatief voor wat je ervoor terugkrijgt.
Als je geen nieuw toestel wilt wel ja. Wil je echter enigszins gebruik maken van internet en neem je een bundel van boven de 500mb kom je al snel op minimaal 20 euro per maand uit. Voor mij was sim only van 20 euro of 29,95 per maand en een Galaxy Nexus voor nada een betere deal.
Zoals ik net aangaf ga ik bij i-200 opeens 49,95 betalen. Dat is 50 euro!
Bij simpel heb je ook 200 minuten en 1GB data, voor 20 euro...

Is me nogal een verschil. Ik ga vandaag maar eens bellen met T-mobile... Ze kunnen me een interessant aanbod doen en anders zit ik voor dat geld liever bij een betere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dfrenner schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:13:
...
...
Prima toch?

Ik heb voorlopig nog wel een aardig contract voor mijn doeleinden, eens kijken hoe de markt is als het weer afloopt, misschien laat ik het dan maar gewoon zonder nieuw contract doorlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]
Zal dan wel net niet gelden waar ik vaak ben.
Waar ik dat vooral merk is mijn werkplek... Vroeger altijd 3g, nu heel vaak H...
Dit is een grap neem ik aan? H staat voor HSPDAHSDPA. Zoek maar eens op :+

[ Voor 1% gewijzigd door Aghanim op 02-06-2012 09:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:17:
Dit is een grap neem ik aan? H staat voor HSPDA. Zoek maar eens op :+
Goed... :o

Wel vaag dat het juist met H zo traag is als wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kwaliteit, wat is dat :).
Vodafone heeft een eigen netwerk, KPN heeft het stabielste en grootste netwerk.
Telfort zit op 50% van de +- 5000 palen in NL terwijl T-mobile maar op 1/3e zit.

Hi heeft ze allemaal waardoor ze dezelfde kwaliteit als KPN kunnen waarborgen (voor lagere prijs dat wel..).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik het topic zo doorlees komt het over alsof je je nog helemaal niet hebt ingelezen (het "nieuws" is al een paar maanden oud) en zie ik ook geen discussie maar meer een T-mobile rant topic. Alle providers zijn duurder geworden, ook T-mobile.
Nee, maar het is de realiteit. Kun je een goedkoper abonnement vinden dan stap je over.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
als je mobiel belt met 1200 dan krijgt je betere aanbiedingen en prijzen.
Heb ik ook gedaan

Nu kan ik verlengen en zat ik eens te bekijken wat de toestellen zijn die ik kan kiezen, echter als je ziet wat de prijsstijging van de maandelijkse abonnementskosten zijn, dat vind ik echt niet normaal meer.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 22:49
T-mobile is niet de enigste ik kan mijn abbo verlengen bij Hi en dan voor minder (75 belminuten en 500) 37,50 gaan betalen en nu betaal ik maar 22,50 (120 belminuten en onbeperkt internet (500). Dus ga lekker overstappen en nog een mobiel voor nop er bij.

Maar zoals al eerder aangeven het is niks nieuws en geldt voor bijna iedere provider dat de kosten om hoog zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Een stuk? 50% is niet normaal, niet gezond en totaal niet representatief voor wat je ervoor terugkrijgt.
Het probleem was eerder dat de oude tarieven niet gezond waren.
De markt is nu simpelweg nog steeds terug aan het komen van tijden waarin het rendabel was om een abbo af te sluiten voor 2 jaar, sim-kaart in de kast te douwen en nooit te gebruiken, tel verkopen en dan nog steeds winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat de prijsstijging zo laat bij je binnen gekomen is.

Ben zelf in het bezit van een Galaxy S in combi met 200 belminuten en onbeperkt internet voor euro 20 p/m.
Ik laat mijn abbo (welke dit weekend 'verloopt') stilzwijgend doorgaan en wacht met aanschaf van de Galaxy S3 tot deze wat gunstiger is geprijsd.

Heb contact gehad met T-mobile en gaf mijn situatie aan, als reactie kreeg ik te horen dat ik met een duurder abbo wel veel sneller internet zou hebben....(nou, daar trekken ze me mee over de streep zeg) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
janvanduschoten schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:32:
Als ik het topic zo doorlees komt het over alsof je je nog helemaal niet hebt ingelezen (het "nieuws" is al een paar maanden oud) en zie ik ook geen discussie maar meer een T-mobile rant topic. Alle providers zijn duurder geworden, ook T-mobile.

Nee, maar het is de realiteit. Kun je een goedkoper abonnement vinden dan stap je over.
Sorry hoor?
Een t-mobile rant topic!?

Inflatie ligt rond de 2%...
Ik heb de afgelopen tijd nooit bezig hoeven houden met het vernieuwen van mijn contract... Ik zit al zo'n 10 jaar bij T-mobile (voorheen Ben). Er is in de service of dienstverlening niet bijster veel veranderd...

En men verhoogt de prijzen met 50%...

Dat anderen het ook doen, wil niet zeggen dat ik het alleen van T-mobile een belachelijke actie vind. Ik zit alleen al 10 jaar bij T-mobile en niet bij kpn/vodavone/etc.
uroy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:35:
als je mobiel belt met 1200 dan krijgt je betere aanbiedingen en prijzen.
Heb ik ook gedaan
Dank voor de tip, dat ga ik morgen eens doen.
En ik ga eens op een rijtje zetten of sim only + toestel kopen niet veel goedkoper is.

Trouwens nu ik eens rond zit te kijken, heeft Hi ook echt een streek uitgehaald zeg.
Men pakt de normale prijs van een abbo (waar je ook al voor het toestel betaalt natuurlijk) en ze doen nu net alsof dat niet war is en gooien er toestellease bovenop.

Waar zit dan het verschil in prijs in tussen abbo prijzen en simonly prijzen?
Wat een boeven die providers!
Gomez12 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:43:
Het probleem was eerder dat de oude tarieven niet gezond waren.
De markt is nu simpelweg nog steeds terug aan het komen van tijden waarin het rendabel was om een abbo af te sluiten voor 2 jaar, sim-kaart in de kast te douwen en nooit te gebruiken, tel verkopen en dan nog steeds winst maken.
Ik had i-200, dat kostte 840 euro per 2 jaar.
Dat is 15 euro duurder dan toen een vergelijkbaar sim only abonnement. Dus dat verschil van 15 euro betaal je eigenlijk aan een toestel. Dus als ik een telefoon van 360 euro erbij kon nemen, zou hij gratis moeten zijn. Een telefoon van 400 euro los, zou ik 60 euro voor moeten bijbetalen.

Gratis, was vroeger natuurlijk ook niet gratis... Het zat gewoon al in je maandbedrag en wat men je nu wil laten geloven is alsof dat niet zo was... (zie hi)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:29:
Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat de prijsstijging zo laat bij je binnen gekomen is.

Ben zelf in het bezit van een Galaxy S in combi met 200 belminuten en onbeperkt internet voor euro 20 p/m.
Ik laat mijn abbo (welke dit weekend 'verloopt') stilzwijgend doorgaan en wacht met aanschaf van de Galaxy S3 tot deze wat gunstiger is geprijsd.

Heb contact gehad met T-mobile en gaf mijn situatie aan, als reactie kreeg ik te horen dat ik met een duurder abbo wel veel sneller internet zou hebben....(nou, daar trekken ze me mee over de streep zeg) 8)7
Mijn abbo loopt in augustus af en ik had begrepen dat het wat duurder was geworden, maar 50% duurder had ik nooit gedacht nee. Ik zat nu te kijken omdat ik dacht aan een nieuw toestel, maar op deze manier gaat het gewoon sim only worden en absoluut niet bij de grotere aanbieders...

Wel grappig, iedereen in dit topic heeft eigenlijk zo iets van ja het is zo, nou en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tja, het is kiezen of delen als je een nieuw toestel wilt. Ik kan me er lang over opwinden, maar als ik een nieuw toestel wil met abonnement dan zal ik inderdaad moeten dokken. En als ik een sim only neem dan ben ik iets goedkoper uit maar heb ik geen nieuw toestel.

Daarom snap ik je topic niet helemaal, zeker niet gezien het feit dat deze verhogingen reeds maanden geleden bekend werden en mensen zich op dat moment opgewonden hebben over de prijsstijgingen. Als je zelf wat later het nieuws ontdekt is het toch logisch dat de meesten zich er niet meer druk om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Quad schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:54:
Kwaliteit, wat is dat :).
Vodafone heeft een eigen netwerk, KPN heeft het stabielste en grootste netwerk.
Telfort zit op 50% van de +- 5000 palen in NL terwijl T-mobile maar op 1/3e zit.

Hi heeft ze allemaal waardoor ze dezelfde kwaliteit als KPN kunnen waarborgen (voor lagere prijs dat wel..).
Kan je het dikgedrukte nader verklaren? Voor zover ik weet gebruikt Telfort gewoon het netwerk van KPN. Alle oude Telfort masten zijn omgeschakeld of gedemonteerd.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Telfort is een virtuele provider van KPN inmiddels, en ze huren slechts 50% daarvan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Waar alles rond techniek en connectiviteit steeds goedkoper wordt, wordt mobiel bellen in rap tempo duurder in NL. Het enige wat je eraan kunt doen, is minder af gaan nemen. Zodra mijn huidige contract afloopt, neem ik gewoon een lager abo (of misschien wel een sim-only waar ik een eenvoudig los toestel bij koop). Aangezien je nu toch nog nauwelijks korting krijg op een toestel, maakt dat ook al niet zoveel meer uit.

We gaan veel meer bellen met de vaste lijn. Zodra iemand via een vaste lijn bereikbaar is, bellen we gratis. Waarom zou ik dan nog naar een mobiel nummer gaan bellen? Alleen als er spoed achter zit of iemand is alleen mobiel te bereiken, bellen we nog met de mobiel. Als je je dat aanwent, dan zul je zien dat je met een veel lager abo uit kunt komen qua minuten en SMS. Mijn dataverbruik via 3g ligt toch al laag. Ik heb eigenlijk overal waar ik kom wel WiFi en als ik onderweg ben hoef ik echt niet continu online te zijn. En een enkele keer mobiel bankieren of even op maps kijken waar je precies staat kost echt geen honderden MB's per maand.

Als iedereen dan nou gaat doen, zullen de providers wel weer moeten gaan stunten om hun klandizie terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Quad schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:21:
Telfort is een virtuele provider van KPN inmiddels, en ze huren slechts 50% daarvan.
Telfort huurt helemaal geen palen. Ze gebruikt gewoon het KPN netwerk. Waar haal jij de informatie vandaan dat ze maar 50% van de palen gebruiken?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad bronnen graag :) Want ik kan ze niet vinden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lastig om te bewijzen natuurlijk, maar bij ons op kantoor heb ik veel contact met KPN insiders, en dan heb je het met elkaar in de pauzes natuurlijk wel over zoals laatst de storing van Vodafone e.d.

Het zijn wel zaken die niet publiekelijk kenbaar zijn, maar wel intern zitten.
Het vrije abonnement samenstellen van Telfort is een pilot die ze waarschijnlijk bij Hi ook willen inzetten als het succesvol verloopt.

En dat zou snel kunnen gebeuren na de grote vakantie.

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 03-06-2012 16:00 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:49

Sorcerer8472

Mens sana?

Die opmerking van 50% van de palen slaat echt als een lul op een drumstel. Hoe denk je dat zoiets schaalt en wat het doet met verdeling van capaciteit e.d.? Slaat echt helemaal nergens op...

Wat wel kan is dat KPN-klanten voorrang hebben op het netwerk. M.a.w. een soort netwerk-niveau QoS waarbij KPN-klanten voorrang krijgen (dit is wél toegestaan onder netneutraliteit, is te vergelijken met overboeking). KPN-internet kan daarbij 50% voorrang krijgen bijvoorbeeld.

Vodafone doet ook pilots met zakelijke klanten die op netwerkniveau voorrang krijgen overigens. Overigens ben ik van mening dat dit alles wel in de category 'slippery slope' valt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Quad schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:59:
Lastig om te bewijzen natuurlijk, maar bij ons op kantoor heb ik veel contact met KPN insiders, en dan heb je het met elkaar in de pauzes natuurlijk wel over zoals laatst de storing van Vodafone e.d.
En hoe zit dat bij andere virtuele providers van KPN zoals simyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:49

Sorcerer8472

Mens sana?

GlowMouse schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:55:
[...]

En hoe zit dat bij andere virtuele providers van KPN zoals simyo?
Hetzelfde als bij KPN, want het is onzin.
Het is technisch niet eens mogelijk om op een zinnige manier de helft van de masten te verbieden voor één MVNO. Even los van het feit dat je als telecomprovider zo gelijkmatig mogelijk je bellers over masten wilt verdelen, iets wat niet kan op deze manier. Het kan echt alleen met QoS-achtige methoden op netwerkniveau.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:07:

300min/sms + 1500mb internet kost bij tele2 €18,50 bij een 2 jarig sim only abonnement.
met 1000mb kost het 16 euro.

https://www.studentmobiel...ly/nieuw/307/tele2-2-jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
Laat je abonnement gewoon lekker doorlopen, ik heb al een jaar een oud contract bij kpn die ik lekker laat doorlopen en niet verleng. Als ik verleng kost het me bijna het dubbele.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:47:
Laat je abonnement gewoon lekker doorlopen, ik heb al een jaar een oud contract bij kpn die ik lekker laat doorlopen en niet verleng. Als ik verleng kost het me bijna het dubbele.
Totdat alle (bijna) alle abonnees met dat abonnement door hun contractperiode heen zijn. Dan kunnen ze in principe gewoon de abonnementsvorm schrappen en de nog lopende overeenkomsten ontbinden, zonder dat ze veel inkomsten mislopen.

Heeft mijn vrouw een keer gehad bij T-mobile. Ze was 1 van de laatsten die een bepaald abonnement had afgesloten. Daarna is dat abonnement niet meer verkocht. Ze had 'm toen voor 2 jaar afgesloten en na ruim een jaar kreeg ze van T-mobile te horen, dat het abonnement stopgezet zou worden. Ze kreeg toen een "aanbieding" voor een ander abonnement. Zijn we niet mee accoord gegaan en we zijn overgestapt op een sim-only. (Deden ze bij T-mobile ook niet moeilijk over hoor.)
Pagina: 1