Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

rs 232 output naar email?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een meetsysteem dat via een rs232 kabel verbonden kan worden met een gprs modem.
Nu wil ik dat gprs modem niet gebruiken, maar het signaal rechtstreeks opvangen met een laptop die via de seriële poort is verbonden met het meetsysteem.
Het meetsysteem zou op een gegeven moment contact opnemen met het gprs modem wanneer ik dat er in zou pluggen. Maar ik wil dit nou juist emuleren op de aangesloten laptop.

Het meetsysteem geeft normaliter een initstring en een paar regels ascii text door via SMS. Dit wil ik opvangen op de aangesloten laptop, die overigens gewoon via internet verbonden is en dit via email doorsturen.

Hoe doe ik dit? Kan het?

Alvast bedankt,

Marc

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Met een terminalprogramma de input opvangen en met een script die checkt op de initstring wegschrijven naar een file, vervolgens in een cronjob ("if exist ...") die file naar een mailserver/smarthost sturen lijkt mij een haalbare insteek. Schiet mij te binnen, ik ga uit van een *nix op die laptop - als er Windows op staat zou je iets kunnen doen met PuTTY en met een telnet (port 25) naar een mailserver.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!