• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 17:31

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
... of goede goedkope deal?

Hey guys,

Op het doosje van de Cyber-shot DSC-HX9V staat zowel de NP-BG1 als de NP-FG1 genoemd (waarbij de FG bij de optional accessoires staat, en de BG1 bij de productomschrijving omtrent battery lifetime).

Nu heb ik beide accu's opgezocht en het blijkt dat het FG-model de opvolger is van de BG. De FG schijnt ook nauwkeuriger (in minuten) zijn gebruikersduur door te kunnen geven.

Ze zijn om en nabij de 30-40€ per stuk.

Nu kwam ik op accu-shop namaakversies tegen: http://www.accu-shop.nl/sony-np-fg1.html voor maar 13,95€ per stuk. Ze hebben een hogere capacteit, en zijn volgens de site beveiligd tegen kortsluiting, overbelasting etc. en hij zou ook voorzien van van de betreffende chip voor nauwkeurige gebruiksduurindicatie.

Heeft iemand ervaringen met deze accu's? Zijn er bepaalde risico's verbonden aan het gebruik van deze neppertjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 01-06-2012 20:48 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19

SomerenV

It's something!

Ik heb persoonlijk geen ervaring met jouw toestel en/of accu's, maar ik gebruik zelf een 'neppe' accu voor m'n Canon 550D. Het merk is Jupio (ken het hele merk niet, maar hadden ze toevallig bij de TakeIt) en die doet het gewoon prima, net als de originele accu. Kan me ook niet voorstellen hoe een accu je toestel kan beschadigen. Maar goed, ik heb er dan ook niet gek veel verstand van :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:15
Een accu die lekt kan natuurlijk je toestel beschadigen, dat bedoelen ze daarmee.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Sommige mensen geeft het gemoedsrust om een merkeigen accu te gebruiken, maar ik heb zelf geen enkel probleem om geen merkeigen spul te gebruiken. Sterker nog, op m'n digitale achterwand van Phase One wordt een Canon batterij gebruikt, die lastig te krijgen is, maar door Lenmar en andere 3rd party fabrikanten volop geleverd wordt. Nu kan ik een "originele" Phase One kopen (wat een Canon batterij in een Phase One doosje is :)) of de Lenmar die hier in het zilver naaststaat: http://www.captureintegra...re/phase-one-accessories/ De Lenmar kost daar ook nog eens $40, terwijl ik die voor $13 ofzo van Amazon gehaald heb.

Zelf heb ik dus geen enkele moeite met "nep", zeker niet van een fabrikant als Lenmar. Kost veel minder, doet exact hetzelfde. :) Dat gaat op een achterwand die nieuw indertijd voor meer dan $20000 over de toonbank ging.

[ Voor 5% gewijzigd door Hillie op 01-06-2012 22:22 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb er ook totaal geen problemen mee. Heb zelf over de afgelopen 5 jaar enkele Phottix BP-511's gebruikt voor diverse Canon camera's. Daarbij moet ik vermelde dat ze prima gewerkt hebben maar ze verliezen wel sneller hun capaciteit dan de originele van Canon.

Dus de strekking van Hillie dat ze het zelfde doen is niet helemaal waar, want de Canon deed dat pas na 5 jaar en de Phottixen allemaal al na zo'n 2~2,5 jaar. Maargoed om even te relativeren ze kosten dan ook een stuk minder :P

Laatst wel een originele Canon LP-E6 gekocht voor maar €28 dus goedkoper én origineel kan wel :p

Gabriël AM5

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:49
sapphire schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:42:
Laatst wel een originele Canon LP-E6 gekocht voor maar €28 dus goedkoper én origineel kan wel :p
Waar? :)

Sowieso schrijf je zo!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 11:00
Die fake dingen zijn nog duur zeg, wssn trekken die ze ook voor 5 euro van ebay en verkopen ze hier voor 14... Ik haal alle accus die ik nodig heb van ebay, werkt prima. Accu's, lenskappen, batterijgrips, allemaal dingen waar je veel geld op kan besparen. Investeer liever in fijne lenzen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Marktplaats.

Klinkt lekker dubieus, maar was via iemand die voor zijn werk heel veel reist en soms die accu''s voor lagere prijs tegen komt en er dan een paar koopt om door te verkopen.
Heb de gok toen maar genomen omdat het opzich maar een paar euro duurder was dan een gechipte Phottix die je bij diverse winkels hier in Nederland kunt kopen.

En was aangenaam verrast want het lijkt iig een originele te zijn, alle kenmerken die ik op internet vind heeft deze accu :)

Gabriël AM5

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:49
Thanks, ik denk dat ik de aanbieding gevonden heb op Marktplaats.

Sowieso schrijf je zo!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 09:27
Ik heb in mijn HX5V exact dezelfde keuze aan accu's, en ik heb er hier een berg bij DealExtreme vandaan gehaald. Deze geven inderdaad de resterende tijd in minuten door, maar hebben wel iets minder capaciteit. Ik kom uit rond de 75~90% van de capaciteit van de originele accu. Ik zou zeggen, ga ervoor :P

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:52
Even een titelfix om meer de lading te dekken van het topic.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

sapphire schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:42:
Dus de strekking van Hillie dat ze het zelfde doen is niet helemaal waar, want de Canon deed dat pas na 5 jaar en de Phottixen allemaal al na zo'n 2~2,5 jaar. Maargoed om even te relativeren ze kosten dan ook een stuk minder :P
Waar haal je die strekking vandaan? Dat heb ik niet gezegd. Ik koop overigens de niet-merkeigen accu's om dezelfde reden als jij: Kost veel minder, en dat ze dan eerder uit de roulatie moeten is dan niet zo'n probleem.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

PowerUp schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:27:
Even een titelfix om meer de lading te dekken van het topic.
Nice

Ik gebruik altijd thirdparty accu's op mijn Olympus E-P1 / E-P2 / E-PM1 en ik ben een tweetal batterijen tegen gekomen die niet voldeden (niet meer op te laden na 1 cycle), tegenover een stuk of 8 die het prima of beter dan het origineel doen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zijn wel camera's die (al dan niet na een firmware-update) geen niet-originele accu's meer aanvaarden. Panasonic heeft daar een handje van weg bijvoorbeeld.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik gebruik al jaren 3rd party accu's voor mijn camera's, ben erg tevreden over Phottix. Bij de Meike grip voor mijn Canon 600d zaten 2 extra accu's maar die zijn prut (maar dat wist ik van tevoren, het ging me alleen om de grip).

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-06-2012 10:58 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
SnoeiKoei schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:57:
Ik gebruik al jaren 3rd party accu's voor mijn camera's, ben erg tevreden over Phottix. Bij de Meike grip voor mijn Canon 600d zaten 2 extra accu's maar die zijn prut (maar dat wist ik van tevoren, het ging me alleen om de grip).
Welke accu's gebruik jij dan voor je 600D? Ik zoek ook nog een paar extra accu's...Maakt het nog uit of ze gechipt zijn of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door anthonycd op 07-06-2012 11:02 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
anthonycd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Welke accu's gebruik jij dan voor je 600D? Ik zoek ook nog een paar extra accu's...Maakt het nog uit of ze gechipt zijn of niet?
Ik gebruik zelf deze accu voor mijn 550D:
http://www.dealextreme.co...pack-for-canon-550d-35588

En deze voor mijn canon S40 (vrij oud dingetje):
http://www.dealextreme.co...-40mc-eos-350d-more-50069

Werken allemaal prima.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

anthonycd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Deze gebruik ik:
~--=> klikkie <=--~

Referall links zijn niet toegestaan

[ Voor 23% gewijzigd door Nordlys op 07-06-2012 11:58 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Ik heb net ook een Phottix besteld voor m'n 500D. Ik las daar wel goede reviews over op internet. En voor die 12 euro verlies je ook niks, mocht het prul blijken.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
3 van de 4 accu's voor mijn 40D zijn 'merkloos', geen enkel probleem. Opladen vanaf compleet leeg duurt ook even lang als de echte Canon enzo. Ik ben er tevreden over.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Bij de grip die ik voor de 550D heb gekocht zaten ook twee accu's. 30 euro voor de grip (die kwalitatief prima in orde is) én twee accu's. Iets zegt me dat die accu's niet bijzonder geweldig gaan zijn. Ik zal ze eens testen, en dan laat ik het hier wel weten. Ze werken in ieder geval wel allebei na de eerste keer opladen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wormaap schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:29:
Bij de grip die ik voor de 550D heb gekocht zaten ook twee accu's. 30 euro voor de grip (die kwalitatief prima in orde is) én twee accu's. Iets zegt me dat die accu's niet bijzonder geweldig gaan zijn. Ik zal ze eens testen, en dan laat ik het hier wel weten. Ze werken in ieder geval wel allebei na de eerste keer opladen :P
Toevallig zo'n grip van ebay met timertje/LCD-displaytje erin, 2 accu's erbij en 2 afstandsbedieningen? Dan is dat de Meike grip waar ik het ook over had. Die accu's die erbij zitten zijn crap (lees: ze doen het maar zijn binnen een mum van tijd leeg), maar dat kan ook haast niet anders gezien het feit dat alleen de grip al enorm veel waar voor het geld is.

• Wormaap
SnoeiKoei schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Toevallig zo'n grip van ebay met timertje/LCD-displaytje erin, 2 accu's erbij en 2 afstandsbedieningen? Dan is dat de Meike grip waar ik het ook over had. Die accu's die erbij zitten zijn crap (lees: ze doen het maar zijn binnen een mum van tijd leeg), maar dat kan ook haast niet anders gezien het feit dat alleen de grip al enorm veel waar voor het geld is.
Nee, de Meike grip heb ik juist bewust vermeden. Ik vond die er te hard plastic uitzien, en al die extra knopjes vond ik ook dubieus ogen. Daarnaast was'ie duurder. Dit is gewoon een simpele grip met een wieltje en drie knopjes.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wormaap schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:46:
[...]

Nee, de Meike grip heb ik juist bewust vermeden. Ik vond die er te hard plastic uitzien, en al die extra knopjes vond ik ook dubieus ogen. Daarnaast was'ie duurder. Dit is gewoon een simpele grip met een wieltje en drie knopjes.
Ah, okee... Ik heb inderdaad iets meer betaald voor mijn Meike (38 euro incl. verzenden) dan jij.
Misschien dat de accu's die bij jouw grip zitten beter zijn dan die van Meike, kan ik niks over zeggen natuurlijk. En het wordt wat off-topic maar de Meike voelt zeker net zo degelijk aan als de originele Canon-grip die ik onder mijn 350d had. Komt zeker niet goedkoop over en functioneert perfect.

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:11:
Misschien dat de accu's die bij jouw grip zitten beter zijn dan die van Meike
Die accu's worden er volgens mij door de verkoper bij gestopt dus die hebben niks te maken met het merk/model van de grip. Je kan die grips ook gewoon los kopen maar blijkbaar zijn de bundels interessant voor webwinkels en ebay verkopers.

• Wormaap
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:19:
[...]

Die accu's worden er volgens mij door de verkoper bij gestopt dus die hebben niks te maken met het merk/model van de grip. Je kan die grips ook gewoon los kopen maar blijkbaar zijn de bundels interessant voor webwinkels en ebay verkopers.
In mijn geval was het domweg de goedkoopste grip die ik kon vinden :P Hij zag er op de foto's beter uit dan de Meike, dus daar ben ik dan maar voor gegaan. Die twee extra accu's erbij zijn leuk meegenomen :+

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Maak nu al enkele tijd gebruik van een nep accu die ik gekocht heb op Deal Extreme voor Sony Alpha camera, en werkt perfect. Hij is meer mah dus daardoor kan mijn camera alleen niet het goede percentage aangeven. Maar dat maakt verder niet uit, hij gaat veeeel langer mee dan de normale.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

tdw schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:37:
Ik heb net ook een Phottix besteld voor m'n 500D. Ik las daar wel goede reviews over op internet. En voor die 12 euro verlies je ook niks, mocht het prul blijken.
En hij is binnen!

Gelijk erin gezet. De camera gaat aan en je kan er foto's mee maken.

En toen kwam het grootste nadeel: ik kreeg 'm er niet meer uit :X :X :X Uiteindelijk met een platbektangetje is het gelukt. Vervolgens heb ik maar een stuk plakband er aan geplakt, zodat je een soort "handgreep" krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B5aqul.jpg

Hiermee lukt het wel. Niet zoals het hoort, maar voor 12 euro en een stukje plakband hoor je mij nog steeds niet klagen :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Pagina: 1