Upgrade 128GB SSD naar 256GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-07 14:34
Hallo mede tweakers,

Na bijna 1 jaar ben ik toe aan een grotere SSD. Op het moment heb ik een 128GB crucial M4 en ik ben van plan deze te verkopen en dan een 256GB aan te schaffen. Probleem is alleen dat ik mijn SSD als m'n bootdrive gebruik en bijna alles wat belangrijk is staat erop. Voor de rest heb ik nog een extra 1TB HDD waar ik alles opzet wat niet op de SSD past. Maar anyway ik heb geen flauw idee hoe ik dit het beste aan kan pakken en de schakel tussen te SSD's zo pijnloos mogelijk kan maken.

Ik heb al het een en ander gegoogled maar het duizelt me toch nog een beetje. Heeft iemand advies hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Ik was overigens van plan om een 256GB crucial M4 te kopen, maar als iemand een betere kanidaat heeft laat het zeker even weten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DC Daniel op 01-06-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454708

Het beste kan je de nieuwe ssd aanschaffen, even een Hirens BootCD downloaden en branden, daarvanaf opstarten en kiezen voor Acronis True Image. Kies als source de oude SSD, als Target de nieuwe, en je hebt een exacte kopie, kind kan de was doen.

De samsung 830 is op moment van schrijven de aanrader, al scheelt het niet veel met de M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Oke dus als ik het goed begrijp is Hirens een apart programma, die moet ik dan bij startup booten, krijg ik de optie acronis true image, target en source kiezen en dan klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, kort samengevat. Hirens BootCD is een verzamelCD van applicatie's die bij allerlei situaties handig kunnen zijn, waaronder dus deze situatie. Heb je de cd eenmaal geboot en acronis geopend is het eigenlijk allemaal vrij vanzelfsprekend, daar kom je wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Ja volgens mij ook wel, klinkt doodeenvoudig iig :) thx!

Toen ik overigens mijn M4 kocht las ik dat deze een andere controller had dan de meeste SSD's. Ik heb er niet veel verstand van maar hierdoor was de SSD makkelijker te updaten, of kon crucial zelf updates uitbrengen en was hij betrouwbaarder... Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar heeft de samsung dat probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Of je neemt een M4 128GB erbij in raid0; kost je maar 100 euro in plaats van 200 euro.

En een fresh install is de beste oplossing. Schoon beginnen. Met SSD's vaak ook snel gepiept.

[ Voor 36% gewijzigd door GioStyle op 01-06-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Dat kan ook idd, maar ik snap dus helemaal niks van RAID dus het leek mij makkelijker om gewoon een 256GB te nemen. Ook omdat de grotere modellen sneller zijn leek het mij beter om de 256GB te nemen aangezien dat dan sneller zou zijn... Maar ik zit net ergens te lezen dat juist met RAID je ontzettend hoge snelheden kan bereiken (meer dan je mobo aan kan).

Fresh install ben ik weer de halve dag bezig met alles herinstalleren en terugzetten zoals het was, dat vermijd ik liever, die tijd heb ik gewoon niet. Vandaar dat ik me afvroeg of ik als het ware gewoon kon copy pasten. Zodat ik de nieuwe SSD ff in m'n PC kan stoppen en klaar is kees.

[ Voor 28% gewijzigd door DC Daniel op 01-06-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GioStyle schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:53:
Of je neemt een M4 128GB erbij in raid0; kost je maar 100 euro in plaats van 200 euro.

En een fresh install is de beste oplossing. Schoon beginnen. Met SSD's vaak ook snel gepiept.
En met welke insteek is een fresh instal een goede optie bij een probleemloze installatie die precies zo is ingericht als TS wil? Lijkt me een shot in the dark die je hier doet.

Overigens was het destijds het probleem met de SandForce controllers in SSD's zoals de OCZ Vertex2 waar je aan terug denkt, de 830 heeft daar geen last van.

Je kan met Raid inderdaad veel hogere snelheden halen; of je dat in de praktijk gaat merken, dat zal nihil zijn.

Zo werkt TRIM niet meer als je raid gebruikt, een functie die verwijderde bestanden (dus de lege ruimte op je ssd) ook echt verwijdert. Erg belangrijk voor de snelheid van je SSD. Daarnaast is het snelheidsverschil op een onboard-raid controller niet heel erg groot, icm het verlies van TRIM haal je je een stuk meer onbetrouwbaarheid op de hals, voor weinig vooruitgang. Wel is het inderdaad een stuk goedkoper, maar hoeveel dat nou scheelt nadat je 128gb m4 verkocht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Precies. Die paar extra euros vond ik de extra betrouwbaarheid wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DC Daniel schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:03:
Precies. Die paar extra euros vond ik de extra betrouwbaarheid wel waard.
Je initiele plan om gewoon een grotere SSD te kopen lijkt mij ook het verstandigst/handigst.
Clone maken met Acronis, en lekker verder werken met wat meer vrije ruimte op je schijf zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
Een andere optie is de Samsung 830 Series SSD Notebook Kit kopen, hier zit een USB 2.0 to SATA kabel bij, en kan je de nieuwe SSD zo aan de USB hangen en de oude SSD één op één kopieren naar de nieuwe. Daarna de SSD omzetten en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 01-06-2012 21:07 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Anoniem: 454708 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:06:
[...]

Je initiele plan om gewoon een grotere SSD te kopen lijkt mij ook het verstandigst/handigst.
Clone maken met Acronis, en lekker verder werken met wat meer vrije ruimte op je schijf zonder alles opnieuw te moeten installeren.
Dat was het idee ja. Ik wou graag wat meer adem ruimte zodat ik niet constant alles hoefde op te schonen. Maar zonder dan overnieuw te beginnen.
Jumpman schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:06:
Een andere optie is de Samsung 830 Series SSD Notebook Kit kopen, hier zit een USB 2.0 to SATA kabel bij, en kan je de nieuwe SSD zo aan de USB hangen en de oude SSD één op één kopieren naar de nieuwe. Daarna de SSD omzetten en klaar.
Dat is wel 40 euro meer voor een paar extra kabeltjes en DVDtjes die ik toch niet nodig heb. De crucial kwam immers ook zonder accessories. Maar thanks voor de suggestie :)

Ik ga nu maar eventjes een 830 bestellen dan, en met een beetje mazzel kan ik morgen dan meteen aan de slag :D (edit: niet op voorraad, dan maar wachten :P)

[ Voor 46% gewijzigd door DC Daniel op 01-06-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:47

sphere

Debian abuser

Jumpman schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:06:
Dat werkt iig niet. Je kan van de nieuwe schijf dan niet booten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 17:33

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Heb dit al paar keer gedaan.

Ofwel van HDD naar SDD door met Norton Ghost 15 harddisk te clonen naar SDD.
Had eerst op SSD een 100 MB systeem partitie aangemaakt en de dan partitie met de rest erop.
In gost gezegd dat die 100 MB partite actief en bootable was en dan die 2 partities geklooned.
Aligment was direct ok.

Ook van 256 GB Crucial M4 naar 256 GB Plextor M3P gegaan door bijhorende Acronis True Image OEM versie te gebruiken die bij Plextor SSD zat. Hier had ik voordien niets gedaan met nieuwe Plextor M3P SSD.
Was fluitje van cent.
Die Acronis OEM versie op pc geinstalleerd en Plextor SSD via e-SATA verbonden met pc.
Dan in die Acronis zeggen welke bron en welke doel station is en laten clonen.
PC starte op en in een soort DOS omgeving werd m'n M4 gekloond naar m'n Plextor
Was +/- 15 minuten werkt.
Nadat Acronis klaar was, vroeg ie om op een toest te drukken om pc uit te schakelen.
Dit gedaan en toen die Plextor op plaats van Crucial M4 gestoken en kon direct booten vanaf nieuwe Plextor SSD.
Aligment was direct ok.

Waarschijnlijk kan je dit ook doen met freeware programma HDClone.
http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html#free
Weet wel niet hoe het zit met de aligment van je SSD.

Ik heb een Crucial M4 256 GB gehad en prijs/kwaliteit zeer goede SSD.
Meeste bugs met firmware updates nu verholpen en is met betrouwbare Marvell controller.

Wil je snelste Marvell controller gebaseerde SATA 600 SSD kan ik je de Plextor M3P 256 GB aanraden.
Is zelfde Marvell controler als M4 maar dan beter getweaked en andere NAND van Toshiba.
In schrijven en random lezen en schrijven stuk sneller dan m'n oude Crucial M4 256 GB.
Gebruik ze op een Intel SATA 600 poort van Asus P8Z68 Deluxe Gen3 bord.

[ Voor 25% gewijzigd door Ra_gdd op 01-06-2012 21:45 ]

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ja dat lijkt me ook de correcte wijze. Maar kopieren is dat in ieder geval niet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41
Als je begint met een conventionele HDD en naar een SSD migreert, ja dan wel.
Er is geen reden om niet een (goede) kloon te maken van een andere SSD waar een "verse/eerste" install op stond.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Zit zo ff in de lijst van Hirens CD te kijken (Directe verwijzingen naar warez is niet toegestaan) maar ik zie daar geen acronis trueimage staan. Het lijkt er ook op dat het een betaald product is.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:35

mrc4nl

Procrastinatie expert

DC Daniel schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:02:
Zit zo ff in de lijst van Hirens CD te kijken ( en weg linkje ) maar ik zie daar geen acronis trueimage staan. Het lijkt er ook op dat het een betaald product is.
heb je misschien een western digital harde schijf in je gewone pc?
dan kun je het gratis downloaden op de site van WD.

http://support.wdc.com/pr....asp?swid=119&wdc_lang=en

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2012 08:47 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Nee helaas, samsung.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

geen nood, acronis heeft ook een 30 dagen trial :)
http://www.acronis.nl/hom...?ATIH2012_trial_nl-NL.exe

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
ah top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Directe verwijzingen naar warez is niet toegestaan

DriveImage XML 2.30 backup any drive/partition to an image file, even if the drive is currently in use, a very good freeware alternative to Ghost / Acronis[/quote]

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:47:
Er is geen reden om niet een (goede) kloon te maken van een andere SSD waar een "verse/eerste" install op stond.
Geen reden is natuurlijk niet waar. Cloning gaat vaak goed, maar niet altijd. De zekerste methode om geen gedoe te hebben met je nieuwe SSD is gewoon vers installeren. Je kunt natuurlijk prima de nieuwe SSD installeren en vervolgens alles je oude als slave aansluiten om alles over te pompen dat je nodig hebt, al zal clonen voor de meeste mensen ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DC Daniel schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:02:
Zit zo ff in de lijst van Hirens CD te kijken (Directe verwijzingen naar warez is niet toegestaan) maar ik zie daar geen acronis trueimage staan. Het lijkt er ook op dat het een betaald product is.
Ik zie get, ze hebben 'm eruit gehaald. Oplossing: hirens 10 downloaden. Daar zit ie er nog wel in.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Anoniem: 454708 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:01:

En met welke insteek is een fresh instal een goede optie bij een probleemloze installatie die precies zo is ingericht als TS wil? Lijkt me een shot in the dark die je hier doet.
Om maar 1 voorbeeld te noemen:

Vaak installeren mensen een zooi aan programma's die ze vervolgens weer verwijderen. Ik weet zeker dat er van alles in het register blijft hangen; vind ik persoonlijk niet netjes. Dit is een van de dingen waarvan ik zeg, ga niet clonen maar schoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
ik zou voor de samsung 830 gaan. Is een prima SSD.
Als die install op je oude SSD al oud is zou ik opteren om een fresh install te doen op je nieuwe 256 GB SSD.

Clean start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
sphere schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:28:
[...]

Dat werkt iig niet. Je kan van de nieuwe schijf dan niet booten.
Er zit software (Norton Ghost) bij waarmee dat wel in één keer kan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GioStyle schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:27:
[...]

Om maar 1 voorbeeld te noemen:

Vaak installeren mensen een zooi aan programma's die ze vervolgens weer verwijderen. Ik weet zeker dat er van alles in het register blijft hangen; vind ik persoonlijk niet netjes. Dit is een van de dingen waarvan ik zeg, ga niet clonen maar schoon installeren.
Tjah, maar met die insteek kan je iedereen op elk moment aanraden een clean install te doen. Daarnaast merk je kwa snelheid niks van die achtergebleven registerentries, dan moet je t wel heel bont maken.

Kort samengevat, een clean install terwijl je nergens last van hebt is wat mij betreft echt onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 454708 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:58:
Tjah, maar met die insteek kan je iedereen op elk moment aanraden een clean install te doen. Daarnaast merk je kwa snelheid niks van die achtergebleven registerentries, dan moet je t wel heel bont maken.
Dat kan je vaak ook :)
Kort samengevat, een clean install terwijl je nergens last van hebt is wat mij betreft echt onzinnig.
Wat mij betreft niet. Hoe vaak vage kleine probleempjes niet veroorzaakt worden door een oudere (ietwat gare) installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Oke het is me gelukt om een Hirens te vinden met Acronis erop. De trial staat clonen niet toe dus dat liep op niks uit. Bedankt iedereen :)

Ik heb nog een vraag, ik lees nu een hoop over alignment enzo, ik snap er niet veel van... maar als dat niet correct is zou m'n performance significant omlaag kunnen gaan. Weet iemand hoe ik dat kan checken?

Even voor de zekerheid met een clean install bedoelen jullie dat ik windows opnieuw installeer en vervolgens alle programma's moet herinstalleren en alle files moet herstellen? Er wordt over gepraat alsof het binnen 1,2,3 gefixt is, dus vandaar....

[ Voor 25% gewijzigd door DC Daniel op 02-06-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als er voor een RAID0 oplossing gekozen wordt is een verse installatie ook de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Wordt er niet :P heb net de 830 besteld.

[ Voor 42% gewijzigd door DC Daniel op 02-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:55
Clone Should do the job.
Clean install heb je echt niet nodig, tenzij je van plan was om cpu, ram en moederbord ook te vervangen.
Wat wel belangrijk is, is dat de image goed gemaakt wordt en goed wordt uitgepakt.

Daarbij, een goed image bestand is gelijk ook een goede back up die je op de ssd of hdd kan bewaren ;)

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0129
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 14:29
Met Paragon Migrate OS to SSD2.0 werkt wat jij wil perfect.
Kan ook van HDD naar SDD.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

DC Daniel schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:00:
Oke het is me gelukt om een Hirens te vinden met Acronis erop. De trial staat clonen niet toe dus dat liep op niks uit. Bedankt iedereen :)

Ik heb nog een vraag, ik lees nu een hoop over alignment enzo, ik snap er niet veel van... maar als dat niet correct is zou m'n performance significant omlaag kunnen gaan. Weet iemand hoe ik dat kan checken?

Even voor de zekerheid met een clean install bedoelen jullie dat ik windows opnieuw installeer en vervolgens alle programma's moet herinstalleren en alle files moet herstellen? Er wordt over gepraat alsof het binnen 1,2,3 gefixt is, dus vandaar....
Alignment zorgt ervoor dat de blokken van 4k netjes uitgelijnd worden.
Als dat niet het geval is moeten twee 4k blokken worden uitgelezen en geschreven.
Dat kan performance kostten.

Clean install moet je alles opnieuw installeren wat een hoop werk is, niet doen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Oke maar hoe check ik dat zometeen dan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

DC Daniel schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:13:
Oke maar hoe check ik dat zometeen dan ^^
Met as-ssd. Post dan ook meteen een screenshot.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:04:
Clean install moet je alles opnieuw installeren wat een hoop werk is, niet doen.
Onzin natuurlijk. Een clean install geeft gewoon de grootste zekerheid dat je systeem probleemloos is. Clonen is een goede tweede en meestal gaat het goed, maar er is gewoon meer ingebouwde onzekerheid. Je oude installatie kan (verborgen) problemen hebben of het clonen zelf kan problemen opleveren. Clonen is niet inherent een slecht idee, vaak is het prima, maar om voorgenoemde redenen kies ik zelf altijd liever voor een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
mrc4nl schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:31:
[...]

Met as-ssd. Post dan ook meteen een screenshot.
Krijg m morgen binnen dus zal ik dan ff doen. Screenshots kunnen alleen via een externe upload service toch? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC Daniel schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:43:
Krijg m morgen binnen dus zal ik dan ff doen. Screenshots kunnen alleen via een externe upload service toch? :(
Neen, met genoeg karma kan je je een Tweakers foto-album gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Nou heb hem binnen. Met acronis was het een fluitje van een cent :)

Weet iemand trouwens nog een goeie manier om m'n SSD te wipen en hem terug te zetten naar factory (secure erase)? Ik was met parted magic aan de gang gegaan maar die loopt vast nadat ik system tools probeer te selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door DC Daniel op 05-06-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Is het geen optie om een backup en restore te doen? Dan kun je alle applicaties en gebruikerinstellingen terugzetten zonder alignment problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
452752 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:37:
Is het geen optie om een backup en restore te doen? Dan kun je alle applicaties en gebruikerinstellingen terugzetten zonder alignment problemen.
Dat is niet meer nodig, ik heb m al gecloned met acronis. Zal zometeen ff screenshots AS-SSD posten maar volgens mij zit het wel snor :)

Edit: screenshots

Ziet dat er een beetje oke uit?

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3768/bencht.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door DC Daniel op 05-06-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

DC Daniel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:38:
[...]
Ziet dat er een beetje oke uit?

[afbeelding]
er is iets fout gegaan met je bb code.
zo moet het:plaatje
of Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg267/scaled.php?server=267&filename=bencht.jpg&res=landing

de gegevens van de nieuwe ssd lijken mij prima.
dit zijn gegevens van een andere tweaker, komt aardig overeen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tXXJwQwTr3vATnh0L7QXeLAP/full.png
wel is jou 4k een beetje aan de lage kant, maar of je er ook wat van merkt, ik denk het niet.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
de 4K-64thrd write bedoel je? Is daar niks aan te doen? Of komt dat omdat ik er al aardig wat op heb staan?

Crystal disk ziet er ook een beetje raar uit vergeleken met m'n M4, daar stond alles in percentage's en was alles gwn 100.

Edit: heb ff m'n sata drivers geupdate, ziet er al een stuk beter uit.

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/9503/asssdbenchsamsungssd830x.png
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/3855/crysral.png

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie hulp. Lijkt toch allemaal mooi op zijn pootjes terecht gekomen :)

[ Voor 101% gewijzigd door DC Daniel op 06-06-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 04:37:
[...]

Onzin natuurlijk. Een clean install geeft gewoon de grootste zekerheid dat je systeem probleemloos is. Clonen is een goede tweede en meestal gaat het goed, maar er is gewoon meer ingebouwde onzekerheid. Je oude installatie kan (verborgen) problemen hebben of het clonen zelf kan problemen opleveren. Clonen is niet inherent een slecht idee, vaak is het prima, maar om voorgenoemde redenen kies ik zelf altijd liever voor een verse installatie.
Ik kloon over het algemeen alles wat los en vast zit. Gewoon handmatig partitioneren met parted en vervolgens met ntfsclone (ntfs) of rsync (linux) aan de slag. Vervolgens met dd nog even de eerste 446 bytes overzetten en je MBR staat er ook weer goed in. Enige waar je op moet letten is als je je NTFS bootpartitie verplaatst, dan mag je daarna opstartherstel draaien of met een hexeditor aan de slag.

Je gaat niet een probleemloze installatie weggooien en volledig opnieuw installeren simpelweg omdat je oude SSD te klein was. Herinstallatie doe je pas als je problemen hebt met je OS, of als je bronschijf last heeft van bad sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Het aanzetten tot downloaden of het direct linken naar Warez wordt niet echt op prijs gesteld hier op GoT. In dit geval betreft het de Hirens Boot CD, deze valt onder het kopjewarez.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Pardon, besefte niet dat Hirens warez was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doen jullie eigenlijk allemaal zo moeilijk? Gewoon met standaard backup/restore van Windows 7 een system image maken van je oude SSD, terugzetten op je nieuwe, partitie vergroten met disk managment, en klaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Ik weet niet of dit door de SSD kan komen, maar sind ik die nieuwe SSD heb is ie nu al een stuk of 3x vastgelopen (beeld freezed en geluid blijft hangen). Gebeurde overigens 2x tijdens battlefield, alhoewel ik die sowieso al maanden niet meer had gespeeld. Dit is met de oude SSD nog nooit gebeurt. Any thoughts?

[ Voor 7% gewijzigd door DC Daniel op 12-06-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC Daniel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:17:
Ik weet niet of dit door de SSD kan komen, maar sind ik die nieuwe SSD heb is ie nu al een stuk of 3x vastgelopen (beeld freezed en geluid blijft hangen). Gebeurde overigens 2x tijdens battlefield, alhoewel ik die sowieso al maanden niet meer had gespeeld. Dit is met de oude SSD nog nooit gebeurt. Any thoughts?
Ik zou eerste eens naar andere usual suspects kijken, zoals je temperaturen en drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:55
Jumpman schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:58:
[...]

Er zit software (Norton Ghost) bij waarmee dat wel in één keer kan.
tot 9x geprobeerd. Eerst wordt vermeld dat je system part. van 100 mb moet doen en dan de rest.
System part overzetten: zo gebeurt. Wat Ghost daarna doet, is me een grote vraag.
De gehele SSD wordt gelocked. *zucht*
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:24:
Waarom doen jullie eigenlijk allemaal zo moeilijk? Gewoon met standaard backup/restore van Windows 7 een system image maken van je oude SSD, terugzetten op je nieuwe, partitie vergroten met disk managment, en klaar, toch?
Klinkt interessant. Moet beter werken als software matige raid-0. Dat is het enige dat ik zo snel wel aan de praat krijg. Lezen: + 40 %, Schrijven: - 25 %
Word ik niet echt vrolijk van :P

Eventueel nog tips bij deze actie?

(Klein beetje info: 1 TB WD Black Cavier (1002FEAX) - system part. : 100 mb / Win part: 121 gb / Data: rest. SSD: Samsung 830 - 128 gb. Wil kunnen booten van ssd, in plaats van HDD)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:19:
Eventueel nog tips bij deze actie?

(Klein beetje info: 1 TB WD Black Cavier (1002FEAX) - system part. : 100 mb / Win part: 121 gb / Data: rest. SSD: Samsung 830 - 128 gb. Wil kunnen booten van ssd, in plaats van HDD)
Wacht even, heb jij nu een losstaand probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:22:
[...]

Ik zou eerste eens naar andere usual suspects kijken, zoals je temperaturen en drivers.
Temperaturen lijken niet hoger dan anders.

Wat betreft drivers... ik heb behoorlijk vaak dat de kernel van m'n nvidia driver ermee kapt (volgens mij ook sinds de nieuwe SSD) en dat gebeurt meestal nadat ik de com heb opgestart. Ik had ze eergisteren geupdate maar volgens mij stak het probleem daarvoor al z'n kop op. De enige driver die dan overblijft die ik bewust zelf heb geupdate is dan die van de sata poorten. En oh ja de BIOS van van m'n mobo had ik ook geupdate ^^

Edit: ik lees net dat ik een CLRTC moest doen. Na m'n BIOS update. Geen flauw idee wat het is, ga nu ff googlen, maar kan dat de freezes veroorzaken?

[ Voor 21% gewijzigd door DC Daniel op 14-06-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
CLRTC heeft ook niks opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu je oude image gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Oude image? Bedoel je mijn backup?

Zou de freeze van de computer tijdens battlefield kunnen komen door de crash van de nvidia kernel? ik krijg regelmatig dat mijn nvidia driver kernel is gecrasht en dat hij hersteld is.

[ Voor 6% gewijzigd door DC Daniel op 20-06-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Nog steeds het zelfde probleem geprobeerd altijd 1x per dag, maar lijkt alleen tijdens BF3 te gebeuren. Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC Daniel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:02:
Oude image? Bedoel je mijn backup?
Ik bedoel of je nu gewoon een verse installatie hebt gebruikt? Bij problemen zou ik in ieder geval vers installeren en geen image van een oude SSD o.i.d. gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Nee nog niet, ik was het inderdaad van plan, maar dit probleem lijkt uitsluitend op te treden tijdens BF3 (nu ik eindelijk wat meer tijd heb om te spelen :P), dus ik heb even wat rond gevraagd en het ziet er naar uit dat dit een probleem aan de kant van DICE is. Moet dus gewoon wachten op een patch denk ik. Anders dan BF doet ie het gewoon helemaal perfect :)

[ Voor 7% gewijzigd door DC Daniel op 15-07-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
PC freezed nu ook tijdens het spelen van de witcher 2 dus het moet toch echt aan mijn pc liggen.
Bedenk me net dat ik een maand voor deze thread ook 8GB extra aan ram erin heb gestopt.
Had er nog nooit aan gedacht dat dat het probleem kon zijn dus ik heb net ff memtest gedraaid.... en ik kreeg een error =/
Wordt dus een gevalletje RMA neem ik aan. Weet alleen niet meer welke de nieuwe modules waren 8)7
Pagina: 1