• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik ben bezig met het kijken naar een nieuwe tv. Mij lijkt DNLA wel handig om films en series te streamen vanaf mijn PC. Dit is alleen nuttig als ik de streams ook kan vooruitspoelen en terugspoelen.

Nu is het zo dat mijn HD ontvanger (Humax 5100c) DLNA heeft, maar daar wil die niet (met geen enkele stream-software) vooruitspoelen of terugspoelen. Dus ik gebruik dit nooit, mijn PC is nu gewoon als extended monitor aan mijn TV gekoppeld. Maar met streamen zou wel handiger zijn.

Het probleem is dat ik niet kan vinden voor de verschillende TV's die DLNA hebben, of je daarbij ook kan terugspoelen en vooruitspoelen. Ik wil natuurlijk niet extra voor DLNA betalen, als ik dat niet ga gebruiken omdat het niet nuttig is. Dus weet er iemand welke merken TV's DLNA hebben waar FWD/REW een optie is? OF is dit echt per TV verschillend?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Ik stream met Windows Media Player 11 over DLNA naar mijn Samsung D7000, en kan hierin skippen.

Maar volgens mij is dit vooral afhankelijk van het videobestand en de streaming server.

Verwijderd

Zoals frickY meldt.
Er spelen meerdere factoren die meespelen in het snel voor- en achteruit spoelen.
De netwerkverbinding doorvoersnelheid en het allert reageren op de instructies.
De interne bitrate en grote van het bestand.
Het soort bestand (avi, mpg, mp4, mkv en MPEG-stream, ...)
De de codecs voor video en geluid en de interne indexering, ... De resolutie van het beeld. Hoe meer data en hoe complexer het coderen hoe trager het ganse verloopt. 5HD TV bvb) Doe het dan nog over wifi en de pret is er vanaf.
Er zijn enkele share/free/ware dlna servers te krijgen. Elk met zijn voor en nadelen.
bij Samsungs uit 2009 moet je dus rap met de AB cursor links of rechts knippen en dan lukt het meestal wel.

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Oh ok. Ik heb met mijn Humax kastje het met meerdere software geprobeerd (Tversity, mezzmo etc.), en ze de bestanden eerst laten transcoden, maar nog steeds wil die in de stream geen FWD/REW doen. Het maakt ook niet uit wat voor bestand (mkv, mp4, avi,) het is.

[ Voor 65% gewijzigd door Fudgem op 01-06-2012 19:59 ]

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Verwijderd

Dat ligt aan processor/cpu waar je DNLA server opdraait. Ik zelf converteer altijd 1st naar een geschikt formaat die op mijn Samsung goed afspeelt. .TS of .MKV en laat mijn NAS of computer nooit transcoderen in echt tijd.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Juist als hij de bestanden realtime transcode kan ik mij goed voorstellen dat je nit kunt skippen.

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Zou je dit probleem kunnen omzeilen met een dedicated media server (bijv een Boxee)? Of is het toch een stuk makkelijker om de TV aan de PC te koppelen (nu met composite, bij een nieuwe tv zal dat HDMI worden) en de TV als een extended desktop te gebruiken?

Verwijderd

Rond kijken en voor jezelf uitmaken wat je wil. De een wil het zo de ander niet.
Maak test bestanden 1 à 5 minuten speel duur en kijk wat het beste werkt voor jou met je humax. Daarna tijd zat om een voor jou geschikte oplossing te vinden.
Pagina: 1