Advies gevraagd telefonie tijdens stage in Curacao

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:51
Mijn zusje gaat in februari 5 maand naar Curacao en ze wil daar haar mobiel kunnen gebruiken.
Gebruikersprofiel:

- veel whatsapp
- internet gebruik onder de 500 MB
- weinig bellen
- paar smsjes per maand

Haar huidge situatie nu:

- Telfort abonnement 120 belminuten (gebruikt ze niet veel van)
- internet 500 MB

Dit abonnement loopt in augustus af en ze wil graag haar Samsung Galaxy Ace vervangen voor een ander toestel. Volgens mij lijkt me dit niet verstandig want je zult dan een 1 of 2 jarig abonnement af moeten sluiten voor dat toestel terwijl je 5 maand doorbrengt in het buitenland en dus niet echt je binnenland bundel gebruikt (ze wil haar telefoon niet los kopen).

Volgens mij kan ze dan het beste in augustus overstappen op een abonnement van Simyo (Simyo weini bijv.) en deze in januari laten omzetten naar prepaid zodat haar nummer behouden blijft. In Curacao kan ze denk ik het beste een prepaidkaart nemen en deze gebruiken, iemand advies welke?

Weer in Nederland neemt ze dan een nieuw abonnement met nummerbehoud en een nieuwe telefoon. Nadeel is dat ze langer met haar huidige telefoon moet doen of tussentijds een goedkoop android toestel te nemen.

Klopt dit een beetje? Iemand misschien nog andere ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 20:14
Is je zusje student? Bij Hi hebben ze studentenabbonementen, deze kun je tijdelijk op pause zetten. Pause houd in dat je wel bereikbaar bent, maar geen abbonementskosten betaald. Maak je tijdens de periode dat je abbo op pause staat toch gebruik, dan betaal je het buiten de bundel tarief.

Als je een abbo afsluit voor 2 jaar is het niet zo dat als je je abbo 3 maanden op pauze zet je maar 21 maanden abbonementskosten hoeft te betalen. De resterende periode loopt gewoon door nadat je je abbo wee van pauze hebt gehaalt. De einddatum van je abbonement wordt dan dus later.

Hi Pauze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Je kan het nummer vaak op prepaid over zetten bij het stopzetten van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De pauzedienst van Hi is ook een oplossing natuurlijk. Ze is student dus dat komt wel goed. Ik ga het haar voorleggen. Dan nog even opzoek naar een prepaid oplossing voor op Curaçao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het is heel lang geleden sinds de laatste repley. Helaas heeft HI niet meer de pauze mogelijkheid. Ik las ergens dat Telfort ook zoiets had, maar kan het nergens vinden. Waarschijn verkeerde informatie! Een vriend van me zit op Bonaire en heeft een nummer in Bonaire genomen. Helaas heb ik nog niks gehoord wat hij nu precies heeft genomen,maar een soort gelijk iets zal ook wel voor Curacao zijn denk ik.

Iemand nog suggesties?