Server bouwen met dual AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Is het een goed idee om een server te bouwen met dual Duron? Of is het beter om Athlon's te nemen (met andere woorden, zijn er buiten het prijs / prestatie-verhaal nog andere dingen waarmee je rekening moet houden met Durons? Werken ze misschien niet goed in SMP o.i.d.?)
Heeft iemand dit gedaan en was dat lekker :9?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Zijn er al dual duron mobo's dan??
of met tb's??

www.kuiphuis.nl

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Please DREAM ON! |:(

Whatever.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Lijkt wel ofdat deze vraag elke week wordt gesteld!

[sarcasm]
Ja hoor, DUAL AMD is super snel, ik heb het al geprobeerd. Duron en Athlon werken allebei, maar Athlons zijn sneller, en bij servers is cache belangrijk in een CPU dus zijn Athlons ook daarom beter.
Zorg wel dat je 2 precies dezelfde CPU's hebt.
Beste prijs/prestatie krijg je bij durons, maar de langzamere Athlons zijn ook oke.
Belangrijkste is dat je een goed stabiel moederbord koopt, want daarmee staat of valt he systeem. Abit is wel snel, maar niet zo betrouwbaar. Dus ik zou een Tyan nemen, die staan bekend om hun goede server moederborden en hebben een uitstekende reputatie.
Je kan hun dual Athlon moederbord jatten op de Cebit. Als je snel bent kan je hem morgen al hebben.
[/sarcasm]
Ga nou maar buiten spelen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

waarom pak je nou niet gewoon een dual PIII systeem ten eerste is stabiel want amd 760 is nog maar nieuw en kut volgens mij (niet om te flamen maar amd is gewoon minder) dus koop gewoon PIII of wacht op en dual PIV he.

Mzls

P.S. dual PIII Rulez

Verwijderd

wat voor server?

Mobos worden iig duur.

Verwijderd

Arne_F niet om te flamen?

Dit is schoolvoorbeeld van flame/troll! Je onderbouwt nix! 760 is helemaal niet slecht als je ook maar een beetje van de zaken op de hoogte bent.

Paar kleine voordelen van 760mp:

- durons en athlons mixen
- gescheiden memory bus per cpu oid
- blaast waarcschijnlijk elke andere dual setup eruit (alpha buiten beschouwing gelaten)
etcetc

w8 maar tot ik hier mijn 760mp met dual palomino heb staan dan zien we wel wat er rulez.

ps volgens mij heeft intel niet eens plannen voor dual p4

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 15:14 schreef SuB het volgende:
wat voor server?

Mobos worden iig duur.
nou valt wel mee het MSI dual bordje kost nog maar 420 doekoes en 2 pIII 800 valt ook nog wel mee.

Mzls Arne_F

Verwijderd

ik had het over 760mp boardjes..

abit vp6 kost ook maar iets van 440 gulden geloof ik idd

Verwijderd

ohw oke

Verwijderd

Hier kan dus nagenoeg niemand een zinnig woord over zeggen, aangezien er geen dual amd mobo's op de markt zijn. Er zijn een aantal Tyan preview modellen gezien ja, maar daar kun je dus niets zinnigs over vertellen behalve dat er 2 athlon's op kunnen :)

Dual P4 mobo's komen er voorlopig niet, aangezien de huidige versie GEEN smp ondersteund. De opvolger, die overigens van de zomer verwacht wordt, gaat wel smp ondersteunen. Verder denk ik dat we als "gewone" tweakers een 760MP board wel op onze buik kunnen schrijven gezien de prijs.
Wordt dus wachten op het VIA alternatief, of inderdaad gewoon een dual P3 nemen.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 15:14 schreef Arne_F het volgende:
waarom pak je nou niet gewoon een dual PIII systeem ten eerste is stabiel want amd 760 is nog maar nieuw en kut volgens mij (niet om te flamen maar amd is gewoon minder) dus koop gewoon PIII of wacht op en dual PIV he.

Mzls

P.S. dual PIII Rulez
haha
Pagina: 1