Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitale TV + aanbieder kiezen

Pagina: 1
Acties:

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-10 14:21
Aagezien mijn vorige topic nogal lang van stof was, stel ik bij deze nog de vraag nog een keer concreet. Ik ben op zoek naar een digitale TV + aanbieder die aan de volgende wensen kan voldoen:

- Geen losse PVR (tegenwoordig DVR) nodig;
- Opnemen (naar NAS) en TV kijken tegelijk;
- Opnemen naar NAS zonder dat de TV aanstaat (stand-by stand mag);
- Opnames via NAS terugkijken op TV;
- HDMI 1.4 met CEC aansluitingen op de TV.

Daarnaast wil ik (afhankelijk van de aanbieder) dat er een DVB-S(2), DVB-C, DVB-T of DVB-H in de televisie zit (mede door de eis dat ik geen losse PVR of DVR wil hebben). Ik wil graag mijn TV aan kunnen zetten zonder dat ik nog een ander losse PVR ((of DVR (met waarschijnlijk een losse AB) aan moet zetten voordat ik TV kan kijken.

Wie weet in welke comibinatie ik dit kan krijgen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Er is geen provider die het toelaat om opnames naar een extern apparaat te zetten, juist om haar content te beschermen (zal ook wel een eis zijn van de desbetreffende leverancier). Als je glasvezel hebt in huis zou een provider die DVB-C aanbiedt een goede stap zijn. Dan heb je 40 kanalen in goede kwaliteit zonder encryptie. Je hebt dan alleen de hardware nodig om dit werkend te krijgen. Een TV met mogelijkheden om op te nemen op een NAS bestaat volgens mij niet, maar opnemen op USB is er wel. Loewe heeft wel een soort systeem met een extern kastje waar op opgenomen kan worden, maar dat kost je een behoorlijke duit ;)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien een idee om een abbo te nemen met een DVB-C kaart in je tv en dan de NAS laten downloaden van usenet. Tegenwoordig staat daar ook het meeste op wat je normaal van de tv kan opnemen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat zou inderdaad ook een optie zijn. Via sickbeard kan je je shows automatisch volgen en laten downloaden.

• Sonic1986
DjVe schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:12:
Er is geen provider die het toelaat om opnames naar een extern apparaat te zetten, juist om haar content te beschermen (zal ook wel een eis zijn van de desbetreffende leverancier). Als je glasvezel hebt in huis zou een provider die DVB-C aanbiedt een goede stap zijn. Dan heb je 40 kanalen in goede kwaliteit zonder encryptie. Je hebt dan alleen de hardware nodig om dit werkend te krijgen. Een TV met mogelijkheden om op te nemen op een NAS bestaat volgens mij niet, maar opnemen op USB is er wel. Loewe heeft wel een soort systeem met een extern kastje waar op opgenomen kan worden, maar dat kost je een behoorlijke duit ;)
Waarom zou ik wel naar lokale storage (in de TV of in een PVR/DVR) op kunnen nemen en niet naar een NAS?

Een willekeurige DVR (bijv. Dreambox) kan ook opnemen naar een NAS. Waarom zit dit soort fuctionaliteit niet gewoon in de TV zelf?

Ik krijg eind dit jaar glasvezel van KPN aan huis, maar die bieden IPTV aan, waar (wederom) zo'n irritante PVR bij wordt geleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Sonic1986 op 03-06-2012 12:41 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
Mijn Samsung D7000 kan opnemen naar een USB device. Ik heb daar een USB-stick inzitten, maar als je NAS als usb-host kan dienen zou dat ook moeten werken (de TV formateert hem wel en slaat alles encrypted op, alleen jouw tv kan het spul afspelen).
De TV kan opnemen als hij standby staat, en afspelen van diezelfde USB poort,.

Echter, de TV heeft maar 1 tuner. Je kunt dus niet iets opnemen en tegelijkertijd iets anders kijken.
Dan heb je 2 tuners nodig, en dus een losse PVR.

Om 2 verschillende kanalen tegelijk te ontvangen heb je 2 smartcards (kan wel op 1 abbonement) nodig. Dan gebruik je een losse PVR (of HD recorder, of HTPC) voor opnames, maar een CI+ module in de TV voor regulier tv kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 03-06-2012 12:12 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:58
DjVe schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:28:
Dat zou inderdaad ook een optie zijn. Via sickbeard kan je je shows automatisch volgen en laten downloaden.
sickbeard ondersteund alleen geen NL series of programma's.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Sonic1986
frickY schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:10:
Mijn Samsung D7000 kan opnemen naar een USB device. Ik heb daar een USB-stick inzitten, maar als je NAS als usb-host kan dienen zou dat ook moeten werken (de TV formateert hem wel en slaat alles encrypted op, alleen jouw tv kan het spul afspelen).
De TV kan opnemen als hij standby staat, en afspelen van diezelfde USB poort,.

Echter, de TV heeft maar 1 tuner. Je kunt dus niet iets opnemen en tegelijkertijd iets anders kijken.
Dan heb je 2 tuners nodig, en dus een losse PVR.

Om 2 verschillende kanalen tegelijk te ontvangen heb je 2 smartcards (kan wel op 1 abbonement) nodig. Dan gebruik je een losse PVR (of HD recorder, of HTPC) voor opnames, maar een CI+ module in de TV voor regulier tv kijken.
Dit snap ik niet helemaal. Bij mijn ouders thuis staat een Cisco PVR met 1 smartcard. Mijn ouders kunnen opnemen en tv kijken (verschillende zenders) tegelijk. In deze PVR zit maar DVB-C aansluiting. Hoe kan dat dan?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
De Cisco heeft 2 tuners. Intern zijn deze aan elkaar gekoppeld
De Samsung TV maar 1

Zoals eerder gezegd beschermen de TV aanbieders hun content en maken daarom het opnemen naar een extrerne device (NAS bijv) vrijwel onmogelijk.

Een Dreambox of PC lijkt de enige oplossing

[ Voor 7% gewijzigd door Athome op 03-06-2012 15:10 ]

• Sonic1986
Athome schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:09:
De Cisco heeft 2 tuners. Intern zijn deze aan elkaar gekoppeld
De Samsung TV maar 1

Zoals eerder gezegd beschermen de TV aanbieders hun content en maken daarom het opnemen naar een extrerne device (NAS bijv) vrijwel onmogelijk.

Een Dreambox of PC lijkt de enige oplossing
Misschien moet ik er idd dan toch maar een Dreambox tussen zetten. Echter kan ik op de website van Dream Multimedia niet vinden of deze HDMI 1.4 met CEC aansluitingen heeft. Ik wil dan graag de Dreambox aan kunnen zetten, waarbij de TV en home cinema set ook automatisch aan gaan. Ik lees wel dat er een addon bestaat die automatisch de TV aanzet. Zou deze dan ook werken voor een home cinema set die HDMI 1.4 met CEC ondersteund?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

HDMI CEC is een zeer foutgevoelig stukje techniek. Ik zou eerder investeren in een logitech harmony.

• Sonic1986
DjVe schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:30:
HDMI CEC is een zeer foutgevoelig stukje techniek. Ik zou eerder investeren in een logitech harmony.
Waar baseer je dit op?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ervaring. CEC werkt eigenlijk alleen fatsoenlijk als je hardware van dezelfde fabrikant neemt. Ik werk voor een ISP die IPTV diensten levert en CEC geeft alleen maar problemen met wegvallend geluid, geen beeld, of het niet kunnen bedienen van opties. Vrijwel elke fabrikant/dienstenleverancier van DVB-C/T/S en IPTV heeft problemen met het leed dat CEC heet. Google maar eens op de verschillende providers + CEC. Een universele afstandsbediening als een Harmony werkt echt stukken beter dan een halfbakken stuk techniek.

• Sonic1986
DjVe schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:24:
Ervaring. CEC werkt eigenlijk alleen fatsoenlijk als je hardware van dezelfde fabrikant neemt. Ik werk voor een ISP die IPTV diensten levert en CEC geeft alleen maar problemen met wegvallend geluid, geen beeld, of het niet kunnen bedienen van opties. Vrijwel elke fabrikant/dienstenleverancier van DVB-C/T/S en IPTV heeft problemen met het leed dat CEC heet. Google maar eens op de verschillende providers + CEC. Een universele afstandsbediening als een Harmony werkt echt stukken beter dan een halfbakken stuk techniek.
Duidelijk verhaal. Ik zal eens Googlen of dat CEC echt zo slecht werkt als jij zegt. Ik heb persoonlijk weer minder goede ervaringen met Harmony ab's.

• Sonic1986
Vu+ heeft een nieuwe DUO2 in de planning staan.

http://www2.vuplus.com/products/dou2manu

Helaas is er nog niet zo heel veel informatie beschikbaar. Ik denk dat dit apparaat een heel eind aan mijn wensen voldoet. Ik wacht even af tot het echt in de winkels ligt en de eerste reviews beschikbaar komen.
Pagina: 1