Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:41
Beste Tweakers,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten niet te gaan verlengen bij Hi (hoofdreden: lease ;w ), maar om een simonly te nemen en een goede 2e hands telefoon te kopen. Ik heb nog 3 toestellen op mijn shortlist die 2e hands zo'n 200-300 euro kosten (de One S lijkt me ook gaaf, maar die verwacht ik niet voor die prijs te vinden).

HTC Sensation (liefst de XE)
Samsung Galaxy SII
Samsung Galaxy Nexus i9250

Eerst wat ik met mijn telefoon ga doen: sporadisch bellen en smsen, veel whatsappen, veel facebooken, af en toe youtube, af en toe een gratis spelletje en dat was het wel.

Wat vind ik nog meer belangrijk: camera, het hoeft niet top-of-the-bill te zijn maar ik baal soms van de foto's die mijn huidige telefoon maakt (Desire S), en dan vooral de foto's met weinig licht. De camera van de Nexus schijnt wat minder te zijn dan die van de andere twee toch, als ik de Tweakers review mag geloven tenminste.

Eigenlijk niet veel eisen dus. Maar wellicht zie ik wat over het hoofd. Als ik naar de 2e hands prijzen kijk is de Sensation het goedkoopst, dan de Nexus (nog niet heel veel 2e hands te vinden) en dan de SII. Dus als iemand nog argumenten heeft waarom de SII of de Nexus beter is voor mij dan hoor ik het graag.

HTC Sense vind ik overigens prima, maar het is ook weer niet zo dat ik niets anders wil. Ik ben ook niet iemand die gaat rooten, of andere loaders er op gaat zetten. Qua design ben ik snel tevreden.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
SII: Dun en licht, Super Amoled plus scherm, dus diep zwart en hoog contrast en beter te lezen in zonlicht, wel lagere resolutie en helderheid.
Galaxy Nexus: groter scherm, HD scherm alleen wel pentile dus feitelijk 2/3 van 1280x720, stock Android. Nadeel: geheugen niet uitbreidbaar.
Voor jouw doeleinden denk ik dat de Sensation een uitstekend toestel is. Ik gebruik mijn Sensation XE nog naast mijn HTC One X, en als ik snel even wat wil doen pak ik toch vaak mijn Sensation. Mijn Samsung Galaxy S2 heb ik weggedaan. Ik vond de pixelation te duidelijk, Sense fijner en ik vond dat de Sensation beter in de hand ligt. Bediening met een hand vind ik ook makkelijker omdat hij wat smaller is. Mijn Galaxy Nexus heb ik al eerder weggedaan, ik vond de kleurbalans van het scherm niet mooi en kreeg het ook niet naar mijn zin.