HDD 2 SSD: System Recovery Fail

Pagina: 1
Acties:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een Crucial m4 van 256 gig, mijn eerste SSD en als ik 'm aan de praat krijg zéker niet de laatste...de eerste tests in mijn quickport sort of blew my mind away :+
Helaas was het geluk van korte duur aangezien ik het beestje verder niet aan de praat krijg.

Wat is nu de case?
ik heb een Dell Inspiron 17(i3, 4 gig intern..pretty basic) met daarin een WS scorpio spinner van 320 gig, deze wil ik graag vervangen met de eerder vermeldde crucial. Uiteraard zou ik hierbij graag mijn OS 'as-is' geheel willen overzetten
zodat other then een enorme speedup, ik niet eerst dagen bezig ben met installen van meuk. 't zal wel meevallen, de install op de scorpio is nog geen maand oud en nauwelijks gebruikt in afwachting van de
hardware vervanging, maar er zit nogal wat exotische hardware in dat nt herkend wordt door een standaard windows install(most notably: mijn wifi device) dus eigk heb ik weinig keus wil ik niet zoekende blijven naar drivers.

Enfin, ik wilde dus simpelweg de bootpartitie clonen naar een externe HDD en vervolgens met system restore terug knallen op de lege SSD, i've seen people do it all the time, dus geen vuiltje aan de lucht. Feit wil, dat mijn
SSD op geen enkele mogelijke manier die image wil accepteren. Basically volg ik gewoon deze stappen, dus 't zou een beproefde methode moeten zijn?

De bootpartitie is een gig of 100, meerdere keren gedefragmenteerd & gescanned op fouten, de data&media partitie heb ik gewiped en gedelete, zodat deze niet zou interfereren met het restore proces, het is dus niet zo dat mijn SSD te klein is.

De fout meldingen die ik krijg zijn onder andere:
-No disk that can be used for recovering the system disk can be found
-Disk needs formatting before restore (en of ik daarvoor wil rebooten.. like nee, how about you just format it ffs :P)

Om een onbekende reden is het dus niet mogelijk mijn 100gig partitie terug te schrijven op een 256gb SSD, terwijl er plenty ruimte zou moeten zijn? Heb tevens al met DISKPART
zitten stoeien, mijn SSD als working disk gekozen, ge'CLEAR'ed, maar ook daar geen soelaas...now what? Ook de oplosssingen van microsoft zelf zijn niet toereikend, beestje wil maar niet -_-'

Now what?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik doe het zelf met Acronis True Image. Hang je SSD ernaast en kies voor "Schijf klonen". Deze houdt ook rekening met de alignment op je SSD.

Is me nog nooit verkeerd gegaan :)

Hier stond een dode link.

• Rey Nemaattori
Tried that one, maar 't programma claimt bepaalde onderdelen niet te kunnen vinden voor het clonen van een image (toegegeven, het was 'arconis true image free') heb ook 't eea van Paragon geprobeerd, maar na install moest ik rebooten en dat is ook zo'n beetje 't enige dat mijn laptop nog doet: rebooten na BSOD's. Zo ging ik van een werkende laptop en SSD na helemaal niets in krap 2 uur -_-'

System restore faalt, hard en adviseert 'contact op te nemen met DELL als'(zonder te specificeren wát als) en eigk wil ik nog niet beginnen aan het restoren van de windows image op de oude HDD ( die heb ik gemaakt vóór ik deze progsels installde net na een diskcheck en een verse reboot, should work, but if it doesn't i'm fucked sideways, kan geen nieuwe image trekken atm :( ).

Zal vanaaf de oude scorpio eens controleren op fouten & corrupties, de schijf & laptop zijn nog geen jaar oud dus eigk verwacht ik dat een van die twee image progsels 't eea verkloot heeft(misschien dat ze elkaar in de weg zaten, ook al heb ik Arconis uninstalled alleer paragon erop te knallen)...maar ik begin de hoop al een beetje te verliezen dat ik dit zonder (Dell-) support ga redden.

Misschien een interessant detail: De oude scorpio is 320 gig met 2 partities: de Dell restore van +/- 15 gig en de windows partitie van +/- 100 gig, de rest is unpartitioned, mijn SSD is 256gig, zou windows imaging tool onthouden hebben dat mijn oude disk 320 gig waS? Ik lees nl wel dat onthouden wordt wat de originele grootte is van de partite en dat je die nooit in minder ruimte krijgen gaat, ook al staat er maar 1 kb aan data op, maar miss geld dit ook voor de héle schijf?

[ Voor 19% gewijzigd door Rey Nemaattori op 01-06-2012 13:57 ]

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:14

• Rey Nemaattori
Die bedoelde ik ( niet backup & recovery ), zou mogelijk kunnen werken...zal vanaaf ook proberen vanaf de quickport een image te trekken op mijn desktop en die ermee proberen te restoren...