Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en vrijetijd

Pagina: 1
Acties:

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:49
Hoi GoT
Ik begin het komend schooljaar als goed is met een studie informatica daar voor zoek ik een laptop maar waar ik ook buiten studie/school tijd om goed kan gebruiken voor mijn vrije tijd zoals oa gamen maar ook films kijken. Ik heb zelf niet zo verstand van alle i7 i5 generatie X en al die andere dingen :/ Dus daarom vraag ik het hier.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals ik al zei een studie informatica dus er wordt veel op geprogrammeerd maar ook voor vrije tijds gebruik dus games moet hij ook goed kunnen draaien zoals skyrim en dergelijke games met zulke systeem eisen en dan het liefst op medium :)
Wat mag je laptop gaan kosten?
laptop mag max 600 euro kosten mocht het echt waard zijn kan er worden overwogen om er over heen te gaan.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij gaat waarschijnlijk elke dag mee naar school, dus scherm van 15-17 inch zou mooi zijn. Accu duur iets van 3 uur? (heb er niet zoveel verstand van) zodat ik ook een tijdje zonder stroom kan als het moet (in de trein bijv)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb voorkeur na een laptop(merk) die wel een jaartje of 3 mee kan. Dus goede koeling, stabiel etc.

Ik heb zelf al beetje rond gekeken op een site wie ik van iemand kreeg door gestuurd. Daar heb ik wel een paar laptops gezien:
ACER ASPIRE 5560G-63428G75MN
http://www.laptopshop.nl/...ire-5560g-63428g75mn.html
ACER ASPIRE 5755G-52456G50MN
http://www.laptopshop.nl/...ire-5755g-52456g50mn.html
TOSHIBA SATELLITE L750-1L8
http://www.laptopshop.nl/...a-satellite-l750-1l8.html

Als ik nog wat meer vind zou ik het er wel bij zetten ga zo eens even aan de gang met die pricewatch en er proberen wat er van te maken.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Boomhunta schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:00:
Hoi GoT
Ik begin het komend schooljaar als goed is met een studie informatica daar voor zoek ik een laptop maar waar ik ook buiten studie/school tijd om goed kan gebruiken voor mijn vrije tijd zoals oa gamen maar ook films kijken. Ik heb zelf niet zo verstand van alle i7 i5 generatie X en al die andere dingen :/ Dus daarom vraag ik het hier.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals ik al zei een studie informatica dus er wordt veel op geprogrammeerd maar ook voor vrije tijds gebruik dus games moet hij ook goed kunnen draaien zoals skyrim en dergelijke games met zulke systeem eisen en dan het liefst op medium :)
Wat mag je laptop gaan kosten?
laptop mag max 600 euro kosten mocht het echt waard zijn kan er worden overwogen om er over heen te gaan.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij gaat waarschijnlijk elke dag mee naar school, dus scherm van 15-17 inch zou mooi zijn. Accu duur iets van 3 uur? (heb er niet zoveel verstand van) zodat ik ook een tijdje zonder stroom kan als het moet (in de trein bijv)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb voorkeur na een laptop(merk) die wel een jaartje of 3 mee kan. Dus goede koeling, stabiel etc.

Ik heb zelf al beetje rond gekeken op een site wie ik van iemand kreeg door gestuurd. Daar heb ik wel een paar laptops gezien:
ACER ASPIRE 5560G-63428G75MN
http://www.laptopshop.nl/...ire-5560g-63428g75mn.html
ACER ASPIRE 5755G-52456G50MN
http://www.laptopshop.nl/...ire-5755g-52456g50mn.html
TOSHIBA SATELLITE L750-1L8
http://www.laptopshop.nl/...a-satellite-l750-1l8.html

Als ik nog wat meer vind zou ik het er wel bij zetten ga zo eens even aan de gang met die pricewatch en er proberen wat er van te maken.
Alledrie zijn ze absoluut niet aan te raden. De Acer vanwege de crappy bouwkwaliteit en matige koeling. Met daarbij ook nog de slechte aftersale support op apple na..

de Toshiba.. tja,,, Koeling matig een drama, heel erg veel trottling problemen. Oftewel een laptop die zijn gespecificeerde snelheid absoluut niet na kan komen. Echt een adder onder de gras.
http://www.notebookcheck....16W-Notebook.67556.0.html

Ik zou zelf kijken naar bijvoorbeeld de k53 series van Asus als je echt nodig 15" wilt hebben. Enigste wat echt redelijk is in dit prijs segment
Echt portable met een redelijke accuduur zijn geen enkele 15" laptop behalve de 15" Samsung series 9 van 1600 euro en de Vaio SE van 800 euro... :'(

Dus ik zou je toch adviseren om misschien te kijken naar een 13" alternatief. Is toch echt heel wat meer portable.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Sjenker
Ja zoals ik al zei heb er geen verstand van dus weet niet welke merken goed zijn etc. Ik wil liever niet kleiner dan 15'' en de accu duur kan ook 2 uur bedenk ik me nu.

Maar hoe zit het eigenlijk met al die cpu's er zijn allemaal verschillend en werken ze ook verschillend?

[ Voor 24% gewijzigd door Sjenker op 01-06-2012 14:00 ]

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 15:59
Misschien is het een alternatief om een gebruikte HP laptop te kopen?
Zijn naar mijn ervaring goed in kwaliteit, zeker de business modellen.
Niet goedkoop, maar met je budget volgens mij zeker haalbaar voor een goede tweedehands.
Kijk maar eens op V&A.

• Sjenker
Nog helemaal niet aan gedacht aan 2de hands. Niet eens zo slecht idee, maar ik heb dan geen zin in om met een semi traag te kopen omdat er allemaal spul er ooit is op geïnstalleerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boomhunta schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:19:
Nog helemaal niet aan gedacht aan 2de hands. Niet eens zo slecht idee, maar ik heb dan geen zin in om met een semi traag te kopen omdat er allemaal spul er ooit is op geïnstalleerd.
Ik neem aan dat je 't ding dan toch even formatteert voordat je 'm zelf gaat gebruiken :P

Houdt er wel rekening mee dat als je een 2ehands koopt, dat de accu dan lang niet altijd nog even goed is als dat zo'n ding nieuw is. Zeker gezien de huidige prijzen van notebooks zou ik zelf gewoon nieuw kopen.
Zelf heb ik altijd goede ervaringen met MSI, en die zijn zeker op dit moment vrij gunstig in de prijs, stevig en niet al te zwaar, met goede specs en accuduur en wat ik zelf ook belangrijk vind is dat ze ook een prima service leveren, mocht je dat een keer nodig hebben.

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:16
Mag ik mij hardop afvragen of je met een systeem van 600 euro Skyrim goed op Medium gaat kunnen draaien?

• Sjenker
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b65ed

Deze wel nou kost hij dan net iets meer dan 600 euro, maar het kan dus wel.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En rechtsboven op de homepage de Notebook BBG gemist ?

Abort, Retry, Quake ???

• Sjenker
Ja blijkbaar wel :).

Ik heb nu oog op die asus laptops wie daar staan, maar is die van 600 euro echt zoveel beter?

pricewatch: Asus K53TK-SX023V

pricewatch: Asus K53SD-SX336V

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Als je je laptop bijna elke dag mee gaat slepen naar school zou ik toch naar een 13 inch model gaan kijken, een stuk meer portable. Als je dan toch voor een 15 inch gaat zou ik de HP uit de post van Boomhunta nemen. Ik heb goede ervaringen met HP laptops.

Verwijderd

€600 + 15.6" = XPS 15.

Het kost wat moeite, maar voor €580 heb je die met i5, en voor €652 met i7, qua kwaliteit is er niet direct een laptop die in de buurt komt. Zeker niet de dv6...

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:56

amas

Law of Nature: Chaos

Ik weet niet of je er veel waarde aan hecht, maar ik heb voor de studie een simpele laptop van 450euro gekocht en er vervolgens een SSD in gezet. Wat mij betreft is er geen betere besteding van 100euro voor een laptop.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Sjenker
what up met alle gedoe om ssd. Leg het eens allemaal uit.

Verwijderd

Dat is ook een goede optie inderdaad, echter ben ik er bij het samenstellen van de BBG achter gekomen dat er bar weinig onder de prijs van de XPS 15 is, zeker als je een beetje grafische kaart wilt..

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Boomhunta schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:45:
what up met alle gedoe om ssd. Leg het eens allemaal uit.
En als je eens een kwartje in google gooit?
Of had je ook graag dat wij de laptop voor je kochten?
Beetje eigen inzet mag best hoor.

Abort, Retry, Quake ???

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
Mag ik vragen waarom je een grote(re) laptop wil? 13 inch is toch perfect voor in de trein?

Heb nu zelf een al wat oudere Dell Latitude voor in de trein, werkt goed.

• Sjenker
Omdat zo'n klein scherm me niks lijkt en met gamen ook niet handig.

Hmm ik typ xps15 in bij pricewatch krijg ik duizend en een versies...
Ik ben ook niet van plan om er teveel aan te klooien met geheugen etc.

Verwijderd

Hier: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
Met de epp truuk ben je voor de meest basisconfig goedkoop uit. Het kost wel wat moeite ja.

En ik zou ook een 13"aanraden hoor, maar een 13" en een redelijke grafische kaart, zo iets bestaat gewoon niet op dit moment voor dit budget. Helaas.
Pagina: 1