Multi-monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 13:56

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Ik wil een pc bouwen die zes schermen onafhankelijk van elkaar kan aansturen, verschillende resoluties en refresh rates mogen dus geen problemen geven.
Nu kom ik op drie opties uit;

- 6 losse videokaarten
- 1 enkele videokaart (HD7970 of een firepro) dmv van actieve minidisplay verloopjes
- 1 enkele Matrox M9148 LP dmv van actieve minidisplay verloopjes

De schermen worden aangesloten dmv DVI-D of HDMI en hebben een maximale resolutie van 1080P.
Om heel kort te zijn; wat zou de meest stabiele optie zijn qua drivers, verschillende resoluties etc. ?
Dit alles gaat draaien onder W7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ipv 6 losse kaarten kun je ook met 3 kaarten al uit de voeten natuurlijk, je kunt immers prima 2 monitoren per kaart aansturen, zonder gebruik te maken van adaptertjes e.d.
Daarnaast is het zo dat als je een IGP hebt, je daar ook al 2 monitoren aankan hangen (beetje afhankelijk van de IGP, kan ook zijn dat je er maar 1 kunt gebruiken), dus dan heb je nog maar 2 kaarten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:55

Fordox

00101010

Zonder eyefinity set-ups of 3d surround van nvidia of andere bureaublad extensie schermen, kun je net zoveel schermen gebruiken als dat je aansluitingen hebt. een gemiddelde gpu heeft 4-5 aansluitingen en daarnaast kan het ook zijn dat je *zoals hierboven genoemt werd* een igp hebt die ook een paar aansluitingen heeft op het moederbord.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Fordox schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:56:
kun je net zoveel schermen gebruiken als dat je aansluitingen hebt
Onzin: Bij nVidia kaarten (voor de 600-serie) kan je maximaal 2 schermen onafhankelijk aansturen, ook al heb je 100 aansluitingen op je kaart. Vanaf de 600-serie zijn dat er maximaal vier.

Bij AMD kan je al wat langer maximaal 6 aansturen, maar daaraan moeten weer een aantal via DisplayPort worden aangesproken meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
michiel_ schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:03:
Bij AMD kan je al wat langer maximaal 6 aansturen, maar daaraan moeten weer een aantal via DisplayPort worden aangesproken meen ik.
2 kunnen er direct worden aangesloten #3 (en 4/5/6) moeten of direct op de displaypoort of via een active converter. Qua stabiliteit zullen opties vrijwel gelijk aan elkaar zijn. De goedkoopste optie is waarschijnlijk 2 AMD kaartjes en 2 active converters als de gekozen monitoren geen displayport ondersteunen maar let wel op want als je een xfire setup opzet moeten alle monitoren aan een enkele videokaart dacht ik.

Is het de bedoeling dat je op alle 6 schermen tegelijkertijd dezelfde game gaat draaien?

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Het is de bedoeling dat er 6 schermen/beamers aan komen te hangen waar kunstenaars onafhankelijk van elkaar videowerk op laten zien, de ervaring leert dat kunstenaars hun werk nog wel eens willen aanleveren in verschillende resoluties etc.dus vandaar de vraag voor de meest stabiele optie.
Het gaat mij dus echt om de eventuele problemen (lees: jullie ervaringen) die je kunt tegenkomen met de verschillende opties als je verschillende resolutie/refresh rates gaat gebruiken, de "technische" kant kom ik wel uit.
kortom: stabiliteit met maximale uptime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Verschillende resoluties is geen enkel probleem windows weet daar goed mee om te gaan. Sommige programma's willen echter nog wel vreemde dingen uitspoken in fullscreen mode met de niet gebruikte monitoren.
Windows Photo Viewer bijvoorbeeld negeert op welk scherm hij staat als er naar fullscreen mode wordt geschakeld, die gaat fijn fullscreen op de main monitor en maakt de overige schermen zwart.
VirtualBox springt bij mij altijd naar de verkeerde monitor in fullscreen mode en zo zijn er volgens mij nog wel meer programmma's met vreemd gedrag. Voor dit soort fratsen maakt het echter niks uit of je de monitoren vanaf AMD, NVIDIA of Intel GFX draait. Refresh rates mogen ook geen enkel probleem zijn zolang je geen eyefinity groep instelt, deze worden per monitor aangegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Xthemes.us op 01-06-2012 22:59 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Keuze is uiteindelijk gevallen op een 6870 Eyefinity6 kaart met 6 stuks mini display poorten, dit omdat het systeem ook naadloos met Resolume moet kunnen werken en zij een setup met meerdere kaarten af raden.
Ook zit er nog een Black Magic capture kaart met digitale/analoge capture en preview output.
iig bedankt voor jullie input!
Pagina: 1