Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ben nu al een tijd aan het zoeken, vergelijken en nog meer zoeken.. maar kom er niet echt uit.

Wat ik wil is een nieuwe monitor die 3D kan weergeven. Mijn oog viel op de BenQ XL2420T. Nu heb ik een ATI 6850 en hier begint de verwarring.. De BenQ XL2420T is nvidia 3d vision 2 capable. Die 3d vision zijn, volgens mij, active 3d brillen? Gaan deze ook werken met mijn 6850? Als dit niet het geval is, betekend dit dat de BenQ XL2420T helemaal geen 3D kan weergeven op mijn ATI 6850? Wat moet ik nog erbij kopen om de BenQ XL2420T wel met mijn 6850 te laten werken?

Wat zou eventueel een goeie 3D monitor zijn voor een 6850? Ik ben er nog niet uit of passive of active shutterglasses beter zijn.. Jammer dat je op de pricewatch er niet op kan selecteren trouwens..

Maar goed.. het is nogal verwarrend en hopelijk kan/wil iemand me helpen hiermee...

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Een 3D Vision monitor zul je nooit op Ati hardware aan de praat krijgen, daar heeft nVidia een stokje voor gestoken. Die BenQ is dus niet geschikt als je je 6850 wilt houden.

Passief en actief heeft allebei z'n voor- en nadelen. Passief 3D halveert bijvoorbeeld de horizontale resolutie maar geeft een rustiger beeld als je daar gevoelig voor bent, actief kan je hoofdpijn of vermoeide ogen opleveren maar heeft wel weer een volledige horizontale resolutie in 3D. Ik ben zelf van passief naar actief overgestapt en ik heb er geen spijt van.

Als je passief wilt dan kom je in NL al gauw op LG uit, ik heb zelf de D2342P gehad en er is nu een nieuwer model die iets groter is, de D2542P.
Als je actief en compatible met Ati wilt dan is er meen ik een Asus monitor maar daar weet ik niets van. Daarnaast is er Samsung die met de S23A750D/S23A950D en S27A750D/S27A950D een actieve oplossing biedt voor Ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
De Samsung Syncmaster S23A700D die KneoK al noemt lijkt me idd interessant. Hij kan 3D en ook bij niet 3d gebruik heb je er wat aan omdat het een 120hz scherm is.

Je hebt ook betaalbare monitoren met een coating, werkt in principe ook aardig maar je moet er wel perfect voor zitten en je hoofd op de juiste hoogte houden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
zoek een monitor met amd hd3d certificaat..
dit zijn:
Manufacturer Model Display Type Screen size 3D Type
Acer HS244HQ Panel 23" Frame Seq.
LG Cinema 3D (D2342P) Panel 23" Line Interleave
LG Cinema 3D (D237IPS) Panel 23" Line Interleave
Optoma GT720 Projector up to 300" Frame Seq.
Samsung DM-AF315-A53D All-in-One PC 23" Frame Seq.
Samsung S23A750D Panel 23" Frame Seq.
Samsung S23A950D Panel 23" Frame Seq.
Samsung S27A750D Panel 27" Frame Seq.
Samsung S27A950D Panel 27" Frame Seq.
Samsung T23A750 3D TV 23" Frame Seq.
Samsung T27A750 3D TV 27" Frame Seq.
Sony HMZ-T1 Head-mounted Display 150" at 12 feet (effective) OLED Panel x 2
Sony HX820 Series 3D TV 46", 55" Frame Seq.
Sony NX720 Series 3D TV 46", 55", 60" Frame Seq.
ViewSonic V3D231 Panel 23" Line Interleave

ik heb dan de nvidia 3dvision 2.. in mijn alienware laptop, maar ik vind het wel echt heeeeeel gaaf!!

je zal trouwens ook waarschijnlijk de amd hd3d kit nodig hebben (bij een niet passief 3d monitor)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
aron225 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:58:
je zal trouwens ook waarschijnlijk de amd hd3d kit nodig hebben (bij een niet passief 3d monitor)
De meeste "huis tuin en keuken" 3d monitoren zit gewoon een bril bij. bij die samsung iig wel.

Nvidia brillen zijn vrij duur, misschien dat het er bij sommige door nvidia ondersteunde schermen niet bij zit om de prijs lager te houden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

aron225 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:58:

AMD heeft geen kit, monitoren die voor AMD geschikt zijn zijn in feite 3D televisies zonder tuner om het zo maar te zeggen. Die hebben allemaal een ingebouwde emitter en over het algemeen wordt de bril gewoon meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Idd, wat KneoK zegt... In principe heb je het meeste plezier om 3D met AMD te gebruiken omdat je een daarvoor geschikte monitor dan bijvoorbeeld ook met een blu-ray speler etc kan gebruiken voor 3D weergave. Nvidia heeft daarin in principe voor een meer exotische methode gekozen die (vrijwel) alleen maar op Nvidia certified apparatuur toegepast kan worden. De maar is volgens mij dat voor gaming het systeem van Nvidia net wat beter zou werken... daar verschillen de meningen wel eens over, maar een tijdje terug eens een vrij plausibel verhaal gelezen waarom... als ik het linkje nog kon vinden had ik het graag gedeeld. Maar dan heb je het wel over de kleine verschillen overigens...

'echte monitoren' met 3D zijn nog altijd vrij schaars omdat er niet veel vraag naar is, er zijn maar enkele goed verkrijgbaar. Als ik bijvoorbeeld alle 3D geschikte monitoren in de pricewatch selecteer dan kom je uit op 29 producten, waarvan een deel niet goed beschikbaar is en er is dan ook nog geen onderscheid gemaakt of het Nvidia systeem is of het andere.

[ Voor 29% gewijzigd door MicGlou op 02-06-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Wat ik het voordeel van TriDef ten opzichte van 3D Vision vind is dat je veel meer kunt customizen. Je kunt bijvoorbeeld de kwaliteit van 3D terugschroeven als je te weinig fps haalt en je hebt zelfs een virtual 3D optie. Daarnaast zou je meer kunnen instellen wat convergence en andere zaken betreft.

Ook een voordeel, op het TriDef forum is een apart gedeelte speciaal voor zelfgemaakte profielen. Als een spel nog niet officieel ondersteund wordt en het generieke profiel werkt niet optimaal dan is er 9 van de 10 keer al iemand die een goed profiel heeft gemaakt die de 3D ervaring veel beter maakt of de performance opkrikt, of beiden natuurlijk.

Ik heb overigens nooit zelf met 3D Vision gestoeid, dit is allemaal gebaseerd op wat ik op andere fora heb gelezen. Ik heb met TriDef op mijn 950D nog geen enkel spel gespeeld waarbij het 3D effect niet op z'n minst goed is, ofwel met officiele profielen ofwel met gedownloade profielen.

Ik heb minder crosstalk op de 950D dan op mijn oudere passieve LG en als er wel een klein beetje crosstalk op bepaalde objecten is dan valt dat veel minder op. Op de LG zag je echt nare paarse randen als er teveel crosstalk begon op te treden.
Pagina: 1