Toon posts:

Zelfbouw antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Voor een B&B bij mij in de buurt moet ik een plannetje maken om het draadloze signaal wat te verbeteren.

Ze hebben nu 3 linksys routers (her en der verspreid) staan, die allemaal op hetzelfde kanaal uitzenden.

Op zich is het hele terrein gedekt, maar het signaal is zwak/tot zeer zwak op sommige plekken.

Zou de zelfbouw antenne uit de onderstaande website al verbetering bieden?

http://martybugs.net/wireless/collinear.cgi

Eventueel aangevuld met DD-WRT firmware (zendvermogen verhogen)?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Zo'n antenne zou zeker kunnen helpen. Bedenk wel dat e maten die genoemd zijn ERG nauwkeurig komen. Verder heeft het opschroeven van het zendvermogen vrijwel geen zin. De mobiele apparaten moeten dan immers ook een hoger zendvermogen hebben. Een betere antenne is de beste manier om het bereik te vergroten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het lijkt goed om ze allemaal een identiek kanaal te geven maar het gevolg is dat de een de ander smoort dus zet ze gewoon op verschillende kanalen bv 1 6 en 11.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 09:37
Ik zou ze inderdaad allemaal op een ANDER kanaal zetten, hiermee voorkom je dat router 1 het signaal van router 2 stoort.

Voor het netwerk zelf maakt het niet uit, je kan gewoon met alle accesspoints verbinding maken zonder dat je iets aan de config op je client hoeft te doen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)