Laptop voor muziekproductie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben nu een tijdje bezig met muziek maken op een vaste destkop. Ik wil nu wat mobieler worden en mijn destkop i5 quadcore 4gb ram verkopen en een nieuwe laptop kopen voor mijn muziekproductie.

Tevens wil ik mijn nieuwe laptop wel kunnen aansluiten op mijn 2 schermen in mijn studio zodat ik wel op grootscherm thuis kan werken.

- Mijn budget is ongeveer € 1.000,00 euro
- Redelijk schermpje
- Videokaart niet heel belangrijk
- Voldoende geheugen
- goede processor (voor zware programma's tegelijk)
- grote HD
- geluidskaart niet echt belangrijk ivm externe geluidskaart
- Graag wel lange batterijduur
Waar zouden jullie zelf voor gaan, ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
N55, xps 17 en Vaio SE komen bij mij naar boven...

Vaio --> 15", heel erg laag gewicht + redelijke accuduur, veel beter scherm (IPS :9), Ram/ssd erg makkelijk te upgraden
Asus --> 15", Meer specs voor de prijs, voornamelijk betere GPU, nogal erg zwaar
XPS --> 17", beter scherm dan asus, minder goed dan Sony, voornamelijk betere GPU, meer specs voor de prijs

Allemaal hebben ze een Full HD scherm, allemaal hebben ze relatief goede componenten en bouwkwaliteit. Allemaal worden ze hier op t.net aangeprezen. De Vaio SE en XPS 17 in iets mindere mate kwaliteit koeling en geluidsproductie.

[ Voor 11% gewijzigd door Vinand op 01-06-2012 10:08 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf had ik in gedachte:

ASUS K53SD-SX237V

SAMSUNG Series 3 NP305E7A-A01NL

SONY Vaio F Series VPC-F24P1E/B Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Geen 1080p scherm
-Geen 1080p scherm
-Erg duur ivm de XPS 17

De N55 vind ik bovendien maar een slechte laptop, het toetsenbord is ook maar middelmatig. Belangrijker is dat het touchpad en palmrest snel afslijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:00:
-Geen 1080p scherm
-Geen 1080p scherm
-Erg duur ivm de XPS 17

De N55 vind ik bovendien maar een slechte laptop, het toetsenbord is ook maar middelmatig. Belangrijker is dat het touchpad en palmrest snel afslijten...
Had je het over mijn post? wat zou jij aanbevelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Had je het over mijn post? wat zou jij aanbevelen dan?
Eerste deel had hij over jouw post... Oftwel de asus en Samsung hebben allebei een ruk scherm zonder full hd. En daarom zijn ze in principe al af te raden. (ben ik het overigens mee eens).
de laatste, de Vaio F series zijn inderdaad relatief duur in verhouding met de XPS17.

tweede deel ging over mijn post. Het feit dat de Asus N55 een slechte/matige laptops is. Daar ben ik het enigzins ook mee eens. De Vaio SE zou absoluut mijn keuze zijn vanwege het IPS scherm...

Maar als je genoegen hebt met een minder kwaliteit scherm met dezelfde resolutie, en iets meer specs wilt voor het geldbedrag, en als mobiliteit niet uitmaakt dan is de xps17 een goed alternatief.

http://www.sony.nl/product/vn-s-series (Kies daarbij de eerste om te configureren voor als je nodig de i7 wilt hebben. Zo niet dan adviseer ik je om de forum topic over de Vaio SE te doorlezen. Daar staan nog links naar bepaalde webshops die de Vaio SE aanbieden met een i5, 500gb voor €799

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanx mannen, ik ga even wat research doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten.

De sony SE is haast de enige laptop op het moment die het geld waard is, volgende week zou er meer moeten zijn. Waar ik vooral tegen aanloop met de SE zijn de configuratieopties, je kan er nu nog geen quadcore in plaatsen (binnenkort wel). En ik krijg toch het idee dat muziekproductie tamelijk CPU intensief is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de ASUS N76v geworden:)

pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1024V

Met Beng en Olofsen Speakers

Was in de aanbieding bij Mediamarkt voor 999,-

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 12:09 ]

Pagina: 1