Toon posts:

Para voeding of geheugen (nieuw systeem shuttle-barebone)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Shuttle Barebone Shuttle SZ77R5 1155 500W 80+€ 353,20€ 353,20
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 264,03€ 264,03
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 97,-€ 97,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ xxxx

Dit is er wat er in me shuttle zit, net nieuw vandaag bij de deur afgeleverd!

Ik bouw al 15 jaar pc voor mezelf en mijn omgeving en dit is de 4de shuttle barebone die ik in mekaar knutsel!)

ik zet mijn systeem normaal in mekaar (hd cpu, geheugen!), en 10 minuten later probeer ik het te booten,

dan vervolgens zie ik me alleen enige grote fan opstarten, voor een seconde, en dan een eindeloze repeat, met af en toe een boot van ongeveer 5 a 10 seconde (1 van de 40 keer ofzo). scherm blijft zwart.

vervolgen zonder harde schijf , zelfde boot problem
vervolgens geheugen eruit zelfde boot problem
dan cpu eruit zelfde boot problem

maar nu komt het mooie en bekijk het filmpje aub

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3YtFc-z9M0Q]

ps.1 op ongeveer 35 seconde houd ik de cmos ingedrukt
ps.2 geluid is een beetje zacht, excuses

wat je zal zien is het volgende, als ik me cmos ingedrukt houd dan blijft hij permanent uit, en als ik hem los laat dan lijkt hij weer in reboot repeat.

dan als ik me netsnoer eruit trek voor ongeveer 5 seconde, en hem er weer in doe, dan gaat hij ook gewoon door met rebooten,

als ik vervolgens hem eruit trek voor langer dan een minuut en het snoer er weer terug in doe dan blijft hij uit.

ra ra ra wat is hier toch aan de hand

http://www.shuttle.eu/products/mini-pc/sz77r5/overview/

http://global.shuttle.com...upportList?productId=1581 (compatibility list)

enige waar ik nog aan dacht is dat het geheugen niet geschikt hiervoor is. maar er is toch geen wezenlijk verschil tussen dual en quad channel geheugen?)

ik denk zelf dat me mobo fried is, of geen bios erop zit, of dat de voiding kaduk is!

tips zijn heel erg welkom, ik heb helaas geen systeem in de buurt om te kijken of me cpu of memory in orde is!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:22
Wat gebeurt er als je de voeding jumpstart?
Heb je de spanningen al gechecked?
Een andere voeding geprobeert?
Dit lijkt mij een incompatible PG signaal tussen MB en PSU of je MB heeft een kortsluiting.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:53
Probeer je moederbord opnieuw te monteren. Het kan zijn dat deze ergens de kast raakt, en dan boot hij niet maar kan de fan wel kort gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Stefan1987 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:14:
Probeer je moederbord opnieuw te monteren. Het kan zijn dat deze ergens de kast raakt, en dan boot hij niet maar kan de fan wel kort gaan draaien.
een barebone shuttle heeft pre installed moederbord en psu, dus ik ga daar niet aan zitten in dit geval

ik stuur hem als DOA terug met een RMA, ik heb de barebone de hele nacht aan het netsnoer gehangen maar de barebone niet aangezet, wou het vanochtend nog 1 keertje proberen en doet nu helemaal niks, behalve de allereerste keer deze ochtend, toen draaide de fan welgeteld 1 seconde, sindsdien in diepe slap :'(

wat ik nog vergeten ben te vertellen is dat toen ik gisteravond de eerste keer het netsnoer in de achterkant van de psu plug duwde maakte hij al een vrij groot knisperend electrisch geluid voor een klein momentje (alleen op moment van contact maken), en dat werd hoe vaker ik de netsnoer erin en eruit haalde steeds minder tot helemaal niks meer!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:53
Lijkt me toch echt dat er kortsluiting in het systeem zit. DOA en retour dus...

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Dit probleem had ik ook met asrock p67 pro se. Ik dacht eerst ook geheugen probleem of moederbord. Uiteindelijk was het omdat i5 3570k niet ondersteund werd, pas een bios update.

Ik had echt exact hetzelfde, na BIOS update probleem opgelost.

Shuttle website verteld me dat ivybridge pas bij laatste bios update ondersteund wordt door het moederbord. Update is van 24 mei dus ik denk niet dat het moederbord deze al heeft.

Ik zou een sandy bridge lenen van iemand of bij een winkel om daar moederbord te flashen

[ Voor 36% gewijzigd door zmeding op 03-06-2012 00:14 ]

My iRacing

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-02 10:04
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
zmeding schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:11:
Dit probleem had ik ook met asrock p67 pro se. Ik dacht eerst ook geheugen probleem of moederbord. Uiteindelijk was het omdat i5 3570k niet ondersteund werd, pas een bios update.

Ik had echt exact hetzelfde, na BIOS update probleem opgelost.

Shuttle website verteld me dat ivybridge pas bij laatste bios update ondersteund wordt door het moederbord. Update is van 24 mei dus ik denk niet dat het moederbord deze al heeft.

Ik zou een sandy bridge lenen van iemand of bij een winkel om daar moederbord te flashen
hij is al retour, maar ik zie geen scherm oplichten, helemaal niks :'( , en ik heb geen spare sandy cpu, ook niet mijn probleem!
Mar.tin schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:15:
Vergeet, mocht je het systeem retour sturen, geen foto te maken van je socket en te controleren op verbogen pinnen :). Anders kunnen ze je daar nog op naaien..
ik heb hem al verstuurd, en het grappige wat jij zegt is dat er 1 enkele pin ergens in het midden niet helemaal recht zat, er zat trouwens ook geen plastic afdeksel op de socket, die lag namelijk los in een doosje erbij :o . mijn cpu viel gewoon netjes in mijn socket en dat was verder geen problem eigenlijk, maar met het blote oog zag ik later 1 pinnetje niet helemaal 100% goed, misschien was dat het ook wel.

nog een andere vraag, zou ik het bios op me scherm moeten zien als ik een mobo opstart zonder cpu en geheugen of zou het scherm zwart moeten blijven?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 02:58 ]

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Zonde. Mobo start niet zonder CPU. Ik ben trouwens bang dat je bericht krijgt dat moederbord niet stuk is en ze BIOS flashen en dan kosten in rekening brengen :(.

Ik had echt exact hetzelfde probleem, geen beeld en hij bleef maar proberen te starten met heel kort fans die draaide dan niks en weer draaien. Als ik voeding stekker eruit haalde draaide fans nog 1 of 2 keer met het "stroom" dat nog in voeding zat. Daarna stekker er weer in ging hij verder. Had toen ook van alles gedaan andere voeding, moederbord zonder kast, ander geheugen etc. Uiteindelijk i5 2400 erin piep alles werkte BIOS flashen, 3570k erin kloar.

My iRacing

Pagina: 1