Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LG Plasma of toch maar een Samsung?

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Ergens in maart of april was ik hier, en toen was ik van plan om een switch van plasma naar LCD te maken. Ik heb die switch gemaakt en het is een Toshiba 55WL863 geworden. Prachtige beeldkwaliteit maar qua soepelheid komt het NIET in de buurt van een plasma. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een grote fout gemaakt en ik ga absoluut terug naar plasma en ga dus proberen mijn Toshiba te verkopen.

Het zal gaan tussen de Samsung PS51E6500ES of één van de zeven LG plasma's die hier te vinden zijn

http://tweakers.net/price...EiTwy_PuOQ755F38RkERwjhDQ

De eerste daarvan is een model uit april 2011, iets zegt me dat ik dan geen geweldige zwartwaardes hoef te verwachten, wel is hij heel goed betaalbaar. De laatste is een 2010 model, dus dat zal het sowieso niet worden. Mijn vraag is....hoe zijn LG plasma's qua beeldkwaliteit en zwartwaardes vergeleken met merken als Samsung en Panasonic? Een goede vriend van mij heeft een LG PK250, hele slechte zwaartwaardes maar een uitstekende beeldkwaliteit en megasoepel. Ik schrok me kapot van het verschil tussen die tv en mijn huidige Toshiba LCD toen ik het zag.

Er zijn helaas alleen amper/geen reviews te vinden van de LG plasma's op die link, dus ik moet maar wat gaan checken bij de shops hier. Maar misschien ook ervaringen van mensen hier :D Heel belangrijk zijn gewoon de zwartwaardes, want die waren fantastisch van de Panasonic VT30 en van deze Toshiba zijn ze ook alles behalve mis.

Ik heb interesse in de LG's omdat zij 60 inch modellen aanbieden voor mooie prijzen, alleen is de vraag of ik niet beter af en (qua zwartwaardes, beeldkwaliteit) met een samsung.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 01-06-2012 02:39 ]

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

deepvreezo

Redacteur
LG's staan niet echt bekend om goede zwartwaardes, het topmodel van vorig jaar (PZ950) viel op dat gebied toch wel wat tegen (review). Bij LG's kon/kan dit overigens verbeterd worden door de TV open te maken en wat knopjes aan te draaien (zie dit topic). Waarschijnlijk niet al te best voor de garantie dus, maar op pagina 41 trof ik toevallig iemand aan die nieuwe PA6500 gekocht heeft. Hem viel op dat deze tv uit de 2012 lijn al vanuit de fabriek beter was afgesteld voor dieper zwart.
De modellen van vorig jaar waren dacht ik niet slecht op gebied van kleuren, motion en het smart-TV gebeuren. Wel wat meer ruis dan bij Panasonic, en op de meeste modellen flink wat inputlag.

Samsung of LG lijkt me gezien het gebrek aan reviews voor de modellen van dit jaar nog lastig te beantwoorden, maar op basis van wat ze vorig jaar hebben gepresteerd zou ik toch voor een Samsung gaan. Die waren vorig jaar al bijna net zo goed als de Panasonic plasma's, op sommige punten zelfs beter. Al hebben Samsungs natuurlijk weer hun eigen nadelen (veelgenoemd is een wat hardere buzz dan bij tv's van andere merken).

• devilsnight
Bedankt voor de reactie man!

Ik zou ook eigenlijk alleen maar voor een LG gaan voor die extra 22 cm, maar uiteindelijk maakt dat zo'n weinig verschil. De Samsung E6500 schijnt heel erg vergelijkbaar met de E8000 te zijn, en een goede vriend (die helaas in Canada woont, kan er dus niet even snel heen om te checken) heeft die televisie.Hij heeft nog nooit zo'n mooi scherm gezien zegt ie, hij net als ik gamed ook veel en zegt dat ik er gewoon alles aan moet doen om de E8000 te kopen. Maar dat is gewoonweg geen mogelijkheid voor mij, tenzij de tv ineens over een maandje heeeeeel veel goedkoper is. Zo niet....dan gaat het de E6500 worden. Buzzing vind ik geen ramp, de VT30 schijnt dit ook te hebben, zelf nooit last van gehad of gewoonweg niet gehoord. Ik heb altijd mijn surround geluid aan. :)

• devilsnight
Ik vind dit wel een schopje waard.

Ik ben in de stad geweest en gekeken bij de Mediamarkt. Zij hebben de Samsung PS51E6500 voor 1149 staan, wat ik erg goedkoop vind voor een normale winkel. Normaal gesproken zijn de online winkels veeeeeel goedkoper. Ik vond het scherm alleen gek genoeg wel klein ogen...ik heb nu 55 en das amper meer, toch vond ik het gewoon heel klein ogen,maar goed..dat ligt aan mij.

Ik ben toen bij een andere winkel geweest, namelijk Scheer&foppen, en daar kan ik de LG PA6500 meekrijgen voor 1250, en ik mag hem gewoon uitproberen zei de verkoper. Waarop ik zei....dat de Mediamarkt zegt,zodra je hem uit de doos haalt en aanzet, kan hij niet meer terug. Waarop de verkoper zei dat dat alleen maar erop neer komt dat ik de televisie niet hier haal en dan wel ergens anders. Kortom...ik mag de televisie uitpakken, helemaal uitproberen om te kijken of hij naar wens is. Zo ja...helemaal top, zo niet..dan kan hij terug voor een andere tv of geld terug. Ik zou gestoord zijn om zo'n aanbod niet aan te nemen.