Krijg VPN niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-02 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Ik wil graag op locatie bestanden kunnen benaderen op mijn pc, in eerste instantie vanaf van mijn Samsung Galaxy S2. Ik heb op mijn (Windows 7) systeem VPN ingesteld en probeer via de standaard VPN-functionaliteit op mijn telefoon te verbinden, vooralsnog zonder succes.
Ik heb alle instellingen en combinaties geprobeerd, poort 1723 geforward, proxy van Vodafone uitgeschakeld en nog wat andere dingen geprobeerd maar er is mij niet duidelijk of het misgaat bij de server, client of ergens tussenin.
Wat me opvalt is dat als ik de eigenschappen van de verbinding bekijk ik de volgende melding krijg:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FlHSz6vyXJd8a7LhQixx66oU/full.png

Daarnaast als ik mijn verbindingen bekijk via ipconfig is er een adapter bijgekomen (zal wel kloppen) maar met een afwijkend adres:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sfRmnieHPMWnfsyXnN7ju5Vd/full.png

Als ik verbinding wil maken zegt mijn telefoon alleen 'niet geslaagd', niet een melding waar veel uit te halen is. Ik maak overigens gebruik van Ziggo met het Ubeemodem en PPTP/Ipsec passthrough staan aan. Iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken?

This too shall pass

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Met alleen dat vinkje ga je er niet komen ben ik bang.

Dit al eens doorgelezen: http://www.groovypost.com...p-host-on-home-windows-7/ ?

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Whatson schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:13:
Met alleen dat vinkje ga je er niet komen ben ik bang.

Dit al eens doorgelezen: http://www.groovypost.com...p-host-on-home-windows-7/ ?
Dat heb ik uiteraard al gedaan, dat was 3 uur geleden toen ik nog dacht dat het allemaal wel zou gaan werken. Wat ik met die screenshot bedoel is 'no hardware capable of [...]'.

[ Voor 8% gewijzigd door Sharky op 31-05-2012 23:20 ]

This too shall pass

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Let op, als je VPN wil toestaan zul in je router ook PPTP Passthrough aan moeten zetten of je machine in je "DMZ" hangen, maar dat wil je echt niet.

Anders gaat het sowieso niet werken.

Afbeeldingslocatie: http://lichtsignaal.nl/rommel/plaatjes/passthrough.jpg

2e keer deze week dat ik dat plaatje gebruik :+ :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Sharky schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:19:
Dat heb ik uiteraard al gedaan, dat was 3 uur geleden toen ik nog dacht dat het allemaal wel zou gaan werken. Wat ik met die screenshot bedoel is 'no hardware capable of [...]'.
Zou je kunnen vertellen wat/hoe je het hebt ingesteld?
Mijn tip is om het eerst lokaal werkend te krijgen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Its over 9000
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-02 07:42
Dit heb ik ook nooit goed werkend gekregen.
Waar ik tegen aanliep is dat de interface geen goed ip kreeg.
uiteindelijk maar besloten om 2008r2 met vpn te instaleren.
ook zou ik je firewall uitzetten en zorgen dat je een statisch ip insteld op de interface (voor te testen). kijken of i dan wel beschikbaar is.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
Waarom geen OpenVPN tunnel met OpenVPN op je Galaxy S 2?
PPTP is niet de meest veilige VPN tunnel.

Edit: een groot voordeel van OpenVPN is de enorme hoeveelheid documentatie.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
WhizzCat schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:55:
Let op, als je VPN wil toestaan zul in je router ook PPTP Passthrough aan moeten zetten of je machine in je "DMZ" hangen, maar dat wil je echt niet.

Anders gaat het sowieso niet werken.

[afbeelding]

2e keer deze week dat ik dat plaatje gebruik :+ :P
PPTP passthrough e.d. staan allemaal aan.
lier schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:49:
[...]

Zou je kunnen vertellen wat/hoe je het hebt ingesteld?
Mijn tip is om het eerst lokaal werkend te krijgen...
Ik heb gewoon de standaard instellingen gebruikt, net als de gast in dit filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1s5JxMG06L4]
Its over 9000 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:04:
Dit heb ik ook nooit goed werkend gekregen.
Waar ik tegen aanliep is dat de interface geen goed ip kreeg.
uiteindelijk maar besloten om 2008r2 met vpn te instaleren.
ook zou ik je firewall uitzetten en zorgen dat je een statisch ip insteld op de interface (voor te testen). kijken of i dan wel beschikbaar is.
Ik heb een statisch ip en heb het geprobeerd met de firewall uitgeschakeld. Heb ook flink gegoogled en er lijken mensen te zijn die het in een handomdraai voor elkaar krijgen.
Grootstyr schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:21:
Waarom geen OpenVPN tunnel met OpenVPN op je Galaxy S 2?
PPTP is niet de meest veilige VPN tunnel.

Edit: een groot voordeel van OpenVPN is de enorme hoeveelheid documentatie.
Zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip :)

This too shall pass

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ondanks de shitload aan docu over OpenVPN vind ik dat persoonlijk echt een nachtmerrie van de ergste soort, maar dat kan aan mij liggen :D

Ik heb zelf een Vyatta community Edition VM machine draaien en daarop een PPTP geconfigureerd. Dat gaat een stuk beter dan met Windows. Helaas zit er in de nieuwste versie geen webinterface meer, maar in de 6.1 editie nog wel. Eventueel kan ik je dan wel aan een werkende config helpen. Deze heb ik wel gewoon in de DMZ hangen en met de firewall dicht getimmerd. Werkt perfect met mijn iPhone!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

OpenVPN ftw, dat kan je op elke random poort draaien en als UDP geen optie is, draai je het toch gewoon over TCP heen?

Sowieso voor pptp poort 1723 doormappen én het GRE-protocol. Kans is best aanwezig dat Vodafone het niet leuk vindt dat je het GRE protocol (of zelfs de poort) wil gebruiken dus dan houdt het op.
Pagina: 1