Toon posts:

exchange outlook 2011 en iOS mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ongetwijfeld in het verkeerde forum maar waar ik de vraag ook plaats het raakt verschillende forums.
enkele dagen geleden is er een interessant vraagstuk opgedoken op mijn mac die weer niet werkt op mijn iphone/ipad.
het gaat er niet om ict beheerders tegen het hoofd te stoten maar puur uit interesse omdat het niet zou moeten kunnen. uiteraard heb ik het al gevraagd aan de ict beheerder maar eigenlijk is ons netwerk/intranet volledig onder citrix en bij kpn onder gebracht dus even binnen lopen bij de ict-man lukt dus niet.
ik ben wel razend nieuwsgierig hoe toch kan.
wat is nu het vraagstuk?
op mijn werk wordt helaas gebruik gemaakt van een blackberry en is vanwege de kosten niet gekozen om ook met iphones synchronisatie toe te staan.
nou gebruik ik normaal op mijn mac de citrix receiver om zodoende toegang tekrijgen tot mijn werk omgeving. daarnaast heb ik ook de mogelijkheid om via webmail mijn agenda en mail te kunnen lezen. wat schetst mijn verbazing; in mijn outlook 2011 op mijn mac maakte ik het account aan en deze werdt spontaan automatisch geconfigureerd. het werkt volledig zoals je normaal van een exchange omgeving kan verwachten. stomverbaasd maar meteen ook het geprobeerd op mijn ipad en iphone maar helaas krijg ik dan de melding dat er geen toegang verkregen kan worden. ik snap er geen jota van! wel op de mac en niet op iOS .\
Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
misschien stomme vraag maar is jouw ipad/iphone wel geregistreerd voor gebruik op het netwerk? bij ons moet een apparaat echt geregistreerd zijn voor er van mail gebruik kan worden gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ze zijn niet geregistreerd maar dat is de Mac ook niet terwijl die wel gewoon connect.
Gebruikt oultook2011 dan een ander protocol dan iOS? Dat is want mij bezighoudt.
Ik vindt het bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27
iPhone Exchange werkt toch via ActiveSync en desktop niet? Of zit ik er dan naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@mjax correct

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Volgens mij staat er dan op de Exchange server Outlook anywhere aan en activesync uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Outlook anywhere heb je niet nodig voor iOS of mac met outlook 2011.
Deze melden zich namelijk aan via de web app van exchange 2010 dus via poortje 443.

Wat je eens kunt proberen om het account te verwijderen en dan even opnieuw toe te voegen.

Als je dan even naar je mac kijkt dan kun je daar je server gegevens uithalen en je domeinnaam.
Deze zul je dan ook in moeten vullen op je iphone.
Als de server gegevens niet kloppen dan gaat het niet werken.
We hebben dat hier ook (heb ik niet ingesteld) dat bij de autodiscover gaat hij naar adres x.domein.nl en het is eigenlijk webmail.domein.nl
Dus kijk even op je mac wat de juiste settings zijn.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:35
Maar dan moeten ze dus wel exchange 2010 draaien. Misschien zit daar de truc? De TS heeft het alleen maar over clientside gehad. Misschien is er kosten technisch wel alleen bepaald voor imap oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt maar ik als zijn MAC het al doet dan moet zijn iphone het ook doen.
MAC heeft een hogere Rollup nodig van Exchange dan iphone.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

talin

ES-MA

hij zal zijn mac connecten op het LAN netwerk en zo dus toegang krijgen tot het exchange netwerk met het juiste wachtwoord en inlognaam.

de iPhone zal via wifi ( gasten of Lan netwerk ) conecten, als daar geen connectie met de exchange omgeving is ( mac filtering ) zal hij nooit kunnen connecten.

als dan ook nog eens active sync uit staat is er geen mogelijkheid om de mail te verbinden op de iPhone.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat is inderdaad zeer goed mogelijk.
Maar als hij thuis zit met zijn mac en het werkt daar ook dan moet hij gewoon even de settings controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ongelovelijk fascinerend,
als ik thuis zit kan ik gewoon connecten met mijn mac.
nu heb ik op het werk even een wifi eraan gehangen en geprobeert met de ipad een verbinding te krijgen met de exchange server. dit werkt niet. er is absoluut verbinding maar terwijl de mac in beide situaties gewoon met outlook2011 verbindt doet het ios het gewoon niet. ik begin het vermoeden te krijgen de het activesync van microsoft het obstakel is.
maar hoe maakt mijn mac dan de verbinding? bizar.
ik heb echt elke instelling die op de mac stond overgenomen op de ipad maar geen verbinding.
raar he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je mac connect via "Outlook Anywhere". (RPC over HTTP)
Dat is wezenlijk anders dan je ipad/iphone gebruikt, namelijk "Active Sync"

Test je account gegevens maar eens op de microsoft test website: https://www.testexchangeconnectivity.com/
Dan zie je snel genoeg waar het mis gaat. ;)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1