Scherm doormidden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op de een of andere manier loop ik al een tijdje tegen het probleem aan dat bij horizontaal bewegende beelden er een rare snee op ongeveer 20% van onderaf op mijn monitor komt. Dit was nooit irritant genoeg om er acuut iets aan te doen, maar inmiddels ben ik het beu :)

Of het nu een game, film of gewoon windows schempjes is, hij blijft gek doen. In het kader een foto zegt meer dan 1000 woorden: (tijdens het maken van de foto beweegt het venster van rechts naar links)
Afbeeldingslocatie: http://www.leosiepel.nl/t/streep.png

Probleem doet zich voor op zowel een samsung P2370 monitor als een samsung B650 HDTV, dus scherm kan het dan niet zijn.

GPU is een AMD 6970 probleem dit zich voor met alle drivers van het afgelopen jaar. In CCC heb ik vsync ingesteld op maximaal beeldkwaliteit (= altijd aan) en triple buffering ook op aangezet, ook dat maakt geen verschil.

Bij een resolutie van 1920x1080 is de lijn altijd op dezelfde hoogte (zoals in screenshot) Bij een resolutie van 1400x1050 loopt de lijn heel langzaam van boven naar beneden.

De lijn is alleen zichtbaar bij horizontale bewegingen.

Iemand een idee wat dit kan zijn? en wat ik er aan zou kunnen doen?

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

Wat is de refresh rate van je beeld?

Ah, het fenomeen heet Tearing :)

[ Voor 33% gewijzigd door BoAC op 31-05-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
60hz. Heb hem nu verandert naar 50hz, en ik zie dat de lijn nu verder naar beneden is gezakt, (wel op stabiele hoogte)

Edit: Hogere frequenties pakt ie niet bij 1920x1080 en lagere frequenties (30hz) is niet om aan te zien. De frequentie heeft dus in ieder geval wel invloed op de hoogte van waar de snede zich voordoet.

[ Voor 46% gewijzigd door siepeltjuh op 31-05-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Screen tearing, probeer even je vsync aan te zetten... ow staat al aan ..

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 31-05-2012 22:27 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
Ik heb dit ook op mn hdtv als ik die als 2x monitor heb voor films e.d., in 3d heb ik er geen last van(want dan heb ik v-sync aan) maar hoe moet dat voor bureaublad/VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Heb je al eens een andere kabel en eventueel andere aansluiting op je videokaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:55

Fordox

00101010

YouTube: Asus VE258Q horizontal line
volgens mij heb je zon probleem.

in de comments staat zijn oplossing:
It has something with that display being run on the display port output of my MSI 6970 in Eyefinity display mode. When I disable eyefinity it goes away. I've never found anything to stop it from happening. I just have it as one of the side screens so I don't really notice it while I'm playing games.
en
UPDATE - It has something to do with eyefinity on my 6970 GPUs. I found forums with threads dedicated to the issue. Seems to only happen on peoples display monitors. I guess it's time to get a card with enough displayports for my 3 displays.
probeer je scherm dus even op een andere poort van je gpu.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Het is inderdaad exact hetzelfde als op de youtube video.

PC scherm is met DVI aangesloten, de TV met HDMI. Heb nog wel 2 displayport aansluitingen over, maar geen converters dus dit kan ik niet testen op dit moment. Beide schermen heb ik nu in dupliceer modus (1x2)

Als ik ergens een displayport adapter opgeduikeld heb laat ik weten of dat de oplossing is.

[ Voor 40% gewijzigd door siepeltjuh op 02-06-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Het is nu opgelost met Catalyst driver 12.6 zie ook: meuk: AMD Catalyst 12.6

Pagina: 1