instelling Abit Ka-7 (bios)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-09 18:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik zou graag het volgene willen weten van jullie:

Het tweaken van het bios van de Abit KA7

instellingen voor het geheugen, is 133 MHz 8ns?

algemene tweak hints voor het bios

hoe dit bios te flashen?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Uhhhhhh er zat volgens mij een MANUAL bij? Of vergis ik me?

Ik zou zeggen, zet alles op "Factory Defaults" en ga dan stap voor stap aan de gang... zo heb ik het ook moeten doen, en het enige wat ik heb veranderd is dat ie geen PCI (VGA kaart moet gaan zoeken) en dat ie AGP4X moet draaien... verder, de HDD's goed instellen, ik heb niet aan de "timings" van mijn SDRAM gezeten...

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
er is zelfs een instelling optimized settings geloof ik, maar mischien moet ik het boekje dan tog maar gaan lezen :) maarja, ik denk ik vraag het gewoon?

mischien staat niet alles in het boekje

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

heb hem nu ook even thuis, om te kijken of het wat is...

Hier volgen mijn ervaringen:

Voor de geheugensettings: op hostclk +33 is ie erg instabiel...niet aan te raden. Verder de geheugensettings eerst maar eens op "normal" laten staan.

Grote tip: probeer eerst je PC 100% stabiel te krijgen (lees: 3DMark2000 12 uuur in loop o.i.d.), ga dan pas je busspeed omhoog gooien (mijn KA7 liep redelijk stabiel op 120 Mhz :), veel verder zul je niet komen).

Ben nu zelf bezig aan een uitgebreide comparisson tussen AK72 en KA7: De KA7 gaat verder (vooral dankzij de I/O voltage die je aan kan passen).

BIOS flashen zou ik zeker doen. Tis een nieuw bord, en (net zoals bij alle KX133 borden) er komen in razend tempo nieuwe biossen uit. Das niet voor niets.

Su-k7

PS: ben weer teruggegaan naar mijn AK72: Naar mijn ervaring stabieler.

Verwijderd

Alle KA7 Bios instellingen die TOM bij deze URL aangeeft, (alles behalve de AGP Fast Write en SDRAM BankInterleave) werken bij mij poerfecto!!! En hij loopt al weer sneller!

thanks a bunch TOM!

Maar mijn vraag is, is het "riskant" om deze settings te gebruiken ?

Spread Spectrum Modulated = disabled
Virus Warning = disabled
CPU L2 Cache ECC Checking = disabled
Memory Parity/ECC Check = disabled
SDRAM Cycle Length = 2
Memory Hole = disabled
Fast R-W Turn Around = enabled
P2C/C2P Concurrency = enabled
CPU to PCI Write Buffer = enabled
PCI Dynamic Bursting = disabled
AGP Master 1 WS Write = enabled
AGP Master 1 WS Read = enabled

Thanx.

Verwijderd

Bij www.abit.nl kun je een hele mooie PDF halen met alle settings en opties van het bordje.

Verwijderd

Helpdesk, ik heb ook een MANUAL, maar daar staat niet veel in, over eventuele gevolgen van, of wat de prestaties (qua winst/verlies) zijn, bij deze aanpassingen. Dus vandaar mijn vraag. Maar ik ga weer eens tweaken... benchmarks etc. doen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Yow Cronik,

Kun jij mij ff zeggen of dat bordje een beetje lekker draait? Je hebt zelf een Athlon 700 is het niet? Nou dat ga ik dus ook kopen dus ik moet wel ff weten of het een lekker systeempje is dat goed te overclocken is en dus de moeite waard is :P..
Vertel anders ook ff de overclock prestaties die je tot nu toe hebt behaald.. .

Alvast bedankt!

Verwijderd

Phreak,

ATHLON 500 @ 800 (m.b.v. GFD en thanks to Alpha Heavy Metal Cooler + Abit Nieuwe Beta CACHE DIVIDER BIOS)... What more do I have to say...

Howdy! Ik heb zojuist de Alpha Heavy Metal cooler gemonteerd!! WOW! Wat een Heavy Cooler! wel VET man, maar was wel Operation Coolers Day vandaag! Heb 't heel rustig gedaan, en het coolt ENORM goed! Ik ben zo'n 1,5 uur bezig geweest!

Dit met de KA7 (ABIT ) combi is een KILING MACHIENE!!! Nu ABIT een nieuwe (BETA) bios op de markt heeft geplaatst, hoef je hoogst waarschijnlijk geen GFD te kopen! Check de threads hiero op GOT!

Man, ik weet gewoon niet wat ik nog moet zeggen.

KOOP!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

Nou ik denk dat je weldegelijk nog een gfd modig zal hebben om echt leuk over te klokken.
Namelijk: stel je hebt een Athlon 750 (multiplier is 7,5 (ofwel 3,75)) En als je dan een maximale speed kan halen van 120 Mhz
Dan is het hoogst dus "slechts" 7,5×120=900 Mhz halen.
Natuurlijk is een "winst"van 150 leuk, maar denk wel dat je memory niet gaat draaien op 133+20= 153 (misschien wel als je heeeeeeeell erg veel geluk hebt en RAM-koelers).. Dus die zal OF moeten draaien op 120 mhz of 120-33=87mhz (zo was het toch? kep zelf geen KA7) EN als je dus kiest voor die 120 mhz voor je RAM heb je een loss op je maximale RAM-speed van 133-120= 13 misschien niet veel, maar je zal het wel merken in de benchmark denk ik.

Dus om je AThlon goed omhoog te gooien heb je een gfd nodig die de multiplier van 7,5 af kan halen en omhoog naar bijv 9,5 of zelfs wel 10 (1 Ghz) En dan draait je geheugen ook nog eens lekker mee op 133 Mhz.

Klopt dit zo een beetje? volgens mij wel, maar aangezien ik zelf geen Abit KA7 heb kan er iets fout aan zijn. Kep gewoon alles getypt wat ik hier op Tweakers.net gelezen heb.

• Daan
Hehe...
Man de overclock koorts gaat bij mij nu wel komme... :)
Moet toch maar weer ff wat geld bijeen rapen voor de laatste centje voor me nieuwe computer. Wat raden jullie eerder aan:

Athlon 700
Athlon 650
Athlon 600

???

Dus bedoel ik welke het best te oc'en is... :)

LOL! Ik dacht dat Cronik een 700 had.. hehe.. :D

Enne Cronik, wat is je ICQ? Mail het anders naar dgeerdink@hotmail.com. Thanks!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
ehm klein vraagje nog

hoe flashen jullie? gewoon awd flash werkt tog niet? Hoe dat aan te pakken?

• admiral866

admiral866

phreak,
natuurlijk kun je het beste een Athlon 700 nemen.
Maar dan zit je wel met een hoge snelheid van de cache. Want vanaf 750 komt weer een nieuwe divider en die gaat dan tot 1000 geloof ik

500-750-->> cache is 1/2
750-1000(?) --> cache is 2/5 tenminste dat dacht ik, maar in elk geval is er bij 70 weer een nieuwe reeks. Vandaar denk ik ook het grote prijsverschil tussen 700 en 750.
Maar als je bijv, een abit ka7 hebt dan is het probleem niet zo groot mbv de nieuwe bios.

• admiral866

admiral866

oja, wees er wel zeker van dat het een 0.18 micron is. Ik geloof dat het na 750 alleen nog maar 0.18 micron was, maar onder de 750 zijn meerdere versies van.

• admiral866

admiral866

hee ik bedenk me ineens dat ik geen rekening heb gehouden met de pci-divider, zodat het geheugen weer op een andere snelheid komt.
Nou ja in elk geval klopt het ruwweg wel zo'n beetje, maar ik denk dat die 33 dan bijv. 40 wordt (120/4)

zo he 3 posts 8er elkaar... :)

Verwijderd

OK, 870 Mhz, is het STABIELST van alle die ik geprobeerd heb! Alles werkt 100%... en mijn CPU temp is zo'n 38-40 C op 1.8 V en Cache op 2/5.

• Daan
Tering Cronik.. een Athlon 500 @ 870 heb je toch errug mooi gedaan.. COMPLIMENTEN!

Ja, hoe flashen we?

Verwijderd

:) I'm a happy tweaker

Flashen is echt peanuts.
gewoon een DIR op je HDD aanmaken, bijv. C:\BIOS... copy de KA7_42.BIN (BIOS) (Cache Divider BIOS) hier, samen met de AWDFLASH.exe (flash executable)...

BOOT IN EEN DOS omgeving!!! niet in windows, of in een dos promt (via windows)... Reboot in dos mode kan ook!

dan naar de BIOS DIR. Type in AWDFLASH. Dan start de flash proggy. Dan vraagt ie een om een bestands naam. (FILE NAME TO PROGRAM) Tik in de BIOS naam, KA7_42.bin

volgens mij vraagt ie of je iets wilt SAVEN ... Tik N of Y als je dat wilt.

Dan gaat ie als het goed is vanzelf flashen, 5 sec. werk.

If I can do it, anybody can!

anders kijk ff in de manual, staat er ook in!

Good Luck

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
hmm over dat flashen

ik had het op die manier geprobeerd, maar dat werkte niet geloof ik :( Hij deed gewoon nix?

Gewoon die oude awdflash.exe ? Hmm anders nog maar eens proberen?

PS kan je anders niet ergens die files onlijn zetten, zoals jij het gedaan had?

PS ik kan wel flashen, maar nog niet met de KA7 ? :(

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Ik heb de mijne net geflashed.
Naar versie k, dus nog niet de beta.
Maar moet zeggen het werkt meteen stukken stabieler.

DPC client loopt ook meteen weer sneller, 2.14 Mkeys/s :)

O'ja, ook de tips van Toms hardware werken goed, voor het uitvoeren van deze settings draaiden de dpc namelijk op 2.13 Mkeys/s, niet veel maar wel een beetje sneller dus. Moet nog wel even de stabieliteits checken, na Tom's tweak..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Pagina: 1