Wijziging User Review [loewie1984] - [florholvoet]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik zou van Florholvoet een 70-200 2.8 overnemen, ik heb aangegeven dat ik een betrouwbaardere koper ben dan de mensen die destijds op zijn V&A veiling reageerde plus ik had meer geld over voor zijn lens.

Vervolgens gaf Flor te kennen dat hij een voorschot wilde, iets wat ik te ver vond gaan en dit heb ik hem mede gedeeld. Daarnaast heb ik wel vooraf aangegeven dat ik eerst mijn eigen 70-200 4.0 kwijt moest zien te raken om de koop mogelijk te kunnen maken. Hierop ben ik het traject gestart mijn lens te verkopen aan een mede collega die geïnteresseert was. Van hem heb ik echter vandaag de mededeling gekregen dat hij de lens op dit moment niet voor mijn vraagprijs wil kopen en hij er vanaf ziet. Gevolg is dus dat ik van de koop van flor af moet zien, zeker niet sjiek maar in mijn ogen niet onoverkomelijk (Flor kan gewoon weer een nieuwe advertentie aanmaken) ik heb hem netjes en tijdig geïnformeerd over de status en nu wordt ik afgerekend door collateral damage.

In mijn ogen ga ik mijzelf geen financiele strop aandoen omdat we een afspraak tot koop hebben, een afspraak die nog altijd wegens onvoorziene omstandigheden geen doorgang kan vinden. In een winkel krijg ik ook geen negatieve feedback als ik me bedenk of een product terugbreng. Waarom hier dan wel? Het is vervelend ik heb mijn excuses aangeboden, en vervolgens krijg ik een negatieve review zonder mij daar dan achteraf van in kennis te stellen. Erg sjiek!

Het hele verhaal is trouwens inzichtelijk in mijn DM
Concreet zou ik graag willen dat de negatieve review wordt verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 31-05-2012 20:47 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:38

florholvoet

aka F0x.be

Ik ga hier niet veel tijd meer aan verspillen, ik heb de lens 14 dagen voor u gereserveerd.
Er waren nog andere kopers, die zeer teleurgesteld waren dat ik de lens niet aan hun verkocht.

Ik heb beslist te wachten omdat u mij niet veel later meer geld ging geven voor de lens.
Een voorschot wou u niet betalen, maar u verwees naar uw feedback.

Als u iemand 14 dagen iets opzij laat leggen dan is het normaal dat de koop dan ook echt doorgaat, als u niet zeker was had u niet moeten reserveren.

Aangezien u uw feedback dossier praktisch als waarborg stelde vind ik dit meer dan normaal dat heel deze historie daar op komt te staan.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
florholvoet schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:16:
Ik ga hier niet veel tijd meer aan verspillen, ik heb de lens 14 dagen voor u gereserveerd.
Er waren nog andere kopers, die zeer teleurgesteld waren dat ik de lens niet aan hun verkocht.
Hoe kan dat? Indien je al een afspraak had met enkele kopers is deze dus net zoveel waard geweest als de mijne? En dit terwijl er nog een bieding liep en het hoogste bod 677 was, en ik 750 geboden heb

Ik heb beslist te wachten omdat u mij niet veel later meer geld ging geven voor de lens.
Een voorschot wou u niet betalen, maar u verwees naar uw feedback.

Als u iemand 14 dagen iets opzij laat leggen dan is het normaal dat de koop dan ook echt doorgaat, als u niet zeker was had u niet moeten reserveren.
Die onzekerheid heb ik aangegeven er is niets geweest waar je niet over geïnformeerd bent geworden

Aangezien u uw feedback dossier praktisch als waarborg stelde vind ik dit meer dan normaal dat heel deze historie daar op komt te staan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:38

florholvoet

aka F0x.be

Om nog even in te gaan op uw argumenten:
Na mijn beslissing om de lens te reserveren voor u en ik iederen op de hoogte hiervan bracht, kreeg ik deze dm van colorsone, die op dat moment een bieder was:
quote: colorsone
Als ik dat geweten had, had ik hem voor 800 van je over genomen.
Ik ben toen trouw geweest aan mijn beslissing - ik had al toegezegd de lens voor u te reserveren en eerlijk is eerlijk, dus moest ik dit afslaan. Uiteraard is hij inmiddels al voorzien.

Als afsluiter herhaal ik nog even mijn standpunt:

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Tjah, zoals ik het zie heb ik keurig laten weten onder welke omstandigheden ik in de gelegenheid zou zijn die lens binnen 2 weken te kunnen kopen. Aanvankelijk gaf ik aan een maand, maar dat heb ik vervroegd naar 2 weken om vervolgens op de 10de dag te horen van mijn collega dat hij mijn lens niet wilt kopen, met als gevolg dat ik jouw lens ook niet kan kopen. Dat heb ik keurig laten weten. Dan had jij een beslissing kunnen maken dat je het te riskant vond. Mijn feedback heb ik alleen gepromoot tov de andere mensen die op jouw bieding hadden geboden, als zijnde betrouwbaarder. Dat de koop niet door kan gaan door onvoorziene reden / collateral damage is ook echt iets wat je iemand aan kan rekenen.

Fijn dat je een bod hebt gekregen van 800, dat kan ik ook zeggen.

Dat een admin er maar iets over roept, ik ben er ook klaar mee.

[ Voor 30% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2012 09:29 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, ik ga niet stellen dat geen feedback gegeven mag worden. Iemand heeft een bepaalde ervaring. Als dat nu werkelijk niet aansluit bij communicatie dan kunnen we ook zonder inhoudelijk oordeel wel iets, maar daar is geen sprake van.

Op de 16e wordt voor 2 weken gereserveerd, met de melding dat contact met andere koper op de 18e plaatsvindt. Na 10 dagen, 8 dagen na afspraak met jouw koper, de 26e vraagt verkoper dan zelf naar een update, terwijl koper afhankelijk is van een doorverkoop waarmee verkoper daar ook van afhankelijk is. Het doorgeven van een indicatie van hoe dat gegaan was moet zeker mogelijk geweest zijn; waarmee verkoper op zijn beurt afhankelijk van de gegeven inschatting van kansen had kunnen bekijken of het zinnig was elders te verkopen.

In principe wordt ook nergens de indruk gewekt dat er een gerede kans is dat het niet doorgaat. Daarmee vind ik het apart dat je in principe een afspraak laat schieten voor de uitkomst van het niet verkopen van je eigen lens waarbij het discussiepunt op dat moment - en waar het dus uiteindelijk over gestruikeld is - 30 euro was.

Ik begrijp jouw insteek ook; je wilde de lens best hebben op dat moment, zag graag optimale vrijheid van verplichtingen met wel alle kansen. Begrijpelijk, maar als je verwachtingen wekt, en dan toch niet heel voortvarend omgaat met het geïnformeerd houden van wederpartij, dan is er voor een feedback toch wel iets te zeggen.
Pagina: 1

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.