Snelheid netwerk te laag, hulp gevraaggd

Pagina: 1
Acties:

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Beste allen,

Ik heb een eenvoudig wifi netwerkje thuis. Een cisco e4200 router met daaraan een NAS, 2 laptops op wan en een printer op wan.

Twee weekjes geleden ongeveer knalde ineens alles eruit en bleek de snelheid van de NAS ook veel te traag. Nu heb ik al eea getest, zoals direct op ethernet aan de provider; deze snelheid was goed (19 van 20 mbit zoals beloofd), ik had een sitecom router, deze vervangen door de cisco, maar bij beiden hetzelfde probleem. netwerk is traag en instabiel. Zowel met browsen heb ik regelmatig lag en met een speedtest red ik de 6 mbit maar net. Als dit bij 1 laptop was snapte ik het nog, maar het is bij beiden... soms hebben we beiden last van lag of zelfs een wegvallende verbinding. Terwijl de dual band routers die storingen toch zouden moeten voorkomen?

Ik weet zelf niet goed meer waar het aan kan liggen. We hebben allebei een dell laptop, maar wel met andere wlan kaarten.

Nog iets raars: 2 weken geleden deed alles het perfect.

Wie kan me helpen met tooltje om eventueel stoorzenders te vinden, of om te bepalen of er iets mis is met de netwerkkaarten... Of is het wellicht een microsoft probleem we draaien wel allebei W7 x64...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:35
Misschien zit je met de nieuwe router op een ander (lees: slechter) kanaal, of is er bij de buren van kanaal gewisseld.

Gebruik Inssider: http://www.metageek.net/products/inssider/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Spanky79
Even gekeken en er is wel iets aan storing, maar verandiering van kanaal naar een leger gebied geeft geen verbetering, bovendien steekt 'mijn signaal' met kop en schouders boven de rest uit...

Zoals al eerder gezegd ik had hier last van bij alleibei de routers. Een sitecom X3 en de cisco e4200

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:35
Test ook even met kabel, dan weet je of het de wifi is of een instelling in de router

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Spanky79
Me tkabel ook 20mbit, dus ligt het ergens aan de wifi...Maar nu; blijkbaar is ofwel door een softwareudate, ofwel door storing mijn wifi naar de klote, hoe kan ik dat oplossen?

Oja, nog even een edit: mijn upload is wel in orde, het probleem ligt hem alleen bij downloadsnelheden...Die zijn 7-10x te laag...

Ik heb geen verloren packets, tx en rx.

[ Voor 84% gewijzigd door Spanky79 op 31-05-2012 21:34 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

In het Ervaringen Linksys E4200 Wireless-N Router wordt gesproken over verschillende resultaten, afhankelijk van de firmware versie die je gebruikt...welke gebruik je? Hoe heb je de router ingesteld?

Daarnaast bedoel je (hoop ik) 20 MB/s, m = milli en b = bit en dan zou ook bedraad nogal beroerd zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-02 11:15

eagle00789

Est. November 2005

de e4200 met DD-WRT is wel zeer fijn. DD-WRT zorgt voor een hele grote mate van stabiliteit, maar de vraag is of je dit wilt doen....

• Spanky79
Ik heb de e4200 gekocht in de hoop het probloeem op te lossen! Helaas, mijn sitecom X3 en Cisco E4200 geven beiden trage snelheden. Het probleem is dus router onafhankelijk? En als ik mijn laptop bedraad aan de kabelmodem leg heb ik maximale snelheid, bedraad aan de router ook 20 Mbit. Wifi echter....

De snelheid 20 Mbit is mijn internet (Megabit dus). netwerksnelheid is ook traag naar mijn NAS... ik haal echt maar 500Kbyte/s (4 Mbit dus)...Drie weken geleden downloadde ik nog gewoo met 2 Mbyte/s nu max 500Kbyte....

Anyway.. andere firmware lijkt me niet de oplossing. Maar waar kan dit aan liggen: Windows 7 patchdag misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door Spanky79 op 01-06-2012 16:27 ]

Verwijderd

als het met beide routers zo is,dan is de kans wel erg groot dat het probleem ergens anders ligt.

Heb je de router en ook het modem al eens opnieuw opgestart,modems kunnen soms ook dwars gaan liggen...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Test in ieder geval nog even met een liveCD om je OS uit te sluiten.
Kan je daarnaast ook eens een scherm print posten van inSSIDer?
En hoe heb je het draadloze netwerk ingesteld (er is meer dan alleen kanaal)?

En andere firmware is in ieder geval de moeite waard om te testen (lees op z'n minst het ervaringen topic door).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spanky79
Ehm, zowel mijn eigen laptop als die van mijn vrouw hebben hetzelfde probleem. Beiden een andere netwerkkaart, wel beiden W7...

En een screenshot: ik heb geen mogelijkheid om hem ergens online te posten en dan weer naar hier te linken. En kan hem hier neit direct uploaden. Maar er zijn veel netwerken in de buurt, dat van mij zit tussen 9 en 11 en er zit wel een ander netwerk daar. Maar andere kanalen worden ook gebruikt en het concurrerende entwerk is erg zwak.

Als ik kijk of packets kwijt raken: 0.

Heeft iemand nog tips?

• Spanky79
Nou, update: bij mijn vrouw haar laptop is de snelheid weer ok. Nu ben ik de enige met 4 Mbit, mijn vrouw heeft gewoon 20...

Wat kan er mis zijn met mijn netwerkkaart? Dell heeft geen nieuwe drivers oid.. Het is een halve minikaart 1397.

[ Voor 17% gewijzigd door Spanky79 op 01-06-2012 22:10 ]

Pagina: 1