Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Elitebook 8540w hangt op boot scherm

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De HP Elitebook 8540w (WD742EA#ABH) van mijn broertje heeft het volgende probleem. Hij is volledig orgineel op de SSD na.

Bij het opstarten blijft hij hangen op het volgende scherm, de ESC toets inhouden, kort indrukken tijdens of voor het booten heeft geen effect. Ik krijg geen foutmeldingen via de NUM, SCROL of CAPS lock lampjes.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/16gfsxt.png

Er is niks bijzonders met de laptop gebeurd, dit probleem heeft nadat hij via de powerknop in stand-by gezet is. We hebben het volgende geprobeerd;
  • Bios batterij 10 sec. los gehad
  • Zonder HDD gestart (Kingston SSDnow)
  • Op dock proberen te starten
Ik heb het gevoel dat hij ter garantie naar HP kan maar zou toch graag nog even jullie ideeën horen.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:33
Hoe oud is die laptop?

• Bartjeee
  • Niet online
Laptop is van december 2010

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
Zit er net toevallig een USB stick of SD kaart in?
Ik vergeet dat nog wel eens bij opnieuw opstarten.

• Bartjeee
  • Niet online
Er hangt geen randapparatuur zoals: USB stick of een toetsenbord aan

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeee op 31-05-2012 21:18 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
Ook geen SD kaart?
Ik weet niet er een slot in zit door een SD kaart maar bij mijn pro book zit er wel eentje in.

• Bartjeee
  • Niet online
Er zit geen SD kaart in.

• Hell-Slave
En als je je main batterij eruit haalt en via adapter probeert op te starten , doet ie het dan wel?

• Bartjeee
  • Niet online
Werkt ook niet.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
knipperen er lichtjes?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Batterij eruit, netstroom los, en 10 sec de powerknop ingedrukt houden. Netstroom erop en kijken of die nu wel wil booten.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Hell-Slave
Mijn kristallen bol zegt nu dat je moederbord stuk is. :+

• Bartjeee
  • Niet online
Lampje van HDD brandt na het indrukken van aan/uit knop en gaat kort (+- 5 sec) daarna weer uit.
Verder knipperen er geen lichtjes.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
Ik had namelijk op stage hetzelfde type met hetzelfde kwaaltje , alleen die bios liep pas vast als je hem in wilde. Daar knipperde de num en capslock 5 keer wat duide op een defect moederbord. De oplossing was toen de bios updaten. Maar aangezien je er niet eens inkomt vind ik dit wel verdacht lijken op een defect moederbord of een corrupte bios.

• Hell-Slave
Het kan net zo goed de onboard power supply zijn dat stuk is of de video chip die stuk is.
Bij een laptop ben je gauw klaar en is het vrij snel een moederbord defect.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 23:54
Misschien dat de CMOS clearen helpt?

http://bizsupport1.austin...l/c02196457/c02196457.pdf

Ga naar pagina 58(RTC Battery) om deze te lokaliseren en haal het batterijtje er voor een minuut of 5 uit. Dan zou de bios moeten gereset zijn.

edit: te snel gelezen, ik zie dat je dat al gedaan hebt voor 10 seconden. Ik zou het toch eens een minuut of 5 eruit laten zodat hij zeker gereset is. Ook de accu eruit halen en eens op de powerknop duwen dan.

[ Voor 28% gewijzigd door skelleniels op 31-05-2012 22:08 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:59
Zelf al contact opgenomen met HP? Ze kunnen je vaak goed helpen door wat tips van ze op te volgen, ook buiten de garantieperiode doen ze hierover niet altijd moeilijk.
Het nummer van de technische dienst van HP is 0900-1170000

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Bartjeee
  • Niet online
Net Bios batterij eruit gehaald: zelfde resultaat.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Heb zelf ook de 8540W, meestal geeft HP bij deze laptop workstations een on-site garantie (van 3 jaar als ik me niet vergis). Ze komen bij je langs dus, enige nadeel is dat je een halve dag thuis moet zitten.

Rotterdam

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:59
GS88 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:21:
Heb zelf ook de 8540W, meestal geeft HP bij deze laptop workstations een on-site garantie (van 3 jaar als ik me niet vergis). Ze komen bij je langs dus, enige nadeel is dat je een halve dag thuis moet zitten.
Ja dit klopt, volgens mij is HP sinds kort hier volledig op overgegaan.

Maar is er al getest om te booten zonder HD of SSD? dus totaal zonder opslagmedium? Uit je eerste post kan ik dat niet duidelijk opmaken. Hij zal natuurlijk niet opstarten maar ik ben wel benieuwd of hij dan wel verder loopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Headshot_NL op 31-05-2012 23:38 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Bartjeee
  • Niet online
Heb geprobeerd zonder HDD en ook nog met een andere. Geen resultaat.
Pagina: 1